bekende winkel verkoopt illegale vissen! (kwallen dna)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wiwabalia

Re: bekende winkel verkoopt illegale vissen! (kwallen dna)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 23:06

Wat sneu van de roze vis, wel goed dat je hier actie tegen onderneemt!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 01:01

Dankjewel voor de uitleg Joyckuh! en wat walgelijk zeg die arme papagaaicichlide..!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 13:14

wat een verhaal zeg!
ben benieuwd hoe het vandaag bij de winkel gaat.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 13:17

Fijn dat je er zo om geeft!
voor genoeg mensen is het "slechts" een visje...
Succes!!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 17:01

Joyckuh schreef:
Telpeva: er zit een heel groot verschil tussen het creëren van deze vissen. De glofish word genetisch gemodifiseerd en is alleen daarom al verboden. Deze vissen lijden er niet onder, word beweerd, zijn na te kweken en geven deze kleuren kennelijk ook door.

De glasbaars word met verf subcutaan geinjecteerd. Hier gaan veel vissen aan dood. Echter zegt men dat deze stoffen verder niet schadelijk zijn voor de vis en na verloop van tijd verdwijnt deze kleur ook weer. Dat deze vissen zich niet prettig voelen is op bovenstaande foto wel aan de vinnen te zien. Daarbij is het doorzichtig zijn van deze vis natuurlijk ook een overlevingsstrategie....

De getatoeëerde vis word zoals het al zegt, getatoeërd. Maar andere zeggen weer dat dit met een laser gebeurd... Dit gebeurd trouwens meestal bij toch al mismaakte vissen, zoals de hybride papegaaicichlide.... Lijkt me ook niet prettig voor een vis, en zeg nou zelf, wordt het er nou echt zoveel mooier op?
http://www.koi2000.com/images/tattoo.jpg

TS: Ik kan er alleen maar op zeggen dat ik uit jouw berichten aflees dat deze vis compleet verkeerd gehouden wordt. Ten eerste is het een BRAKwater vis, wat er op neer komt dat deze vis zout nodig heeft in zijn water en anders vroegtijdig komt te overlijden. Aangezien 99% van de aquariumhouders geen brakwateraquarium heeft, ga ik er vanuit dat jij dat ook niet hebt.
Ten tweede is de glasbaars een zeer tere en schuwe SCHOLENvis, wat er op neer komt dat deze vis het liefst met 20 in een bak zit, die zeer flink beplant is en het liefst een donkere bodem met weinig licht.

klopt helemaal.

ik weeeet dat het een scholen (sinds kort) en brakwatervis is.
de winkel waar ik ze vnadaan heb staat bekend als goed, en toen ik informeerde naar wat voor'n vis het was, werd mij gezecht dat ze makkelijk in een tropisch aquarium kunnen (dat ze mogelijk een paar jaar minder oud worden)
ondanks dat, heb ik toen ik dat wist, meteen geinformeerd naar brakwater en ben aan de slag gegaan.
maarja dit moet ook even staan, dus de vis kon er niet meteen in.
ook was ik vanplan doorzichtige soortgenoten te halen.

de iegenaar van de winkel wil dat ik kom om het water te laten testen, omdat hij denkt dat het tropisch aquarium is.. nee joh..
(dit hebben we hem toen we ze kochten en later aangegeven.)
mocht het water in orde zijn krijg ik mijn geld terug, maar ik ben het zat en ga er niet meer naar toe om nieuwe vis te krijgen.

ik haal bij een andere zaak wel gezonde, niet ingespoten glasbaarsjes.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 19:42

Vreemd advies... Hopelijk zie je zelf in dat als ze al een paar jaar minder oud worden van zoet water, dat ze verkeerd gehouden worden dan ;) Ik ben toch aardig benieuwd inmiddels om welke dierenwinkel het gaat?

Ik ben blij te lezen dat je soortgenoten aan gaat schaffen en dat ze een brakwateraquarium gaan krijgen! Ik weet niet hoe groot jouw aquarium is, ik heb eventueel namelijk nog wel wat brakwatervissen over mocht je interesse hebben :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 21:05

heb een 80cm aquarium voor brak :)