shih tzu pup stinkt.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:01

Vjestagirl schreef:
IndianLady schreef:
Tsjonge dieren ruiken nu eenmaal. Het is geen baby die lekker naar de zwitsal ruikt.

baby's ruiken uit zichzelf ook niet bepaald naar zwitsal :D

echt niet?

:')

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:01

Zo zijn we met z'n allen met het verkeerde been uit bed gestapt? Mensch. >;)

Een kennel kan inderdaad ontzéttend stinken, en die geur zit dan in de vacht, dat heeft verder niks met de geur van de hond zelf te maken. Vind dat jullie nogal snel oordelen over de TS.

Toen wij net onze nieuwe kitten hadden stonk hij ook als de pest naar de cattery waar hij vandaan kwam, dat was na 2 weken pas helemaal weg.

Captain

Re: shih tzu pup stinkt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:02

Inderdaad wat een aanvallend gezeur weer! :=
TS; ff doorbijten! ;) Geur zal vanzelf wel slijten! :)

Vjestagirl

Angelita schreef:

Een kennel kan inderdaad ontzéttend stinken, en die geur zit dan in de vacht, dat heeft verder niks met de geur van de hond zelf te maken. Vind dat jullie nogal snel oordelen over de TS.

Toen wij net onze nieuwe kitten hadden stonk hij ook als de pest naar de cattery waar hij vandaan kwam, dat was na 2 weken pas helemaal weg.

En heb jij in de eerste 4 dagen dat je kitten in huis was hem dan ook gewassen, en vervolgens heel erg boos geworden als mensen dat zielig vonden voor je kat?

Abeltje77

Citaat:
baby's ruiken uit zichzelf ook niet bepaald naar zwitsal :D

oh -O-

c_alsemgeest

Angelita schreef:

Maar jij hebt het kitten wel de tijd gegeven om te wennen... daar gaat het om.
De TS heeft de pup al meteen gewassen, het beestje is net in een nieuwe omgeving. Ik zou er niet voor kiezen om het begin nog moeilijker te maken.

Ti_Amo

als de kennel daar zo slecht rook, waarom heb je je pup dan niet ergens gekocht waar het wel lekker rook?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:03

Ik heb juist heerlijk uitgeslapen en ben met beide benen tegelijk uit bed gestapt :D

Angelita wat heb je in de tussentijd gedaan aan de geur dan?

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:03

*heel flauw* tis een shihtzu he?
En nu serieus. Wij wassen onze honden bijna nooit. En ze stinken ook niet! Ja als je je neus in zijn vacht steekt ruiken ze nou ook weer niet naar bloemetjes, maar ze stinken ook niet. Kennellucht heb ik geen ervaring mee, maar ik neem aan dat je na een week tot een maand die lucht wel kwijt moet zijn. Honden ruiken vanzichzelf niet naar kennel.
Te vaak en intenstief wassen is niet goed voor een hond, volgens mij kunnen ze daar juist meer van gaan stinken als je niet meer constant blijft wassen.
Verder goed voer geven, geen koekjes en dingetjes. Als die groter is (hoewel tis een klein hondje :P), meenemen naar het strand. Gaan ze altijd heel fris van ruiken, vooral als ze een stukje zwemmen. Alleen dan zou ik bij deze hem wel aan het tuigje houden voor de zekerheid :D .

Kalien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 16:05

toen je die kennel binnen kwam kreeg je een knal tegen je hoofd van de stank.

hij is al echt wel gewend.. (wat is er nu beter een gezellig warm huis, of een stinkend hok met kranten op de grond)
hij is hartstikke vrolijk en ligt veel te slapen.
hij is nog niet zindelijk.. gaat wel steeds beter.

er zit echt wel verschil in geur bij honden... ik wil gewoon geen stinkdier..

dus ik vraag gewoon of er wat voor is..
maar het word blijkbaar nog wel minder.. dan is het ook goed!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:06

Kalien schreef:

hij is al echt wel gewend.. (wat is er nu beter een gezellig warm huis, of een stinkend hok met kranten op de grond)

Ojee... de gedachte aan broodfok kruipt bij mij binnen....

Vjestagirl

Knal voor je hoofd van de stank? Een stinkend hok met kranten? Heb je je hond bij een broodfokker vandaan?

Edit: fijn dat je je hond iig verder niet meer gaat wassen.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 02-12-09 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Abeltje77

Re: shih tzu pup stinkt.

