DA of toch maar niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 01:06

Ilco schreef:
Raveltje schreef:
Uitdroging gaat zeer snel en als jij nu al zegt dat je kat uitdroogt, dan is het straks echt te laat.. Het luistert zo nauw bij een kat (elk dier trouwens), zou als ik jou was nu bij de da zitten..

Snap eerlijk gezegd niet dat je het er op aan laat komen, straks is het diertje verder van huis..

Uitdroging merk je niet zo snel. ALs de DA een dag ervoor heeft gezegt dat hij nog niet uitgedroogt is mag je er vanuit gaan dat hij met 1 dag zonder drinken meteen dood gaat. Uitdroging bij jezelf merk je ook niet zo snel. Iniedergeval ik niet :P.
Ik heb ook niet gezegt dat hij uitgedroogt is. Alleen maar daar naartoe gaat.

Tja, waarom wachten, terwijl je zelf aangeeft dat het richting uitdroging gaat.. dat wil je dan toch voor zijn of niet? Vaak merk je het snel genoeg, dan wordt je kat suffig en een beetje een vaatdoekje, maar mss ben ik wel meer een persoon van, beter voorkomen dan genezen en wil ik zulke dingen niet afwachten..

Ik voelde het wel hoor, leek wel een dronkendroppie toen ik uitgedroogt was.. moest toch echt voor 5 dagen aan het infuus..;)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 01:12

Ilco schreef:
Raveltje schreef:
Uitdroging gaat zeer snel en als jij nu al zegt dat je kat uitdroogt, dan is het straks echt te laat.. Het luistert zo nauw bij een kat (elk dier trouwens), zou als ik jou was nu bij de da zitten..

Snap eerlijk gezegd niet dat je het er op aan laat komen, straks is het diertje verder van huis..

Uitdroging merk je niet zo snel. ALs de DA een dag ervoor heeft gezegt dat hij nog niet uitgedroogt is mag je er vanuit gaan dat hij met 1 dag zonder drinken meteen dood gaat. Uitdroging bij jezelf merk je ook niet zo snel. Iniedergeval ik niet :P.
Ik heb ook niet gezegt dat hij uitgedroogt is. Alleen maar daar naartoe gaat.

Ja een kat met nierbekkenontsteking kan heel snel uitdrogen, juist doordat de nieren en andere organen al zo geïriteerd zijn. Ik had hem direct meegenomen naar oom DA.

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 01:27

Maar wacht je het nog steeds af en dien je evt. zelf vocht toe? of ben je intussen al naar de DA geweest?

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 15:04

Raveltje schreef:
Maar wacht je het nog steeds af en dien je evt. zelf vocht toe? of ben je intussen al naar de DA geweest?

Het gaat weer helemaal goed met hem. Hij is zelf weer aan het drinken. Zijn vochtgehalte is weer een heel eind gestegen. We gaan naar de DA als hij weer stopt met drinken of het weer niet goed met hem gaat.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 17:59

MamboBeach schreef:
lodo schreef:
Waarom hier moeite doen om een antwoord van leken te krijgen als je met 1 telefoontje naar de spoeddienst het antwoord kunt krijgen ?.

(dit vraag ik me elke keer af bij dit soort vragen op Bokt).

Ten eerste zijn hier niet altijd leken op bokt.

En wat ik me altijd afvraag op zulke reacties op bokt zoals die van jou, waar ik echt moe van kan worden, dan plaats je toch geen antwoord. Ik denk dat menig TS die hier zoiets vraagt of mensen ervaring hebben dat hun kat ook die verschijnselen zou hebben en wat ze toen hebben gedaan. De bokkers vinden zichzelf hier altijd een DA... Daar word ik nu moe van! Zo, dat is eruit. :)

TS, ik ben benieuwd hoe het met je kat gaat! :j

Dat heb ik dus neergezet! Dat er niet altijd leken op Bokt zijn...

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 01:05

Ilco schreef:
Raveltje schreef:

Het gaat weer helemaal goed met hem. Hij is zelf weer aan het drinken. Zijn vochtgehalte is weer een heel eind gestegen. We gaan naar de DA als hij weer stopt met drinken of het weer Piet goed met hem gaat.

Gelukkig dat ie weer zelf drinkt.. hopen dat ie dat blijft doen en snel opknapt ;)
Beterschap met hem..

Mist

Re: DA of toch maar niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:54

Eet hij ook weer goed ?

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 23:29

Mist schreef:
Eet hij ook weer goed ?

Ja...hij kan weer alles af op zoek naar eten.
Het is weer 1 groot vuilnisvat :P

Anoniem

Re: DA of toch maar niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 00:29

De volgende keer is het verstandiger toch even contact op te nemen met je DA. Aan de hand daarvan kan hij kijken of je naar de praktijk moet komen of niet. Meestal hoef je voor een 2e keer bij eenzelfde probleem binnen een korte tijd half of zelfs geen consult te betalen...

En een telefoontje kan al helemaal nooit kwaad! Scheelt voor je zelf ook een hoop onzekerheid.