wat is het verschil (hondenbrok)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 16:09

Evelli schreef:
Onze hond heeft het 10 jaar goed gedaan op brokken van de Aldi. Helaas kreeg hij deze lente/zomer ineens wat klachten. Darmproblemen en snel ontstoken ogen. En die scheten, gatver!!!!
Sinds hij op Oreijn Senior brokken staat gaat het echt super goed!
Kost dan wel 4,50 per kilo, maar dat is het ook wel waard :) hij voelt zich super, ziet er goed uit en geen darmproblemen meer gehad.

Mijn kattenvoer van RC zit op ruim 8 euro de kilo... En dan is RC een middenmaatje qua prijzen als ik me niet vergis.
4,50 per kg is supermarktprijs ;)

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 16:16

petitparis schreef:
Honden zijn alleseters, dus verteren ook granen en groenten. Echter groenten en granen geven meer "balast" dan vlees en hiervan moet een hond meer eten om dezelfde energie eruit te kunnen halen.

Honden zijn geen alleseters, maar vleeseters...
Ze stammen af van de wolf, en dat is toch echt een vleeseter.
Dat ze alles kunnen verteren wil niet zeggen dat het alleseters zijn. (mijn paard heeft ook mijn tosti met ham verteerd, maar is toch echt een herbivoor ;) )
Herbivoor: planteneter, vegetarier
Carnivoor: vleeseter
Omnivoor: alleseter

Het verschil zit hem in het darmgestel (lengte ervan) en in de tanden.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 16:23

griebels schreef:
Evelli schreef:
Onze hond heeft het 10 jaar goed gedaan op brokken van de Aldi. Helaas kreeg hij deze lente/zomer ineens wat klachten. Darmproblemen en snel ontstoken ogen. En die scheten, gatver!!!!
Sinds hij op Oreijn Senior brokken staat gaat het echt super goed!
Kost dan wel 4,50 per kilo, maar dat is het ook wel waard :) hij voelt zich super, ziet er goed uit en geen darmproblemen meer gehad.

Mijn kattenvoer van RC zit op ruim 8 euro de kilo... En dan is RC een middenmaatje qua prijzen als ik me niet vergis.
4,50 per kg is supermarktprijs ;)

Oreijen is géén supermarkt voer! http://www.orijen.nl/ac/index.php 40 euro voor 7 kilo (63 euro voor 13,5 kilo) vind ik niet echt supermarktprijzen hoor :n weet niet waar je dat vandaan haalt? Het katten voer is 45 euro voor 7 kilo.
Oreijn bevat geen granen en wel 70% vlees :)

Bonzo kost 9 euro voor 5 kilo ;) dát zijn supermarkt prijzen ;)
Betaalde voor mijn kattenvoer van RC altijd 54 euro voor 10 kilo :)

griebels

Re: wat is het verschil (hondenbrok)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 16:26

Ik betaal voor 4kg bijna 35 euro voor mijn RC dus ik vind dat van jou echt niet duur...

In de supermarkt betaal je voor een pak hondenvoer van 1kg toch ook rond de 4 euro??

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 16:27

Citaat:
wat is nou het verschil tussen
* complete hondenbrok
* complete hondenbrok
* complete hondenbrok
* complete hondenbrok

Dat er over het algemeen in brok een zooi zit.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 16:33

griebels schreef:
Ik betaal voor 4kg bijna 35 euro voor mijn RC dus ik vind dat van jou echt niet duur...

In de supermarkt betaal je voor een pak hondenvoer van 1kg toch ook rond de 4 euro??

Zooplus:
Pedigree Complete Adult (1,99 e/kg) 15 kg -> 29,90
Eukeneuba Adult normaal (3,67 e/kg) 15 kg -> 54,99
Royal Canin Maxi Mature 26 (3,73 e/kg) 15 kg -> 64,95
Oreijn Adult (4,73 e/kg) 13,5 kg -> 63,79

Hmmmm zegt genoeg denk ik

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 16:36

Brokken waar granen in zitten.... laten staan! En ik wil niet l@llig doen maar dat zit in bijna elk voer ook in de duurdere. Waarom?? honden zijn geen koolhydraten verteerders en er zijn al onderzoeken gestart waar een link word gezocht wat de koolhydraten met de hond doet. Een ding zijn ze het overeens het is allergie verhogend (vlooienallergie) en waarschijnlijk ook kankerverwekkend. Maar op korte termijn merk je dat natuurlijk niet. Probeer als je portemonnee het toelaat vers vlees dat is pas compleet voor de hond. Maak je niet druk om de mineralen en vitaminen die zijn ruim aanwezig in vers voer.
Er is een droogvoer op de markt die gemaakt is van vlees en er komt geen graan korrel aan te pas, Farmfood (en niet eens duur 13 euro voor 4 kilo).
Succes!!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 16:41

