sunny_l0ve schreef:haahha mist, wat een verhaal! Echt een geweldige kat. Heb je daar niet toevallig foto's van?
Shutterfly ligt eruit helaas, zal morgen nog eens proberen. Poss en zijn zusjes zijn bij mij geboren, ik had de moederpoes via het asiel opgevangen in 2006. Dezelfde avond werden 8 kittens geboren, waarvan 3 met de darmpjes buiten hun buik
en veel te klein, deze zijn overleden/ingeslapen. Poss was net zo klein, hij woog 40gr bij de geboorte, zijn zusjes wogen 60-70gr. Ik heb hem met de fles bijgevoerd en toen heb ik de belofte gemaakt dat als hij zou leven hij bij mij mocht blijven. 2006 was het jaar van de katteziekte, ook ik kreeg het in huis. Het was een idioot jaar, ik had behalven Poss zijn moeder nog 2 andere moederpoezen zitten, waarvan 1 dus kattenziekte had. Er zijn dat jaar bij mij 16 kittens dood gegaan
Toen het virus bij mij in huis zat was het nest van Poss 7wkn, ik heb ze nog laten enten, ook al was het te vroeg. Ik had wegwerp overallen, wegwerphandschoenen, en plastic voetbeschermers die ik telkens wegwierp als ik bij een ander poezengezin kwam. Heel mijn huis werd dagelijks van vloer tot muur + alle meubels met halemid ontsmetHelaas kregen Poss en zijn 4 zusjes het ook, maar wonderwel hebben ze het allemaal overleefd. Ik spoot ze dagelijks onderhuids vocht, primperan en ze kregen metrazol. Dat jaar was een nachtmerrie, maar toen kon ik natuurlijk helemaal geen afscheid meer nemen. Poss en zijn zusjes zijn door dit alles 16wkn bij de moederpoes gebleven (normaal plaatste ik pas kittens met 11-12 wkn gechipped en 2x geent) ik denk dat dat er aan bijgedragen heeft dat het stuk voor stuk zulke geweldige katten zijn geworden. 1 van Poss zijn zusjes heeft wel neurologische verschijnselen overgehouden aan de kattenziekte, maar ze maakt het prima, en is samen met haar zusje geplaatst.
Kerst 2008 staat in mijn omgeving trouwens ook nog in ieders geheugen gegrift, vooral de mensen die geen katten gewend zijn