Mijn konijn groeit niet, en heeft een vreemd bultje?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

corinne1981

Re: Mijn konijn groeit niet, en heeft een vreemd bultje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 13:52

Wat een scheetje!
Het bultje onder zijn buik zou misschien een navelbreukje kunnen zijn?

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:05

Zou ind op ongemengd voer over gaan en zou hem wekelijks wegen op bij te houden of hij goed aan komt

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 14:08

corinne1981 schreef:
Wat een scheetje!
Het bultje onder zijn buik zou misschien een navelbreukje kunnen zijn?

zou misschien wel kunnen idd, alleen ik heb het nog niet eerder gevoeld. Maargoed, ik ga gewoon straks even de DA bellen, kijken wat die er van zegt.

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:31

Oja, dat bultje zat er ook nog..

Hoe voelt het bultje en waar zit het precies? Als het zacht is en je het weg kunt drukken en het zit op de plaats waar de navel zit, dan zou het idd een navelbreukje kunnen zijn.
Ik weet niet waar het door komt, maar ik ben altijd een beetje een zeikerd met bultjes, daar wil ik altijd het liefst zo snel mogelijk zeker van zijn wat het is.. Waar ik dat vandaan heb gehaald weet ik echt niet!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:44

Hmmm 6/7 weken is ook sowieso te jong om bij de moeder weg te gaan. Hij/zij kan best een achterstand hebben. Weet je wel wat de geslachten van de konijntjes zijn?
Hebben jullie thuis geen keukenweegschaaltje? Anders raad ik je echt aan om er 1 te kopen, het is ideaal bij jonge konijnen!
Verder zou je het gemengde eerst op kunnen maken en dan op ongemengd, mits ze alles van het gemengde opeten. Hier krijgen jonge konijnen eerst gemengde voeding ivm lagere eiwitgehalte (hogere eiwitgehalte geeft meer kans op dikke buikenziekte).
Betreft he bultje dat zou natuurlijk een navelbreukje kunnen zijn. Als je naar de dierenarts gaat vergeet dan niet wat ontlasting van het konijntje zelf. Even apart zetten en de ontlasting van het betreffende konijntje mee nemen.

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 14:51

Ik zat ook aan een naveltje te denken of evt een navelbreukje (al zijn die bij konijnen wel groot!) Ons konijn had ook een uitnaveltje :D die kon je voelen op zijn buikje.
Kan het misschien ook zijn dat je kleine konijntje een dwergje is en de andere een ander soort? Komen ze uit hetzelfde nest? Raszuiver of vuilnisbakjes? Bij vuilnisbakjes kan de ene heel groot zijn en de ander een dwergje!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 15:15

Supreme Selective is niet verschrikkelijk duur hoor! En je hebt een huisdier, dus vind ik dat je dan zoiezo altijd voor de beste kwaliteit moet gaan anders moet je maar geen dier nemen klaar. 15 euro voor 2 zakken, valt echt wel mee. Ik doe er nu al een half jaar over en ben aan mijn 2de zak net begonnen ;)

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 21:25

Na alles wat ik er over gelezen heb ben ik van mening dat voor een normaal, gezond konijn de meerwaarde van selective boven een andere goede biks zoals Hope farms niet zo heel groot is. En dat je voor dat kleine stukje dus toch best wat meer betaald, daarom noem ik het prijzig voer.
Biks is natuurlijk niet het belangrijkste onderdeel van de voeding van een konijn, goed hooi en goed groenvoer zijn nog veel belangrijker. En ik ben van mening dat het totaalplaatje van de voeding voor mijn konijnen hier zeer goed in orde is, met bijvoorbeeld iedere dag toch minstens 6 verschillende soorten groente.
Dus om te impliceren dat ik mijn konijnen te kort doe omdat ze geen selective als dagelijks voer krijgen, vind ik wat overdreven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 22:13

Ik heb geef hier de jonge konijnen en ook de zieken Science Selective. De rest krijgt konijnenkorrel, ongemengd van Teurlings.
Ik ben benieuwd naar de uitslag bij de da. Koolsoorten, boontjes en rabarber moet je liever niet geven, daar krijgen ze koliek van. Ik geef dagelijks andijvie, witlof, paprika en af en toe bleekselderij of wat fruit.