Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Joyckuh schreef:Telpeva: er zit een heel groot verschil tussen het creëren van deze vissen. De glofish word genetisch gemodifiseerd en is alleen daarom al verboden. Deze vissen lijden er niet onder, word beweerd, zijn na te kweken en geven deze kleuren kennelijk ook door.
De glasbaars word met verf subcutaan geinjecteerd. Hier gaan veel vissen aan dood. Echter zegt men dat deze stoffen verder niet schadelijk zijn voor de vis en na verloop van tijd verdwijnt deze kleur ook weer. Dat deze vissen zich niet prettig voelen is op bovenstaande foto wel aan de vinnen te zien. Daarbij is het doorzichtig zijn van deze vis natuurlijk ook een overlevingsstrategie....
De getatoeëerde vis word zoals het al zegt, getatoeërd. Maar andere zeggen weer dat dit met een laser gebeurd... Dit gebeurd trouwens meestal bij toch al mismaakte vissen, zoals de hybride papegaaicichlide.... Lijkt me ook niet prettig voor een vis, en zeg nou zelf, wordt het er nou echt zoveel mooier op?
http://www.koi2000.com/images/tattoo.jpg
TS: Ik kan er alleen maar op zeggen dat ik uit jouw berichten aflees dat deze vis compleet verkeerd gehouden wordt. Ten eerste is het een BRAKwater vis, wat er op neer komt dat deze vis zout nodig heeft in zijn water en anders vroegtijdig komt te overlijden. Aangezien 99% van de aquariumhouders geen brakwateraquarium heeft, ga ik er vanuit dat jij dat ook niet hebt.
Ten tweede is de glasbaars een zeer tere en schuwe SCHOLENvis, wat er op neer komt dat deze vis het liefst met 20 in een bak zit, die zeer flink beplant is en het liefst een donkere bodem met weinig licht.