Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
rockwitch schreef:Die ziektes is ook weer zoiets wat echt niet waar is, ja die mensen die ze massaal importeren van broodfokkers, die halen ziektes naar NL.
Maar de honden die wij laten komen, krijgen uitgebreide bloedonderzoeken, alle entingen die ze moeten hebben, chips, ontwormingen, ontvlooiing. Echt alles, anders mogen ze niet eens de grens over.
SecretLIN schreef:eigenlijk worden die honden beter gecontroleerd dan de honden die hier her en der via marktplaats enz worden verkocht of niet Rockwitch
JisJil schreef:Ik geef niet snel mijn mening op fora, maar nu dan toch.
Ik ben in bezit van beide, dus een rashond via een goede fokker hier in Nederland, geweldige hond. En een zwerver uit Spanje, wel via een stichting hier in Nederland, lievere hond kun je je niet wensen. Toen ik haar net had, ongeveer 3 maanden, kwam ik erachter dat ik zwanger was. In het begin heb ik wel eens gedacht hoe moet dat nu straks, Hoe gaat onze Spanjaard reageren op zo'n klein ukje. Nou,ik kan je vertellen: de grootste vriendin van mijn dochtertje is toch echt onze Spanjaard. als ze huilt, is anoushka, de hond, eerder bij de box dan ik. Mijn dochter mag alles bij haar doen. De hond blijft, voor zover dat kan, helemaal verliefd naar mijn dochtertje kijken.
Dus zou ik het weer doen, als ik een hond daar van een verschrikkelijke dood kan redden, ja gegarandeerd dat ik weer een vriendje uit Spanje haal.
En het is bij deze stichting zo, dat het geld wat ik voor de hond betaald heb, 295 euro, daar worden goede asiels van betaald daar, de honden worden daar gesterilliseerd om wildfok tegen te gaan. Dus ik vind dat je op deze manier, de hond helpt die jij krijgt en ook de honden die daar achterblijven krijgen het beter.
AngelofLove schreef:_San87_ schreef:Is het zo dat honden in Spaanse asiels niet met een spuitje gedood worden? Want dat zou ik eigenlijk niet weten.
Is geloof ik erg verschillend, zijn er ook bij die 'gewoon' met gaskamers werken....
Brainless schreef:@Zitake
Leishmania kan je hond ook krijgen als je hem meeneemt op vakantie naar Frankrijk/Spanje/Italië.
Dus dat is geen redenen om geen hond daar vandaan mee te nemen. Trouwens mensen (vooral kinderen) kunnen het net zo makkelijk krijgen als honden.
anoushka schreef:Hier in spanje worden de asiel honden ook op een humane manier gedood, gewoon met spuitje, de honden die het slecht hebben zijn vaak niet de asielhonden, we hebben hier veel zwervers(word al veel minder) en mensen weten ook vaak niet hoe ze met een dier om moetten gaan(slaan, slaapen altijd buiten en vaak aan een ketting) zelfs dat is minder aan het worden.
Hierbij wil ik laten weten dat de asielhonden hier het niet slechter hebben dan andere asiels
AngelofLove schreef:anoushka schreef:Hier in spanje worden de asiel honden ook op een humane manier gedood, gewoon met spuitje, de honden die het slecht hebben zijn vaak niet de asielhonden, we hebben hier veel zwervers(word al veel minder) en mensen weten ook vaak niet hoe ze met een dier om moetten gaan(slaan, slaapen altijd buiten en vaak aan een ketting) zelfs dat is minder aan het worden.
Hierbij wil ik laten weten dat de asielhonden hier het niet slechter hebben dan andere asiels
Ben toch bij verschillende asiels geweest in Spanje en Gran Canaria maar daar hebben die honden het echt totaal niet net zo goed als andere asiels. De omstandigheden die ik daar heb gezien waren echt te erg voor woorden, en ja, die werkten met gaskamers, dit waren echt de dodingsstations...
dynamiek schreef:Ik begrijp niet waarom er hond uit het buitenland gehaald moeten? de asiels in Nederland zitten harstikke vol met leuke hondjes zorg er maar eerst voor dat er in Nederland de asiels leeg zijn, ga dan daarna na het buitenland.