Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Chiqa schreef:Zou dr gewoon weer lekker dr eigen eten geven als ik jou was, zou jij het leuk vinden om iets tegen je zin in te moeten eten?
Chiqa schreef:En waarom is het geen optie? je kat laten uithongeren wel dus?
Chiqa schreef:En waarom is het geen optie? je kat laten uithongeren wel dus?
Chiqa schreef:Ik lees goed heel goed zelfs, en wat ik lees is dat jou kat dit gewoon niet lekker vind. Dus de kat moet iets tegen zijn zin in gaan eten vind dat eten gewoon niet lekker, lijkt me niet echt een gezonde zaak vind je ook niet?
Een kat kan zichzelf helemaal uit gaan hongeren hoor, niet echt bevorderlijk voor de gezondheid.
Ik denk dat weinig DA's dit toe zullen juigen
sunshine schreef:Als je goed gelezen had ( zoals je zelf zegt ) dan had je kunnen lezen dat de kat nog geen een maaltijd overgeslagen heeft.
Als er blikje doorheen zit ( en wat dan echt heel weinig is, dus om de geur alleen ) dan weet ze niet hoe snel ze het naar binnen moet werken, maar als dit er niet doorheen zit dan begint ze er niet eens aan.
Carnibest heeft zowat geen geur, en daarom hoeft ze het niet zonder dat sterk geurende blikje.
Je berichten komen echt over alsof ik mijn katten uithonger en ze al een aantal dagen niets gegeten hebben
Chiqa schreef:Dat laatste....zo komt het wel op mij over het spijt mij.....Het is toch zielig dat een kat iets eten moet wat ze niet lekker vinden, je geniet toch meer als je kat lekker gegeten heeft? Althans zo zou ik het zelf willen
Kan enorm genieten als ik een kat zie eten, en dan voldaan in hun mandje gaan liggen.
Ooit een advies gekregen van een klassiek homeopaat, je kan beter iets eten wat je lekker vind dat neem je tenminste in je op, dan iets wat je met lange tanden eet. Dat laatste zal je lichaam weer met dezelfde vaart verlaten.
Heeft mij toen wel aan het denken gezet.
Maar goed ik hoop voor jou, en voor de kat dat hij overstag gaat alhoewel ik het nut er niet van inzie.
fransje23 schreef:Het is zielig op je kat vol te stoppen met fast food, wat veel kattenvoeding is, waardoor hij allerlei gezondheidsklachten krijgt.
Chiqa schreef:fastfood....hoe kom je daar nu weer bij? Ik geef mijn katten geen carnibest, maar wel een gezonde premuim brokEten ze met smaak en dat gun ik ze ook
En dat is zéker niet te vergelijken met een Mc Donalds maalDus vind je reactie ietsje overtrokken en ook totaal offtopic.
fransje23 schreef:Check de koolhydraten maar eens van je brok. Applaws is de brok met de minste koolhydraten en eigenlijk is dat nog teveel aangezien katten geen directe koolhydraten uit hun voer nodig hebben.
Veel kattenvoer bevat ook nog granen, al heb ik het idee dat de tendens naar graanvrij doorzet, en een kat eet van nature geen graan. Harde brokjes zijn dus altijd in meer of mindere maten fastfood.
Chiqa schreef:Heb jij bronnen van onderzoeken? Dat mijn brok vast food is?
Dat granen en koolhydraten slecht zijn?
fransje23 schreef:Ik weet niet wat jou brok is maar als het geen Applaws is heb je een brok met meer koolhydraten.
Op de site van (mijn) dierenarts staat veel info: http://www.carnivoer.nl/carnimedica
Chiqa schreef:fransje23 schreef:Ik weet niet wat jou brok is maar als het geen Applaws is heb je een brok met meer koolhydraten.
Op de site van (mijn) dierenarts staat veel info: http://www.carnivoer.nl/carnimedica
Is dat een wetenschappelijk onderzoek? Ik zie alleen een zootje reclame.
Daar was ik niet zo geïnteresseerd in eigenlijk.
fransje23 schreef:Ik schrijf toch niet dat ik een wetenschappelijk onderzoek plaats?
Chiqa schreef:Heb jij bronnen van onderzoeken? Dat mijn brok vast food is?
Dat granen en koolhydraten slecht zijn?
Chiqa schreef:Dat granen en koolhydraten slecht zijn? En dat brok fastfood is? Ik weet niet wat ik hoor
YamaDeva schreef:En om even te reageren op de granen/koolhydraten discussie: bij verse prooi is vaak het eerste wat een carnivoor pakt de darmen en darminhoud van hun prooidier, 3x raden wat daar inzit.. Juist, halfverteerde koolhydraten! Carnivoren (katachtigen en hondachtigen) kunnen heel goed koolhydraten gebruiken, alleen niet te veel. .
Chiqa schreef:Zie alleen een reclame site die ook voor een Whiskas of Royal Canin gemaakt zou kunnen zijn.
Gewoon een beetje prietpraat die mij nauwelijks enige overtuiging kan geven, niet anders dan elke willekeurige andere voedingsite.
Ach mijn pers wordt 15 mijn kater is wordt 17 ik zal wel iets goed doen met al die koolhydraten