Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
rossebol schreef:Ik vind het wel goed dat ThePast03 hier even wat tips neerzet de manier waarop kan misschien wat anders maar via internet kan je dingen altijd anders opvatten.
Er zijn idd vreselijk veel nesten met allemaal rare afwijkingen en geloof mij daar word je niet vrolijk van.
Hoop ellende voor veel geld.
Maar ik wens de Ts ontzettend veel plezier met haar pup! en denk dat ze vast goed heeft gekeken voor ze een pup kocht.
ThePast03 schreef:Wij hier noemen mensen azijnpissers die alles gelijk negatief oppakken en ook alleen de negatieve dingen uit posten halen.
Bij iedereen die een beetje bekend is in de hondenwereld gaan allerlei alarmbellen rinkelen als mensen rashonden en marktplaats in een zin gebruiken. Goede fokkers adverteren niet op marktplaats, ten eerste omdat ze helemaal dat soort advertenties niet nodig hebben en ten tweede omdat ze niet tussen al die broodfokkers willen staan.
Dan heeft het niet te maken met negativiteit maar wel met ongerustheid en proberen sommigen de TS wat mee te geven om over na te denken. Zo is het altijd verstandig om even bij de rasvereniging te informeren of een fokker daar is aangesloten.
Het enige wat ik hoop is dat TS een supergezonde pup krijgt die minimaal 10 jaar oud mag worden zonder gezondheidsproblemen.
Hier achter ons woont iemand die ook een Franse Bull heeft. Al voor dat het diertje twee jaar oud was heeft het hem al meer dan 3000 euro gekost, maar het erge is dat hij nu weet dat de hond niet oud zal worden. Dat gun je toch niemand.
ThePast03 schreef:Wij hier noemen mensen azijnpissers die alles gelijk negatief oppakken en ook alleen de negatieve dingen uit posten halen.
Bij iedereen die een beetje bekend is in de hondenwereld gaan allerlei alarmbellen rinkelen als mensen rashonden en marktplaats in een zin gebruiken. Goede fokkers adverteren niet op marktplaats, ten eerste omdat ze helemaal dat soort advertenties niet nodig hebben en ten tweede omdat ze niet tussen al die broodfokkers willen staan.
Dan heeft het niet te maken met negativiteit maar wel met ongerustheid en proberen sommigen de TS wat mee te geven om over na te denken. Zo is het altijd verstandig om even bij de rasvereniging te informeren of een fokker daar is aangesloten.
Het enige wat ik hoop is dat TS een supergezonde pup krijgt die minimaal 10 jaar oud mag worden zonder gezondheidsproblemen.
Hier achter ons woont iemand die ook een Franse Bull heeft. Al voor dat het diertje twee jaar oud was heeft het hem al meer dan 3000 euro gekost, maar het erge is dat hij nu weet dat de hond niet oud zal worden. Dat gun je toch niemand.
Giolli schreef:Jij schuift nou wel de schuld naar anderen, maar ik weet zeker dat jij het helemaal niet had gewaardeerd als TS zijnde.![]()
Want als je eindelijk een hond zou krijgen, en je krijgt dit soort reactie's is dat gewoon niet leuk.
En ja het is de waarheid, maar ik neem aan dat TS die ook prima weet.![]()
En mij kun je écht niet wijsmaken dat alle honden zonder paspoort, of alle Paarden zonder paspoort of zonder goede fokker slecht zijn.
Olivier kwam van een verschrikkelijke man af en heb nog nooit zo'n paard gezien.... Wauw..
Wat ik probeer te zeggen is dat alles verschillend is.
Niet elke hond zonder paspoort is lelijk.
Niet elk paard zonder paspoort is slecht en zou nooit de dressuur in kunnen.
Niet elk paard met onbekende ouders is slecht.
Scheer niet alles over 1 kam.
Want elk kind zonder werkelijk levende ouders is toch ook niets minder waard dan een kind met wel ouders of een Nederlands paspoort?
Nimber schreef:[*olduser*] wat ben je toch kort door de bocht je kent Lieke niet en toch weet je dat ze niet lang naar gezocht heeft of zich niet genoeg verdiept heeft in het ras.
Al sinds dat wij buitenaf zijn gaan wonen (6 jaar geleden) zeurt ze al om een hondze heeft bekeken wel ras ze denkt dat bij hun gezin past en wat zij leuk vind in een hond. Ze weet de voor en nadelen van het ras wat wil je nog meer? moet ze een studie van 8 jaar volgen en staats examen doen om te kijken of ze wel genoeg weet van het ras?
Niet alle fokkers hebben een eigen website of kun je makkelijk via de fokvereniging bij komen.
Vriendin van mij heeft 2 FB honden de 1 was idd enorm duur maar ook een mooi showhondje.De ander komt bij dezelfde fokker vandaan heeft een minder bijzondere kleur en was ook niet mooi genoeg voor shows.Dit hondje was in dezelfde prijsklasse van Lieke haar hondje maar is dat nu meteen een slecht hondje?alleen maar omdat het geen winnaar is?
Lieke veel plezier met Tjara zodra ze bij jullie woont komt ik snel kijken. vanaf de foto's is ze erg schattig