Wat heeft onze hond toch ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sassol

Re: Wat heeft onze hond toch ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 11:53

Ik ga mee met HBVisser.

En daarbij verschilt het per hond idd hoe streng je 'nee' moet zeggen. Mijn tante heeft een hond en daarbij zeggen ze gewoon: "ooh, dat vind ik niet zo leuk van je." En dat is al genoeg. Misschien dat dat voor jullie hondje ook werkt? Die gevoelige beestjes pikken teleurstelling ook heel goed op meestal.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 12:03

Het gaat opzich best goed nu :) Af en toe vinden we nog ergens een plasje.
Maar k weet niet of hij wel zo gevoelig is, we meoten echt streng voor hem zijn anders luisterd ie niet, hij pakt alles van tafel ( lees papier enz ) en gaat dat onder de tafel kapot maken.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:10

Heb je hem al laten enten?
Wat zei de dierenarts er dan van?

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:38

SecretLIN schreef:
Heb je hem al laten enten?
Wat zei de dierenarts er dan van?

Ben ook wel benieuwd of de DA nog iets gezegd heeft ;)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-09 12:49

Nee hij word vrijdag geent

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 12:58

HBVisser schreef:
Elke dag 3 x per dag met een balletje trainen. Voor elke keer dat ie hem terug brengt beloon je hem de hemel in. Doe achterlijk, juich met een hoge stem, geef hem wat lekkers. Dit is goed voor zijn zelfvertrouwen.

Dit is inderdaad erg goed voor ze! Toen ik 2 jaar geleden mijn hond ophaalde, was ie ook al 1 jaar bij een andere familie geweest. Hij kende alleen zit, en kon niet met een balletje spelen. Hij wist niet wat ie ermee moest. We hebben ons echt als een stel idioten gedragen als ie de bal terug kwam brengen. Echts staan juichen, over de grond gerold met de hond dat sommige mensen in het park ons heel raar aankeken, en zelfs met de hond staan dansen als ie iets goed deed. Snoepjes hoefde ie niet (herder) dus deden we het zo. En dat heeft echt super gewerkt, want nu, 2 jaar later, haalt ie maar al te graag een balletje als je die weggooit.
Gun jezelf en de hond wel de tijd voor zoiets, verwacht niet dat dit over een paar weken over is. Hij moet wennen aan jou, en aan zijn nieuwe leven. Wat een klein beetje kan helpen, is hem een nieuwe naam geven. Hebben we bij de onze ook gedaan, zijn ze zo aan gewend.

WinSel schreef:
Maar k weet niet of hij wel zo gevoelig is, we meoten echt streng voor hem zijn anders luisterd ie niet, hij pakt alles van tafel ( lees papier enz ) en gaat dat onder de tafel kapot maken.

Kan ook zijn dat dit zijn manier is om zijn gevoelens te uiten. Dat is nog steeds wat in de war is, en dit voor hem de manier is om het af te reageren. Alleen iets van zeggen op moment dat je het ziet, achteraf doen snapt ie toch niet.
Heel veel succes, op de foto is het een leuk ding om te zien!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 13:12

haha dingen pikken doen onze labradors ook heel stiekum vd week liep een sneeky met een kiwi in zn bekkie rond :P