Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sberg schreef:Ik heb ook een keer een nestje gehad van mijn jack russel. Een werpkist had ik niet. MIjn teefje beviel in een groot konijnenhok. Zo 1 die je in de kamer hebt. Voordeel daarvan is dat je die helemaal kan afsluiten. De pups kunnen er niet uit en mijn kids konden er niet bij. Moet je wel op letten dat je het hok ook van boven kan open maken. Dan kan je tijdens de bevalling er makkelijk bij.
Ong. 2 weken voor de bevalling zet ik het hok in de woonkamer met kranten erin. Deurtje gewoon open zodat ze er zelf in en uit kan. Zodra ze begint met nestelen ( kranten scheuren, nestje maken) moet je haar in de gaten houden. Warmte lamp al klaarhangen.
Verder is het handig om in huis te hebben: schone doeken ( om schoon te wrijven) een scherp schaartje ( om evt de navelstreng door te knippen) en schoonmaak alcohol. ( voor het reinigen van het schaartje ed.)
gentle1994 schreef:ik vraag ervaringen en niet of ik het wel of niet zou moeten doen daar heeft ieder zijn mening over en ik ben daar al lang uit. de kosten maken ook niet uit in mijn geval alleen ben ik erg verbaasd over de prijs verschillen. ik heb vandaag even met een hele goede vriendin die da assistente is er over gehad en het erover gehad zij komt als de hond drachtig blijkt te zijn dus ik heb er dan helemaal een ervaren iemand bij die zelf ook al een paar nesten heeft gehad door de jaren heen