Als dat het geval is hoop ik dat de problemen bij een beetje stank blijven eerlijk gezegd...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:07

waar komt je hondje vandaan dan?
een stinkhok vol kranten klinkt mij als een broodfokker eerste klas ;(

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:09

Vjestagirl schreef:
Angelita schreef:

En heb jij in de eerste 4 dagen dat je kitten in huis was hem dan ook gewassen, en vervolgens heel erg boos geworden als mensen dat zielig vonden voor je kat?

De TS wordt helemaal niet boos omdat jullie het ''zielig vinden'' (lees: reacties geven met een ondertoon van hier tot tokyo), maar omdat jullie niet op een normale manier reageren. Je kunt haar toch wel gewoon serieus nemen?

Ik heb helemaal niet de indruk dat zij het slecht voor heeft met haar pup, snap niet waar jullie dat vandaan halen. Dat ze hem binnen 4 dagen al gewassen heeft betekent heus niet dat ze hem probeert te pesten.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:09

Kalien schreef:

Daar zou ik dus nooit, maar dan ook echt nooit een hond vandaan halen.
Dan zal hij het zeker beter hebben bij jou... geen twijfel over mogelijk.
Maar door de aankop stimuleer je zulke broodfokkers. En hopelijk blijven de problemen van je hondje bij de geur, want er kan nog veel en veel meer mee mis zijn als hij uit zo'n kennel komt.
Maargoed, hondje heeft nu een huisje... even niet meer wassen en lekker met rust laten... de geur slijt vanzelf ;)
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 02-12-09 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:10

Kalien, welk voer krijgt hij op dit moment?

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:13

Mijn 1e gedachten was dus ook een broodfokker. Dan heb je waarschijnlijk ook geen rashondje gekocht en de geur wordt echt minder.

Kalien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 16:17

volgens mij is het een erkent fokker hoor, ik zal zo eens het blaadje nakijken. maar we komen er bij via familie en die hadden er goede verhalen over dus.

ik heb geen verstand van kennels.. dit is onze eerste hond, hoe moet ik weten hoe het daar is ;)
hij had een doktersverklaring
vanmorgen weer een spuit gehad en toen heeft onze da hem onderzocht en hij was gewoon goed dus.

hij krijgt nu royal canin puppy brokjes, en een mini puppy snoepje als ie in de tuin geplast heeft :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:20

Heb je hem gevonden via de fokvereniging van het ras? Staat hij daar geregistreerd (kun je zo opvragen).

En t klinkt misschien als n poedersuiker antwoord, maar hoe moet je weten hoe het daar is: research van te voren? Stank is bij geen enkel dier goed, niet bij honden, niet bij paarden, nergens. Dat houdt namelijk in dat er te weinig venitatie is, wat weer voor luchtweg problemen kan zorgen.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 02-12-09 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:21

Jammer dat je zo weinig informatie hebt opgezocht voordat je een hond nam, het is geen knuffelbeer...
Wat ga je doen als de geur blijft? Doe je het dier dan weer weg? Ruil je hem dan om voor een exemplaar dat niet 'kapot' is?

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:22

Klinkt wel netjes hoor. :j
Dat het daar stinkt zegt ook niet veel, als je veel (jonge) beesten hebt dan gaat het algauw stinken, dat is heel moeilijk te voorkomen.

Neemt niet weg dat het de volgende keer zeker niet onverstandig is om van te voren wat research te doen. :)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:22

hoe je zoiets van te voren moet weten?
door een hond niet te kopen alsof het een spijkerbroek is.. maar als een levend wezen

zoiets behoor je als goede honden eigenaar van te voren uit te zoeken.. niet achteraf..

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:24

Een echte goede fokker heeft zijn pups niet in vieze bakken met gore kranten en die hebben hooguit 1 nestje tegelijk.
Was je al vaker naar de pup wezen kijken en stonk het toen ook?

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:25

LOL eerst doe je het niet goed omdat je je puppy hebt gewassen *shame on you* :')
Nu krijg je gegarandeerd half Bokt over je heen omdat je je pup bij de verkeerde gekocht hebt.

Suc6 ermee :P

(geur slijt, puppy houdt er ook geen trauma aan over, alle beesten bij ons krijgen bij binnenkomst natte washand over hun kop, geen idee wrom n tik van mn moeder ofzo :P zijn allemaal oud geworden zonder trauma's)