wat moeten we doen?? onze hond heeft een andere hond gepakt!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:08

Maar wat heb je nu met die man afgesproken? Liep hij gewoon weer weg zonder een bedrag of adres of telefoonnummer te noemen?
Ik snap het niet helemaal, zei hij dat hij weer terug zou komen?

joyce83

Re: wat moeten we doen?? onze hond heeft een andere hond gepakt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:15

Wat ik begrijp is deze meneer bij hun aan de deur geweest en heeft doorgegeven dat hun hond toch naar de dierenarts is geweest omdat achteraf bleek dat er toch iets aan de hand is geweest. Meneer is vergeten om zijn adres door te geven, TS is vergeten zijn adres te vragen.

In elk geval lijkt het me dat deze man terug zal komen om eventueel door te geven wat het heeft gekost. Op dat moment zul je dus idd de dierenartsrekening moeten vragen.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:23

misschien weet hij het bedrag nog niet en krijgt hij een rekening. is alvast bij TS geweest om te melden dat er kosten uit voort gekomen zijn.

bijtwonden vallen niet altijd meteen op. Die van mij had ook een keer een snauw aan een andere hond gegeven en leek ook niets aan de hand. Volgende dag bleek de hond heel ziek. Was er toch een gaatje in de huid en door het botvlies heen. Hond is erg ziek geweest. Soms zijn luidruhtige gevechten minder schadelijk dan kleine aanvallen....
TS idd wel een nota vragen voordat je betaald.

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:23

Mijn hond heeft vroeger ook een andere hond gevallen, en die had een gaatje in zn poot gekregen erdoor

Die mevrouw heeft toen de politie gebelt en die kwam even polshoogte nemen.
Onze hond was vals buiten en dat wisten we zelf ook, daarom gingen wij uitlaten wanneer het heel rustig was op straat om zo problemen te voorkomen.

Deze mevrouw van die hond is toen naar de dierenarts geweest en wij hebben de rekening wel betaald, gewoon uit beleefdheid, want het was onze schuld. een vriendin van me had de poort open laten staan waardoor onze hond naar buiten is gerent.
We hebben wel een officiele waarschuwing gehad van de politie

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:50

Doet me wel erg denken aan de truc uit het t.v programma van oplichters ontmaskerd..

Liep een vrouw met een dood glazen over straat, botst expres tegen een voorbij ganger op en eist gled van de voorbijganger, omdat er een dure vaas in de doos zou zitten.
Voorbijganger voelt zich schuldig, betaald en is zo veel geld afhandig gemaakt.

IK zou persoonlijk niet afgaan op een mondeling zeggen. Een bon van de DA overleggen vind ik niet meer dan normaal.

Heb je al wat gehoord TS?

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 14:05

puma schreef:
Maar wat heb je nu met die man afgesproken? Liep hij gewoon weer weg zonder een bedrag of adres of telefoonnummer te noemen?
Ik snap het niet helemaal, zei hij dat hij weer terug zou komen?

hij heeft gezegt dat hij terug zou komen als hij meer wist.

we wachten dus af warneer hij weer komt.

ik voel me wel schuldig ik ben ook niet te beroerd om te betalen maar wil natuurlijk wel weten waarvoor ik betaal.
tot nu toe hebben we nog niks weer gehoord van de eigenaar.
had hem toch eigenlijk al wel weer verwacht.

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:03

Zei hij letterlijk dat hij geld wilde zien? Vind dit nogal onbeschoft, ook al ligt de 'schuld' bij jullie. Zoals hier al gezegd zou ik zeker om een factuur van de dierenarts vragen, zodat je weet dat je ook werkelijk het bedrag betaald wat de kosten ervan zijn, en de eigenaar je niet voor andere dingen op laat draaien.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:12

Het is inderdaad waar dat jij in dit verhaal als dader wordt gezien.
Maar toch gewoon wachten op de rekening en dan de dierenarts bellen of het inderdaad door de aanval van jou hond kwam

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 17:45

ik ga vanavond even naar de overburen om daar te vragen of hun ook weten waar de eigenaar woont. dan wil ik er toch even heen. om te kijken hoe het met de hond is.

ik hou jullie op de hoogte.

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 10:45

ik heb gister via onze buurt geen eigenaar kunnen achterhalen. ik zal dus vanavond of morgen overdag even rond andere buurten gaan hier in het dorp om te vragen of ze weten van wie die hond is en waar die mensen wonen.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 10:51

Nou in iedergeval ga je die "aardige" man niet zomaar geld geven.Zeker niet alvorens hij bij de dierenarts is geweest.
Wat wel zo netjes is; je laat hem naar de dierenarts gaan en betaald netjes zijn onkosten van de verwondingen en de eventuele spuiten die de hond daarvoor heeft gekregen!
Je zegt tegen hem dat hij de rekening via de dierenarts naar jou moet sturen!
Kan jij met de rekening naar de desbetreffende dierenarts en even checken of alles klopt!
Zo werk je het verder netjes af.