yarrah schreef:
Brokken waar granen in zitten.... laten staan! En ik wil niet l@llig doen maar dat zit in bijna elk voer ook in de duurdere. Waarom?? honden zijn geen koolhydraten verteerders en er zijn al onderzoeken gestart waar een link word gezocht wat de koolhydraten met de hond doet. Een ding zijn ze het overeens het is allergie verhogend (vlooienallergie) en waarschijnlijk ook kankerverwekkend. Maar op korte termijn merk je dat natuurlijk niet. Probeer als je portemonnee het toelaat vers vlees dat is pas compleet voor de hond. Maak je niet druk om de mineralen en vitaminen die zijn ruim aanwezig in vers voer.
Er is een droogvoer op de markt die gemaakt is van vlees en er komt geen graan korrel aan te pas, Farmfood (en niet eens duur 13 euro voor 4 kilo).
Succes!!

Oreijen bevat ook geen granen ;) anders zou dat ook op de verpakking moeten staan en daar staat het niet tussen (ingredienten lijst achterop de zak)
In farmfood zitten dus wél granen kijk maar:

Edit:
Citaat:
De hoofdingrediënten van Farm Food HE

Farm Food HE bevat:

* Nederlands rundvleesmeel
* maïs en tarwe (ontsloten broodgranen)
* rundvet (gesmolten bij max. 90 °C)
* rijst
* plantaardige oliën en lecithine
* gist
* mineralen
* sporenelementen (chelaten) en vitaminen

bron: http://www.farmfood.nl/hondenvoeding/ho ... alyse.html

Orijen Adult:

Citaat:
Vers kippenvlees, kippen meel, kalkoen meel, gestoomde aardappels, vers gevangen witvis, kippen vet, verse hele eieren, zalm meel, zal en ansjovis olie, tapioca, kippen borst, zonnebloem olie, Lijnzaad, Atlantische kelp, gestoomde wortelen, spinazie, erwten en tomaten, zon gedroogde alfalfa, appel vezels, basilicum zaden, rozemarijn extract, witlof, burdock en heemstbloem wortelen (FOS), gist extract (MOS), glucosamine HCI, Amerikaanse veenbessen, zwarte bessen, rozenbottels, netels, goudsbloem, l-Carnitine, venkel zaden, chamomile bloemen, distel melk , muur, zomer bloemen, Chondroitine sulfaat, gemixte tocopherols (vitamine E bron), choline choride, vitamine A, vitamine D3, niacine, riboflavine, thiamine monotraat, vitamine K, vitamine B12, folic zuur, biotine, pyridoxine (vitamine B bron), ijzer poteinaat, zink poteinaat, lactobacillus acidophilus, lactobacillus kassei, B. bifdus, S. Boulardi.

bron: http://www.orijen.nl/ac/pages/hondenvoe ... ienten.php

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 16:42

de goedkoopste bij ons in de supermarkt is deze:
http://www.hetdierenwinkeltje.be/produc ... r-dog-croc
begint idd met granen.

verder hebben ze in de supermarkt ook een worst liggen: vitakraft. dat is ook supermarktvoer, maar dat is wel goed?

verder zag ik dat ze ook blikken vlees hadden. ook niet goed? (merk weet ik niet, was geloof ik bijna 2 euro voor een kilo vlees?) hoeveel krijgt een hond daar per dag van? (van vlees bedoel ik dan dus)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 16:45

Blikken vlees hangt ook heel erg van de kwaliteit af. In sommige blikken (lees: de meeste) zit ontzettend veel rotzooi aan conserveringsmiddelen, kleurstoffen, veel water en ook veel zout.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 17:08

lastig hoor... weet niemand leuke/interessante sites over honden en voeding?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 17:17

In het goedkope blikvoer zit maar iets van 3% vlees :\ 95% water en voor de rest vulmiddelen.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 17:18

whahaha wat een afzetterij dan!

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 17:59

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 18:32

www.herbyvers.nl
Vers vlees is goedkoper en veel beter voor een hond!
Mijn honden stikken niet (zelfs de poep niet), hebben geen tandsteen, gezonde vacht en mooi opgewicht (de meeste mensen herkennen mijn labje niet als een labrador!)

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 18:37

stikt zelfs de poep niet joh? ;) hahaha sorry heel flauw, dat krijg je als je te lang bezig bent met school ;)

maar ik zal eens op de site kijken. wat geef je daar per dag van dan? en waar bewaar je het? vriezer? (heb een kleine vriezer :S tijd voor een nieuwe :D )

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 22:09