nieuwe pup ! maar wat voor 1 ??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 21:03

devine dankje :) eindelijk iemand die me een beetje begrijpt :) ik heb al jaren honden en allemaal via marktplaats en er is er nog nooit 1 ziek geweest er word hier tegen me gepraat alsof ik een klein kind ben.

:)
nou ik wacht nog even met sluiten misschien komen er nog wat positieven reacties binnen :)

EDIT : leuke hond trouwens :)
Laatst bijgewerkt door Binky_Zephyr op 26-11-09 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 21:03

Geen asielhond maar wel een marktplaatshond? Apart..
En trouwens, je zegt eerst dat je geen asielhond wilt, en dan zeg je dat je er al bent geweest..

Het is vrij logisch dat je dit soort reactie's krijgt, want je hebt zo weinig eisen dat je best kan slagen in het asiel ;)
En over het feit dat sommige een dure pup kopen, dat is (bij mij iig) voornamelijk om de erfelijke afwijkingen die niet bekend zijn bij de ouders van honden zonder papieren, en zeker met grotere honden (zoals mijn Duitse Dog) is dat wel goed om te weten ;) Als je me nu vraagt wat de afstamming van mijn net 2 weken hier rond lopende pup is, dan moet ik dat zelfs opzoeken, dus ik doe het zeker niet om haar stamboom op te kunnen ratelen ;)

Binky_Zephyr

Re: nieuwe pup ! maar wat voor 1 ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 21:04

we willen geen asiel hond omdat we nu weten wat er in het asiel zit !

enne laten we even on topic blijven .. ik vraag dus om voor en nadelen van bepaalde kleinere rassen :)

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 21:07

(dwerg) keesje, zijn erg lieve aanhankelijke honden. Wij hebben er ook altijd een gehad, meestal lief tegen andere honden (ligt natuurlijk aan de opvoeding) en een echt leuk gezinshondje vind ik zelf!

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 21:09

wij hebben vroeger een `gewoon` keesje gehad .. en die was idd ook erg lief .. bedankt :) zal even gaan rond kijken naar wat het aanbod is :)

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 21:15

Mensen marktplaats is nog altijd zo slecht nog niet. Natuurlijk zitten er broodfokkers op (dit kun je makkelijk zien als je op meer advertenties van deze adverteerder drukt en veel advertenties ziet over andere honden/pups/rassen hier van niks kopen dus of als je erbij langs gaat (mag je de moeder hond niet zien, zien de pups er niet gezond uit etc niet kopen!) ). Ik zelf heb een kruising pup van marktplaats en ze is nu 2, nooit ziek geweest tot nu toe en is echt een enorme schat. Als je echt een echte rashond wilt zou ik wel naar een fokker gaan. Maar ik zelf zou ook geen 1500 euro over hebben over een hondje met stamboom. Je hebt ook leuke gezonden honden voor 300 euro met geteste ouders, als dat goed is hoeft er voor mij echt geen stamboompje bij hoor. Maar dat is ieder zijn mening. Maar je hebt ook genoeg hobby nestjes op marktplaats die niet van een broodfokker zijn. Dit heb je snel genoeg door als je daar op bezoek gaat. De mensen hier hebben wel gelijk dat een pup ook de baas kan gaan spelen, maar meestal zal een pup in het begin inderdaad onderdaniger zijn naar een oudere hond. Als later de rollen omdraaien is dat toch geen probleem, ik snap niet goed waarom dat een reden is? Honden zoeken zelf wel uit wie hoger in de rangorde staat. Leen anders eens een leuk hondenboek uit de bieb waar verschillende hondenrassen instaan, kijk rond op internet er zijn genoeg rassen. Ik snap dat een pup leuker is, maar het is meestal wel meer werk dan een volwassen hond. Trouwens er is een centraal topic over welk ras bij je past dus dit topic zal sowieso wel gesloten worden door een moderator. Ik snap wel omdat je in je tekst af en toe uiteenlopende standpunten er in hebt staan sommige mensen beetje hard reageren, helemaal niet erg natuurlijk, maar het verklaart alleen de reacties. :D In het asiel zitten ook hele lieve onderdanige honden hoor. Misschien heb je aan deze site wat http://www.dierenasiels.com. Je kan zelf aanvinken of je een groot of klein hondje wilt, of hij met andere honden /katten/kinderen kan etc. Heel handig. Ik zelf heb niks tegen asiel honden ik geef ze graag een nieuw huisje maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.

DaniqueHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 21:20

een lief klein hondje!
wat ik zou zeggen: een maltezer leeuwtje
verhaart niet
super karakter
vrolijk
wil altijd knuffelen
je kan gewoon net als met andere honden een stuk wandelen
(iig met die van ons dan!!)
zal even een foto opzoeken!

edit;
Afbeelding

ohja en nadelen,
ze zijn laag bij de grond
en wit,
dus worden wat sneller vies :Y)
of je moet er net zo 1 hebben als mijn tante,
die echt niet door een plasje heen loopt!
Laatst bijgewerkt door DaniqueHorse op 26-11-09 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 21:22

Wij hebben 2 hondjes; een maltezer en haar dochter, een kruising tussen een maltezer en een oliebol.
Een maltezer is vrij rustig en heeft een heel lief karakter, die van ons is wel echt een waakhondje :+
En onze kruising is echt een schatje!!! Een kruising tussen maltezer en oliebol (of hoe je dat ook schrijft :+ ) heeft een super karakter!(vind ik) Heel erg aanhankelijk en lief! Nadelen kan ik niet bedenken! ;)
Onze 2 hondjes hebben ook niet zo veel onderhoud nodig :) Af en toe borstelen en als ze naar de trimmer moeten zijn ze allebei samen in 3 uur al klaar :D
Ook gaat zo'n kruising goed samen met andere soort honden ;)

DaniqueHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 21:23

renske_13 schreef:
Wij hebben 2 hondjes; een maltezer en haar dochter, een kruising tussen een maltezer en een oliebol.
Een maltezer is vrij rustig en heeft een heel lief karakter, die van ons is wel echt een waakhondje :+
En onze kruising is echt een schatje!!! Een kruising tussen maltezer en oliebol (of hoe je dat ook schrijft :+ ) heeft een super karakter!(vind ik) Heel erg aanhankelijk en lief! Nadelen kan ik niet bedenken! ;)
Onze 2 hondjes hebben ook niet zo veel onderhoud nodig :) Af en toe borstelen en als ze naar de trimmer moeten zijn ze allebei samen in 3 uur al klaar :D

? :Y)
hahah
beschaafd bokt!

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 21:25

ik heb met maltezer leeuwtjes een beetje nare ervaringen dus voor mij geen 1 meer . sorry :)

nou als mijn hond een andere hond tegen komt die hij niet kent en die hond is erg dominant is het bonje .. een puppie leert hij accepteren :) en ik kan hem lekker zelf opvoeden wat ik heel leuk vind. vandaar een pup.

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 21:25

oh! ik bedoel een shi tzu :+

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 21:26

renske_13 schreef:

Haha! een kruising met een oliebol :+ ik bedoelde een shi tzu :+

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 21:27

hahaha zat je na te denken over oud en nieuw :P
haha dit heb ik ook wellis (A) stom

shi tzu`s zijn idd ook leuke hondjes :) bedankt

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 21:28

Snap beide verhalen wel maar mensen wees nou een eerlijk de meeste willen toch het liefst een lieve kleine zachte poezelige pup die je nog naar je eigen hand kan zetten?
Neemt niet weg dat alle hondjes in het asiel ook een tweede kans verdienen.
Maar dit is een keuze die je zelf maakt en niet iemand anders voor je kan nemen.

De TS klinkt als een persoon die dit wel heeft overdacht.
En niet iedereen heeft een dikke zak met geld en er zijn zeker ook goedkopere hondjes beschikbaar.

Zelf ben ik ook tegen de broodfokkerij maar er zijn ook gelegenheidsnestje e.d. die pik je er met een beetje zoekwerk ook tussenuit.
En als je gaat kijken zie je dat al helemaal.

Van te voren kun je er toch niet inkijken.... Heb zelf een dure hond gekocht met stamboom die helaas ook patella luxatie te hebben aan 2 knieen. Dus dat wil helaas ook niet altijd wat zeggen....................
Ja garantie.... hondje terugbrengen waar je al helemaal verknocht aan bent en een nieuwe uitzoeken..........

Klein hondje? uhm... Fox, franse Bull, schnautzer, Jack Russel, Malteser maar zijn allemaal al genoemd volgens mij
Succes in ieder geval met je zoektocht.
Laatst bijgewerkt door Iris1702 op 26-11-09 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 21:32

we hebben zelf een foxje .. en we hebben nu gereageerd op een jack, voledig zwart met een witte bef .. erg leuk hondje dus even afwachten :)

iemand nog meer ideén ?

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 21:55

Mijn vrin=endin heeft fokkerij van Bobtails(GROOT) en
Tibetaanse terriers, zijn ook hele leuke honden, zouden wel naar trimmer moeten. Maar ijn ook erg lieve hondjes! :j
de site van me vriendin:
http://www.cuddlecorner.nl/index.html

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:01

Wij hadden een sharpeitje, superbeest. Helaas wel duur . (1800,- euro die van ons) .
Een Jack is dan inderdaad superleuk, en gaapje op bokt heeft ook een erg leuk nestje, misschien even in haar topic kijken?

Edit ; [BB] stout avontuurtje

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:05

Ben niet zo van de kleine hondjes maar ik vindt zo een ruw harige terrier ook leuk maar blijken ook aardig een eigenwijs karakter te hebben blijven toch ook jachthondjes...

Veel succes met een keuze maken en dat je een leuk hondje mag krijgen! ;)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:06

Er is hier toch een centraal topic voor?
Ik heb een cavalier king charles spaniël, kan ik heel erg aanraden! :+: (zie profiel)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:07

Ik heb ook een "marktplaats-hond" (en ja, ze mocht eigenlijk nog gratis mee ook...), dus daar zul je me niets rots over horen zeggen.

Waar ik me wel aan stoor is dat dit echt al het zoveelste "welke hond past bij mij- topic" is....
Er is een centraal topic voor: [BB] [Centraal]: Welke hond past bij mij?

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 22:12

sorry dit wist ik niet ..
wij hebben waarschijnlijk een passende pup gevonden ..

meet Romy (ja we hebben haar ook alvast een naam gegeven :D )
Afbeelding

Afbeelding

ik zit nu met de eigenaren op msn en ze komen heel eerlijk over en zijn heeel vriendelijk

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:16

leuk dat je een pup neemt!
ik vind een franse bulldog heel erg leuk en heb er zelf ook 2.
niet groot, verharen niet veel en een super karakter.
alleen erg prijzig: onze fawn bulldog was 950 euro en onze fawn-witte bulldog was 1250 euro.
Maar dan heb je ook zeker wat!
Ook heb ik nog een golden retriever en die was in die tijd 600 gulden.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:17

Woow die is klein, wat is dat voor een ras?

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 22:18

haha hij mag pas in de eerste week van januarie weg hoor :)

het is een jack :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 22:19

Wat een leukje, hopelijk is het wat voor jullie!