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 10:54

zelf denk ik dat hij de rekening beter niet naar ons kan sturen stel het komt niet door onze hond waar zijn hond door naar de DA is gegaan dan staat de rekening wel op onze naam en moeten wij hem dus wel betalen? of die ik dat verkeerd?

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 11:03

LZP -> BB

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 11:04

nicole_hetty schreef:
zelf denk ik dat hij de rekening beter niet naar ons kan sturen stel het komt niet door onze hond waar zijn hond door naar de DA is gegaan dan staat de rekening wel op onze naam en moeten wij hem dus wel betalen? of die ik dat verkeerd?

Ehm jullie/jij hebt(ben) toch zelf de honden uitelkaar gehaald?
Nouja je kunt ook altijd meegaan?!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 11:06

Wij hebben ook een keer gehad dat we in de bebouwdekom liepen met onze drie honden aangelijnd.
Om de hoek zag ik het baasje van een hond die vals is als hij onze honden ziet, wij gaan de andere kant op en toen die hond ons zag viel die een hond van ons aan.
Die hond liep los.
Die hond gaf geen enkel teken, geen gegrom, geen geblaf, niet borstelen, niets.
En toen had hij dus een hond van ons te pakken.
Onze hond was zo geschrokken dat ze verder liep, wij zijn doorgegaan, vanwege de spanning en vergeten tel. of adres te vragen.
Toen we wat verder waren zagen we allemaal bloed.
Bleek dat ze twee wonden had waaronder een hele grote winkelhaak, we konden meteen door naar de da.
Na een zoektocht kwamen we erachter waar die mensen wonen en hebben we erover gehad en hen de da rek. gegeven en die hebben ze meteen betaald.

Nu is het zo dat er bij on vaker honden los lopen, ge vriendelijke zijn niet erg, al ben ik altijd bang dat ze voor de auto koen, 1 is a, doodgereden, maar er zijn er ook wat die wel andere aanvallen.
Baal daar erg van omdat onze honden daar dan vaak slechte ervaringen met honden van krijgen en hun angst dan alsmaar groter word.

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-09 15:56

vivana schreef:
nicole_hetty schreef:

Ehm jullie/jij hebt(ben) toch zelf de honden uitelkaar gehaald?
Nouja je kunt ook altijd meegaan?!

ja dat is wel zo maar deze man zegt dat de hond niet meer poepen kon maar naar mijn idee hoe ik het van uit mijn ogen gezien heb is onze hond op de rug gespronge dat hij niet meer poepen kan kan dus ook van een andere reden komen (waar wij misschien niks mee temaken hebben) als die rekening dan naar ons gestuurt word moeten wij hem betalen?? stel deze man heeft gedacht nu ik toch bij de DA ben heeft hij hem mosschien ook wel een jaarlijkse inenting gegeven of iets dergelijks? daar ga ik niet voor betalen. de kosten die gemaakt zijn door onze hond wil ik wel betalen maar alles daar om heen mag hij zelf betalen maar als die rekening op onze naam staat hebben wij het maar te betalen toch?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 16:12

Zeker niet op jouw naam laten zetten!
Gewoon afwachten tot de man terug komt! Hoogstwaarschijnlijk komt hij dan gewoon met de rekening en kunnen jullie het samen regelen.
Zou wel bij de WA verzekering informeren of dit te verhalen valt!! Wanneer een hond los loopt waar dit niet mag, is dit NIET verzekerd!
MAAR jullie hond is uit huis ontsnapt, dus misschien is dat anders!?

Onze hond is een tijd geleden ook door een andere hond gepakt. De verwondingen leken mee te vallen (nu hebben we een poolhondje met super veel vacht, dus dat is ook wel wat moeilijker te zien :P )
Thuis bleek hij toch aardig wat bloed te verliezen. Naar de dierenarts. Deze heeft toen een plek kaal geschoren en daar bleek hij een aardige perforatie te hebben....
We hebben de rekening ter plaatste betaald en zijn daarna met de rekening naar de eigenaar van de andere hond gegaan. Deze wilde het op de verzekering verhalen, maar dat ging dus niet omdat hun hond los liep. Ze hebben het toen contant aan ons betaald.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 12:36

was die man er zelf ook bij?

zoniet dan is het ook zijn fout want zijn hond liep ook los(?)
tuurlijk,je moet goed op je eigen hond letten maar als ie ontsnapt dan kun je er niet veel aan doen dan erachteraan gaan wat je ook gedaan hebt..

je hebt ze meteen van elkaar af getrokken maar ik mis een beetje de rol van die man in dit verhaal....

als hij er al wel bij was wat deed hij eraan dan?

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 17:31

de eigenaar van die andere hond was er bij had de hond netjes aan de riem maar deed verder eigenlijk niks. we hebben ze niet echt van alaar af getrokken ( dan heb je kans op scheur worden en die zijn nog veel erger dan bijt wonden...)onze hond liet naar hem goed te later schrikken zelf weer los.