Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ragnaaa schreef:Ik woon ook op mezelf, in een vrij ruim appartement.
En ik wil ook graag een poes uit het asiel nemen.
Maar kunnen katten er ook 'tegen' als je een weekendje niet thuis bent?
Ik ben van maandag tot vrijdag wel thuis, heb 's middags school, maar 's morgens en 's avonds ben ik de hele avond thuis.
En hoe duur is een kat per maand ongeveer?
O, en kan ik er dan beter eentje nemen, of twee?
tenzij je iemand vraagt om hem/haar eten te geven als jij weg bent. Een kat kan namelijk niet lang zonder eten. 24 uur zonder eten is eigenlijk al te lang voor een kat; een hond zou dat eventueel nog prima kunnen redden, honden kunnen vrij lang vasten (hoewel de vraag natuurlijk is of dat fijn is voor je dier, het gebrek aan gezelschap nog daar gelaten). Het verschil zit hem erin dat er in vlees een essentieel stofje zit dat katten alleen hieruit kunnen halen. Zodra ze dat stofje niet binnen krijgen is het al snel gedaan met de kat.
de ene kat vindt het geen punt als er een of twee keer per dag iemand binnenloopt om te voeren en direct weer weggaat, maar ik heb bijvoorbeeld ook een kat gehad die uit protest meubels ging slopen.
Want er zijn katten die het buiten zijn niet missen, maar ook katten die je het behang van je muren afkrabben omdat ze gek worden binnen
)
Een kat kan inderdaad niet even 24 uur alleen zijn. Als een buurman of buurvrouw even om het hoekje kan kijken of alles goed is met de kat is het geen probleem natuurlijk!
)
wintepint schreef:Stichting zwerfkat geeft ze gratis weg, ikzelf heb er drie hier, ze zijn allemaal geholpen.
Ik heb hun een vergoeding gegeven voor de goede inzet van hun.