Hoe geef jij je hond een wormenkur?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bramblerose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 00:21

Ik heb het mijn hond geleerd, van pup af aan (nu bijna 11 maanden), dus gaat heel gemakkelijk. Zitten, hand om de bek (ogen niet afsluiten) bekkie open, achter op de tong leggen en ze slikt 'm. Daarna krijgt ze dan wat lekkers... :D

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 00:23

Bek open, pil erin, bek dicht en slikken. Zowel bij de Labradors als bij de Jacks.
Geen probleem, ik heb al mn vingers nog
.

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 00:24

Ook ik heb geen zin in gedoe met meerdere pillen en verstoppen in iets lekkers als een stukje worst. Gewoon 1 tablet van de DA (milbemax) hond zit voor me, rug tegen m`n benen en pil achterin de bek stoppen, even dicht houden en kop omhoog, koekje als beloning en klaar! Ook mijn ex asiel hond was niet makkelijk, maar alles is te leren

Kurby

Re: Hoe geef jij je hond een wormenkur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 00:25

mijn franse bulletje heeft een pasta gehad omdat zij de pilletjes eruit had gepoept zonder dat ze opgenomen waren. de rest 2 jack russels, boerenfok en de herder krijgen gewoon pilletjes. ze eten het gewoon op

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 00:27

Mlies schreef:
Hoe groot ze ook zijn, ik druk ze wel de keel in. := Dat gemier met lekkere dingen er om vind ik zo omslachtig.. Gewoon zitten tegen m'n benen, bek open, pil er in, even dichthouden en klaar. Eventueel koekje er achter aan om er zeker van te zijn dat ie weg is. :Y) Zo gepiept.
(Heb grote en kleine hond.)

hier hetzelde, heb 4 duitse doggen en 2 bull teriers.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 00:28

Bij mijn teckel geef ik het in een stukje brood of in een plakje kaas. Soms spuwt hij het uit en moet ik het opniew doen.
Pasta vond ik wat makkelijker dat mengde ik door een blikje.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 00:29

Hier ook gewoon in de keel, snuit dicht, kop omhoog en wachten tot ze geslikt hebben.

Nu ze dagelijks twee capsules moet hebben (medicijnen) doen we dit wel met lekkers. Toen we elke dag het achterin haar mond legde, ging dit steeds lastiger. Nu stoppen we het in een heel klein stukje cesar. Zo klein dat ze het gretig in een keer doorslikt.
Ze krijgt alleen brokjes, dus dat beetje cesar is een feest. Ze kijkt smachtend toe hoe ik de capsules erin doe en dan hap, slik, boem weg :D

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 00:33

Mlies schreef:
Hoe groot ze ook zijn, ik druk ze wel de keel in. := Dat gemier met lekkere dingen er om vind ik zo omslachtig.. Gewoon zitten tegen m'n benen, bek open, pil er in, even dichthouden en klaar. Eventueel koekje er achter aan om er zeker van te zijn dat ie weg is. :Y) Zo gepiept.
(Heb grote en kleine hond.)
:j Same here.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 00:36

wij wengen de pillen door vlees. blik vlees zeg maar! Onze labrador slokt het toch zo op, en bij onze maltezer doen we het in het vlees drukken en eet het ook zo naar binnen. Bij onze labrador zouden we het zelfs tussen zijn brokken kunnen doen. Dus hier ook geen probleem!

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 00:44

Bij de bouvier doe ik gewoon de bek open pil achter op de tong en bek dicht slikken en een stukje leverwordt erachter aan.
Bij de oude jack russel het zelfde.
Bij de jonge jack russel moet ik het verstoppen in een stukje leverworst kom je aan zijn bek en hij heeft het door dan mis je een paar vingers.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:48

Eén van onze honden is zo slim dat..wanneer het pilletje in leverworst verstopt zit, ze alles eromheen weg eet behalve de pil :P
Welke hond dan ook, groot of klein, ik geef de pil altijd achterin de keel. Mondje dicht en slikken maar.

(Bij katten gebruik ik vaak een pasta, omdat zelf míjn kat erin slaagt de pil uit te spugen hoe ver ik hem ook achter op z'n tong leg.)

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 19:52

Ik heb een Labrador,daar stop ik het pilletje tussen de brokken en het is binnen 5 seconde weg,(die wordt helemaal Hyper als ze eten krijgt! ze weet hoelaat het is,dan gaat ze voor de deur wachten totdat ze eten krijgt :o)

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 11:39

Bij onze hond is het heel simpel. Men wikkelt pilletje in stukje vlees, men gooit stukje vlees nonchalant naar hond en hond heeft het ingeslikt voor ze weet wat ze binnen heeft.

De katten is een ander verhaal :+ .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 11:46

Pillen waren bij de honden van mijn ouders vroeger altijd een enorm probleem.
Toen ik m'n eerste eigen hond kreeg, ben ik dus maar 's met pasta begonnen. En dat werkt super!
Dat eten ze zó op.

Ik voer dat trouwens niet via de spuit, want sommige honden vinden dat staafje in hun mond niet fijn. Ik doe het gewoon in de voerbak.
Likken ze zo op :)

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 11:47

Wij hebben een labrador. En ik geef haar de pil altijd gewoon zo. Ik laat haar een kunstje doen en geef de pil als beloning. Ze slikt hem zo door. Soms nog een gewoon koekje er achteraan, maar dat ook niet altijd :P

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 11:55

Heb dan wel geen hond..maar bij mijn kat was het ook altijd drama...Maar tegenwoordig kan je bij de DA gewoon pipetjes kopen om te ontwormen...Super handig

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 11:55

Is ook verkrijgbaar voor honden :-)