Kittens met pleegmoeder wassen?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BabsiejJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 14:33

Wat je ook kan proberen is bij de dierenarts blikjes a/d voer halen kun je zodanig mengen dat je het met een spuitje kunt voeren.

Carnibest is ook een goede op deze leeftijd als ze zelfstandig kunnen eten. Zou nu niet te snel aan brokken beginnen, dat kan best zwaar op de maag vallen, en ze zijn echt nog mini! Als ze aan de diarree gaan ben je ze in no time kwijt..

griebels

Re: Kittens met pleegmoeder wassen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:21

Mijn kat die ik met de hand heb grootgebracht vanaf 3 weken en hulp van pleegmoeder kon met 3 weken al van een schoteltje drinken...
De pleegmoeder deed alles wat een echte moeder ook zou doen, tot zogen aan toe... Maar helaas gingen haar tepels kapot omdat ze geen melk had.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:21

mini kittenbrokjes van Royal Canin en dan inderdaad heet water toevoegen en laten wellen, niet teveel brokjes in 1 keer wellen anders kun je het weggooien als ze niet alles op eten.
Maar kittenmelk mag je ook blijven geven hoor, laat ze niet in 1 keer overgaan op de brokjes, ze drinken normaal ook gewoon door bij hun moeder.
Zet ook een klein laag kattenbakje neer want als ze eenmaal overgaan op vast voedsel gaan ze ook naar de bak en wast moeders ze niet meer om ze te helpen.

Romantico

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:37

Vroeg me ineens af hoe het met je kittens is, dus vertel! Heb het er bij mijn ouders ook ff over gehad (mn moeder heeft er nogal verstand van) en die zei dat je inderdaad ook gewoon door kunt gaan met melk. Laat ze maar lekker dik worden ;-). Maar... nog een vraag, stimuleert de pleegmoeder de ontlansting wel?? Anders krijgen ze last van verstopping enzo. Wij hebben kittens gehad waarbij de moeder dat niet deed en moesten we het dus zelf doen. Gewoon met je ene hand bij het ruggetje/kopje vast houden, en met je andere hand met een wattenschijfje tussen de achterpoten wrijven, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Ben benieuwd hoe het met ze gaat, na hun wasbeurt?

ShadowPizza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 21:06

Romantico schreef:
Vroeg me ineens af hoe het met je kittens is, dus vertel! Heb het er bij mijn ouders ook ff over gehad (mn moeder heeft er nogal verstand van) en die zei dat je inderdaad ook gewoon door kunt gaan met melk. Laat ze maar lekker dik worden ;-). Maar... nog een vraag, stimuleert de pleegmoeder de ontlansting wel?? Anders krijgen ze last van verstopping enzo. Wij hebben kittens gehad waarbij de moeder dat niet deed en moesten we het dus zelf doen. Gewoon met je ene hand bij het ruggetje/kopje vast houden, en met je andere hand met een wattenschijfje tussen de achterpoten wrijven, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Ben benieuwd hoe het met ze gaat, na hun wasbeurt?

Ja het gaat prima!
Ze zijn blijkbaar nu 4 weken oud.. misschien iets ouder, En we doen nu af en toe tussen de melk door inderdaad van die geweekte kittenbrokjes. Een stuk of vier..
Nou aangezien ze ruzie maken wie welke mag hebben en die het eerste weg zijn!! :D Heb ik er 2 bakjes neer gezet. 1 met een stuk of 30 geweekte brokjes, en 1 met kittenmelk.
Dat gaat prima! :j
Ja de pleegmoeder doet wel ontlasting verschonen gelukkig! :j Ze zien er ook heerlijk verzorgd uit.
helaas nog steeds camera niet terug.. Waarschijnlijk volgende week.. :n
Zal dan meteen foto's maken! :j

Ze zijn nu inderdaad gewassen, een beetje met warm water etc. maar niet met een washandje, gewoon met de kraan een beetje voor beetje.
En de rest heeft gelukkig wél die pleegmoeder gedaan! :D

EDIT: Typfout

Romantico

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 07:25

Super om te horen dat het zo goed met ze gaat :-) Wil je ze houden eigenlijk? Of ga je nieuwe huisjes voor ze zoeken?

ShadowPizza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 10:16

Nou het licht er aan..
Of er veel vraag naar is.
Het word hier thuis nu wel erruugg druk! :')