Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kohtje schreef:Een hond van 5 jaar is echt al wat oud , je mag maar tot 6 jaar fokken. Ik zou het eens met de dierenarts overleggen , die kan bv voelen of ze niet te nauw is voor een nest.
Dat je niet een hond kan vinden met stamboom is niet zo gek.
Als bv iemand volgens de club fokt en ze komen er achter dat er ook teven gedekt worden zonder stamboom wordt je zo de club uit gezet.
Sancha schreef:*zucht* hier gaan we nog maar een keertje dan.
Chiqa schreef:TS jij heb het over offtopic, maar zeg eens eerlijk wat voor reactie's had je verwacht?
En waarom 'negeer' je de vraag of de hond getest is of je het nog gaat doen?
Je zegt zelf dat gezondheid boven alles gaat
Helina0611 schreef:als jij een graag een nestje wil, gewoon doen!
mijn paard is onbekent x onbekent iedereen zegt dat het een wereld paard is omdat ze zo braaf is etc etc. en zo heb je dat ook bij honden, stamboom loze beesten zijn net zo leuk.
denk wel goed na en laat je hond wel na kijken. je hond verandert wel het word tenslotte een echte moeder!
er zullen veel bokkers tegen zijn maar zij kennen jou en jou hond niet, en jij bent toch verantwoordelijk.
suc6 met een geschikte hond uit zoeken.
yvonnedv schreef:Wat de TS in mijn ogen in de openingspost had willen zeggen is.
Ik heb een bobtail teef zonder papieren en nu ben ik op zoek naar een bobtail reu, liefst met papieren, om haar te dekken. Wie o wie heeft er een.
De overweging wel of niet een nestje fokken heeft de TS al genomen.
Lovely1 schreef:Ik denk dat heel veel bokkers eens moeten leren begrijpen dat niet iedereen en stamboek hond wil hebben. Daarnaast zegt een stamboek tegenwoordig ook weinig meer. Wij hebben een Sint Bernard gehad met stamboek van een goede erkende fokker.. binnen een jaar epilepsie en het hele nest had afwijkingen terwijl teef en reu stamboek hadden en goed aangeschreven stonden.
lakshmi schreef:Wat een leuke hond heb jesommige mensen... ik vraag me af hoe lang het gaat duren voordat mensen papieren nodig hebben om kinderen te krijgen?!
Mijn hond heeft net een nestje (papierloze) pups gekregen, het was een ongelukje maar oh wat zijn we er blij meePita, de moeder, heb ik nog nooit zo gelukkig gezien! Het waren er eerst 13 maar 3 zijn gestorven... Maar de andere 10 in goede gezondheid
![]()
Wens je veel succes bij je zoektocht, helaas zit ik iets te ver weg om je te kunnen helpen, houd er idd wel rekening mee dat het er dus een hele hoop kunnen zijn! Het is wel gelijk een fulltime baan
kamatz schreef:Denk er maar eens goed over naHet is niet voor niks dat deze regels zijn ingesteld, want het brengt toch een hoop risico's met zich mee.
Grtz pam
Nikki__ schreef:Je geeft aan graag een pup te krijgen van je eige hond. Waarom?
Er bestaat een vrij grote kans dat je een héle ander hond krijgt dan dat jou hond zelf is.. dat er karaktereigenschappen zijn die je nog nooit bij je eige hond gezien hebt. Die misschien niet eens gewenst is.
Je kan je hond niet klonen, en dus is er een vrije grote kans dat de pup kwa gedrag niet veel van moeders weg heeft.
Stephanie schreef:Karakter is iets dat je groot en deels vormt uit ervaringen, hiervan ben ik op de hoogte.
Stephanie schreef:Mikkiej schreef:Maar dan is mijn vraag, waarom zoek je niet naar een hond mét papier? Want die heb je genoeg.. Alleen niet alle fokkers willen hun reu gebruiken op een papierloze teef.. Maar ze zullen ongetwijfeld te vinden zijn.
Want, niet om jou persoonlijk aan te vallen, worden heel veel hondenrassen verpest door dit soort dingen, kijk maar naar de Jack Russel..
Waar zie je staan dat ik opzoek ben naar een papierloze reu?
Ik wil het liefst een reu met papieren namelijk