Oude hond schooit, drama

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 16:04

ThePast03 schreef:
loveshadow schreef:
Zo ja, dan kun je haar misschien proberen weg te sturen bij de tafel, bijvoorbeeld met een waterpistool. :Y) Dat werkt bij die van ons heel goed.
Als het allemaal toch niet meer zo tot haar doordringt dan kun je er denk ik ook niet zoveel meer aan doen :)

Jee zeg, dat vind ik persoonlijk wel erg grof om zo'n oudje met een waterpistool te bewerken. Meestal zien ze niet zo goed meer en horen ze minder en snappen ze absoluut niet wat ze verkeerd doen.
Als ze het al die jaren niet gedaan heeft en nu wel dan snap je zelf ook wel dat ze dat niet bewust doet. Die oudjes hebben nu eenmaal heel veel aandacht nodig, maar dat hebben ze natuurlijk ook wel verdiend als ze al zolang je beste vriend zijn.

Ik heb hier ook zo'n kanjer lopen, 15 en een half jaar oud en sinds kort bijna helemaal blind. Die heeft nu gewoon heel veel aandacht nodig en extra liefde en verwennerij. Ik hoop dat ik hem dat nog heel lang mag geven.

TS: De tip van Nikka vind ik nog het beste. Probeer eens om de hond wat lekkers te geven om op te kluiven als jullie eten.
Geniet van je hond nu het nog kan!

Natuurlijk heb ik het niet over een supersoaker, maar een paar drupjes water. Maar desalniettemin ben ik het met jullie eens, dat kun je niet maken bij zo'n oudje die waarschijnlijk geen idee meer heeft dat ze iets doet wat niet mag. Mijn tip over het waterpistool neem ik dan ook terug, dat is geen eerlijke oplossing bij zo'n dier. Haar afleiden met iets lekkers lijkt me inderdaad dan ook de beste oplossing: als je oudje zin heeft in iets lekkers, geef dat dan ook maar. Ik zou het alleen niet zozeer van jullie eigen avondeten aan tafel doen, maar iets van een kluifje in haar mand :)

Billy

Re: Oude hond schooit, drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 16:05

Ik zou het ook niet van je eigen avondeten doen, mar ipv een keer per dag een bak brokken bijv 5x een handje geven oid

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 16:06

Billy schreef:
Wat is er mis mee om de hond gewoon (zo schrijf je dat, niet gwn) een kleinigheidje te geven als jij eet? Hond tevreden en rustig, en jij kunt op je gemak eten.
Het gaat om een oude hond, het is niet dat je nog 15 jaar zn eten moet verdelen in kleine porties. Het gaat misschien om een paar weken of maanden.

Misschien wel omdat een hond (als hij het volgens jou na 5 minuten alweer vergeten is) wéér om een snoepje gaat vragen.. En als jij telkens toegeeft. Hoe moet dat als er visite komt? Als er mensen komen eten?

Billy

Re: Oude hond schooit, drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 16:21

Dan leg je de hond met een botje in de mand oid.
Verder hoeft dat niet elke 5 minuten, maar zien eten doet eten...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:02

Hannah_Menno schreef:
Misschien wel omdat een hond (als hij het volgens jou na 5 minuten alweer vergeten is) wéér om een snoepje gaat vragen.. En als jij telkens toegeeft. Hoe moet dat als er visite komt? Als er mensen komen eten?

Als die mensen geen begrip op kunnen brengen voor het feit dat mijn 15 en een half jarige wat extra zorg nodig heeft dan gaan ze maar lekker ergens anders eten.