hoe hond peper in d,r kont

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:05

marleen_usar schreef:
Het zijn honden die houden van sporten en bezig zijn en rennen, dus fietsen vinden ze normaal erg leuk.

Ja "normaal" misschien wel, maar deze hond is 11, heeft een operatie achter de rug en je geeft zelf aan dat ze ook nog eens te dik is. Al 3 factoren die buiten de "normale" situatie liggen. Verder vind ik dat je je af en toe niet zo vriendelijk uitdrukt, op mij komt het niet echt leuk over hoe je over het beestje praat in ieder geval. Maar ok, ik ken je verder niet dus misschien valt het wel mee.

Natasja__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:35

sunshine schreef:
Natasja__ schreef:
Mijn hond heeft overgewicht, eerst fietste we ook maar dat is alleen maar slecht voor de gewrichten vooral met een overgewicht!
Nu is hij op 'dieet' eerst kreeg hij 's ochtends brokken en 's avonds. Nu alleen 's ochtends en 's avond 2 bruine boterammen.
En we fietsen ook niet meer en dat gaat stukken beter ;)

Uhm... meen je nou serieus dat je hond alleen maar brood te eten krijgt ?
Daar zit niet alles in wat ze nodig hebben, ze hebben prima dieetbrokken en daar zit wel alles in wat ze nodig hebben.
Graag zou ik ook willen weten hoe je erbij komt dat fietsen slecht zou zijn voor de gewrichten?

Voor de TS: Mijn tip is ook om je hond speciaal voer te gaan geven ( dus dieetbrokken bijv).

Nee, hij krijgt 's ochtends brokken en 's avond brood. Er zit bij beide natuurlijk wel wat bij niet droog ;).
Dit was op advies van de DA!

Doordat hij overgewicht heeft en dan met de fiets mee moet rennen kreeg hij last van zijn poten, hij had het zo erg dat hij soms gewoon piepend op de grond ging liggen en niet meer wou lopen, sinds we niet meer fietsen heeft hij dat nooit meer gehad ;).

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 14:37

Ze is geen 11 hoor en de voering is er uit gehaald daar na is ze veel slomer geworden.Het is een schat van een beest,maar met uitlaten is het gewoon niet lekker wandelen.

Laika

Re: hoe hond peper in d,r kont

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:12

Het kan met een dergelijke ingreep wel voorkomen dat ze iets trager worden, maar veel slomer is niet echt normaal. Misschien toch nog eens voor controle naar de dierenarts?
Ook overgewicht is een veel voorkomend probleem bij gesteriliseerde honden.
Ik zou toch denken dat een corgi jouw wandelpas met enig gemak moet kunnen bijhouden. Mijn bijna 15 jarige york houd mij zelfs nog bij.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:15

Men neme een potje peper en gaat naar de hond toe
Daar heft men de staart op en drukt de peper naar binnen et voila je hebt peper in de kont (pas op met open vuur)

Nee even serieus doordat ze overgewicht heeft kan het iid komen dat ze zo lusteloos is