Ik ben mijn konijn ook verloren aan Myxomatose.. Het arme diertje was niet meer te redden. De ogen gaan na verloop van tijd dichtzitten en ook de neus zodat ze geen voedsel meer kunnen vinden en verhongeren. Ik hoop dat je nijn 't red. Als je merkt dat het écht slecht gaat, laat je nijn dan niet langer lijden!
Mijn vriendin heeft er ook al veel konijntjes aan verloren. Sterkte met jou konijn.
Faniek
Geplaatst: 24-11-09 18:07
Ik zou als ik jou was je even aanmelden op http://www.bunnybunch.nl daar zitten ook mensen die hun konijn er bovenop gekregen hebben. Verder zou ik hem volledig binnen halen, zieke konijnen moeten echt warm zitten, betreft de diarree kan komen door het alleen groen eten, kijk even of zijn vel niet omhoog blijft staan, zo niet krijgt hij natuurlijk ook veel vocht van groentes. Hoeveel gram groente eet hij per dag? Tegen myx entje trouwens 2 keer per jaar en als het mei is geweest was die er nu net weer aan toe, dat is wel balen.
Daphne__
Geplaatst: 24-11-09 23:02
brr myxomatose.. arm stumpertje!
mijn konijn heeft VHD gehad, nouja al onze konijnen... we hadden er 4 binnen 2 weken waren er 3 gestikt, en de 4e was dood en doodziek.
wij wouden haar laten inslapen omdat we haar niet wouden laten lijden, maar de dierenarts heeft haar aan het infuus gelegd en ze moest gevoerd worden met fruithapjes etc. na een maandje keihard knokken at ze weer, en ging het stukken beter. ze heeft daarna nog een maand gelukkig geleefd met haar vriendje en is toen dood gegaan.
hoop dat je konijntje er boven op komt! aan jou zorgen zal het iig niet liggen
moonfish13
Geplaatst: 24-11-09 23:06
Agossie.. Ik zal duimen voor je konijnenbeest!
Mijn konijn had ook vhd, wat ding dat snel zeg! Godzijdank stond dat konijn een aantal meter bij de rest vandaan, sindsdien laat ik alles 2 keer per jaar enten.
Een vriendin van mij had 5 konijnen, eerst had 1 konijn myxomatose, die hebben ze apart gezet enzo, en dierenarts erbij, maar uiteindelijk zijn ze alle 5 overleden..
Het lijkt alsof het bij mijn konijn over gaat. (weet niet of dat kan) maar hij eet weer goed, is levendig en de plekken op zijn neus lijken langzaam te verdwijnen.
Overigens is mijn nijn wel geent?! (twee keer per jaar)
Als ze geent zijn, en dat is wat langer geleden lees bijv. 4 maanden dan kunnen ze een mildere vorm krijgen en zijn de overlevingskansen groter. De myxomatose enting werkt namelijk niet goed genoeg voor 6 maanden.
de dierenarts was echt verbaasd dat het zo goed ging met mijn konijn, ze zei dat ze dit stadium van myx. nog niet eerder had gezien omdat konijnen het normaal bijna nooit halen. hij zit nu nog steeds aan de AB en oogzalf inmiddels zijn we 3 weken verder, en de ene dag denk ik dat het beter gaat. de andere dag lijkt het weer minder te gaan.