wilde poes met gebroken pootje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 22:50

Ik zou ook zeggen als het nog een hardstikke jong ding is, wel wat aan doen dan. Het aanbod van Mist is helemaal super.
Ik heb 2 ex straatkatten uit Turkije, en eentje wat ook echt zwaar getraumatiseerd, heeft zelfs een tijdje zichzelf kaal gelikt uit stress, dat is nu helemaal over en meneer ligt nu heerlijk tegen mijn benen aan te snurken.
Waarom moet zo'n beestje met pijn rondlopen omdat ze misschien niet zo tam is, kan ze best nog wel worden hoor.
Ik zou haar in ieder geval never nooit laten lopen, zou er alles aan doen om haar te vangen en haar te helpen.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 22:50

misschien is het wel een optie om antibiotica kuurtje door het voer te doen mits je ervoor kan zorgen dat enkel dat poesje bij het voer kan en ze ook regelmatig gevoerd wordt en er ook regelmatig is en alles opeet? krijgt ze in ieder geval geen ontsteking als het pootje dik is.

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 22:52

In Belgie bestaan ook vast vangkooien ;-)

rockwitch

Re: wilde poes met gebroken pootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 22:56

Idd, die kan je vast wel ergens regelen, blikje voer erin, katje gevangen. Dan kan zij geholpen worden en hoeft ze niet met pijn rond te lopen, kan toch nog best een tijdje duren voordat ze er vanaf is.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 22:57

Ik ga met kiwiko mee, niets aan doen.
Ze leert er mee leven, en zo'n pijntje is veel minder erg dan opgesloten naar een da.
Komt vanzelf wel weer goed.
(thuis een kat aangereden gehad, da kon er niets aan doen. We hebben haar mee naar huis genomen, na 3dagen slapen stond ze op en begon ze weer te leven. Beetje misvormd qua bekken liep wat apart maar heeft lang geleefd!)

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 22:58

Mocht je in de buurt van A'werpen wonen via het CAD (Coordinatie antwerpse dierenbescherming- die vangen en cas/steriliseren wilde katten) misschien kunnen die je sowieso verder helpen met organisaties in jouw buurt.

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 23:00

Mmm, ik heb ook vaak verwilderde katten gevangen met vangkooi en ja... die gingen allen naar de dierenarts voor sterilistatie/kastratie, in een kooitje!
Wat een non-rede om een verwilderde kat maar niet te vangen omdat ie verwilderd is zeg.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 08:57

Mist, ik ben van Mechelen. ;)

Poes is geen kitten hoor. Ik denk dat ze nu 1,5 à 2 jaar is.
Wij hebben de poezen afgelopen jaar inderdaad ook allemaal gevangen en laten castreren met behulp van een kooi van de DB.
Maar dan liepen die na een dag al weer vrij rond. (DB houdt ze ook niet langer vast dan strikt noodzakelijk, want die poezen zijn ook niet bepaald rustig in zo'n hokje. :+ )

Ze liep gisteren al weer een stuk vrolijker rond. Volgens mijn stalgenoot heeft ze onderaan haar poot ook een wondje zitten en heeft ze daar vooral pijn van. Maar ik heb eigenlijk toch het idee dat er iets niet allemaal juist is met één/twee van haar teentjes. (Dus niet dat haar poot halverwege door is ofzo hé. T'zijn echt haar teentjes.)
Stalgenoot vond ook dat we het maar even moesten aankijken en dat ze vanzelf wel zou genezen.

juul_picasso

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:39

Hoe is het uiteindelijk afgelopen met de kat??
Wij hadden eerst ook zo kat lopen die is uiteindelijk genezen.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:44

Dit topic is 2 jaar oud, wat dacht je toen je die grote rode letters zag!? :=

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:17

Inderdaad is dit topic heel oud, daarom een slotje.