steunpunt pubertijd honden!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce83

Re: steunpunt pubertijd honden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 15:25

Pup in de vensterbank hoort volgens mij toch niet? mmmm ik zal meneer eens even bij mijn ouders uit de vensterbank halen :D

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 15:30

joyce83 schreef:
Pup in de vensterbank hoort volgens mij toch niet? mmmm ik zal meneer eens even bij mijn ouders uit de vensterbank halen :D

O hemel, dat doet mijn beagle ook... ik weet dat het gewoon is omdat hij hoger wil zitten dan wie dan ook. Het is een machtsspelletje. Het kan zijn dat hij naar buiten wil kijken, maar dat kan ook vanaf de bank, maar meneer wil in de vensterbank...
ben zoooo blij dat die van mij niet de enigste vage hond is...

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 15:31

Ineke2 schreef:
LecyTinker schreef:
vannacht was echter wel een ander verhaal. Ik had de beagle en herder even in de tuin gelaten net voor ik naar werk ging. de herder kwam netjes binnen, de beagle niet. Die was gaan wandelen. Kwam netjes na 10 minuten thuis, dus ik een beetje kwaad en toen mocht hij niet mee naar werk, moest thusi blijven, dus alleen de herder mocht mee. De beagle was zo kwaad dat hij al mijn kleding uit de kast had getrokken, het tapijt heeft kapot getrokken, de kussens van mijn bank heeft getrokken en een stuk laminaat omhoog heeft getrokken en de gordijnen naar beneden.
Dus tja, was niet zo blij. Heb niets gezegd... gewoon genegeerd. Wil m niet het idee geven dat hij op die manier zijn zin kan krijgen. Maar tja, hij heeft het wel voor elkaar nu. de bench gaat weer op ( heeft hij maar 1 week in gezeten van zijn leven tijdens het zindelijk maken) en daar gaat hij dan maar in wanneer hij alleen thuis is, totdat hij door heeft dat die dingen niet gewaardeerd worden door mij.

Oei :=
Volgens mij legt een hond trouwens de link niet hoor met "wat langer wegblijven, daardoor mag ik niet mee samen met de herder en baasje"

Vergis je daar niet in....
Ik had ook een beagle, liep de hele dag buiten enzo..
Maar als ik dan weg ging lag ze boven altijd voor de vensterbank te kijken totdat ik terug kwam...
Een keer is ze zo gepikeerd geweest dat ze me hele bed in stukken gevreten had... keek zo door het matras heen en om het af te maken had ze het hele bed bezeken....
Ze is daarna nooit meer boven geweest dan maar in de keuken totdat ik thuis ben....
Beagle's zijn echt duivels.... maar o zo leuk.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 15:42

@pascal. Ik weet wat ik me op de hals heb gehaald, ik heb dik 3 jaar rondgekeken naar een nieuwe hond ( maltezer was al jaren ziek) en ik heb heel erg zitten twijfelen tussen bepaalde rassen. De beagle is het uiteindelijk geworden en ik wist wat ik inhuis ging halen. Ik denk dat ik vooral op het stoute karakter ben gevallen. Ik houd ervan om steeds uitgedaagd te worden totop zekere hoogte en had eigenlijk verwacht dat ik een grotere strijd zou moeten leveren met hem. Maar eigenlijk valt het ontzettend mee. Dit is mijn mening, mijn moeder vind het een doerrak. Ik denk dat ik gewoon weet wat een beagle inhoud en daarmee vergelijkingen trek. Hij heeft zeker stoute kantjes, maar daar is het een beagle voor. En dan kijkt hij me aan met zijn flaporen en dan denk je, wat een drol.
Hij is extreem gevoelig voor aandacht. Wanneer hij het niet krijgt dan is hij echt van streek. Slaapt tegen mijn benen aan of net boven mijn kussen met zijn kop tussen mijn haren en tegen mijn hoofd aan. Hij was ook mensenschuw toen ik hem haalde, maar is zooooo aanhankelijk geworden.
Ik vind hem het einde en dat weet hij, maar dat vind hij van mij ook. Helaas moet hij wel leren dat hij alleen thuis is, dus de bench is de oplossing. Lekker een trui van mij erbij dat hij mijn geur heeft, speeltjes etc en dan is het maar wennen.
Ze mogen altijd met me mee, maar hij moet gewoon ook alleen kunnen zijn en voorheen was dat geen probleem, maar vannacht was werkelijk NOT DONE!

Wat heb jij gedaan toen je je kamer zag?

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 15:47

Ben als een Tiran te keer gegaan... mevrouw wist ook niet hoe gauw ze met dr dikke kont na beneden moest rennen...
Het is mij ook met regelmaat gebeurd dat ik beneden kwam en de complete vuilnisbak door het hele huis lag (en die bak zat in een keukenkastje)
Botje begroef ze om vervolgens een dag later pik en pik zwart binnen te komen en je dan echt zo aan te kijken van had je wat?!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 15:58

ik mis de voering uit een van mijn pantoffels ....zelfs de bodem is eruit, ......

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 16:29

Een duitse dog van inmiddels 13 maanden, maar die haalt nog steeds af en toe het bloed onder je nagels vandaan :))
Is enorm druk en lomp, ramt tegen je aan, slaat met staart op delen waar je echt niet geslagen wilt worden, gooit dingen van de salontafel af...maargoed, dat zijn allemaal bijkomstigheden van zijn logge, grote, lompe lichaampje :+:

Qua puperteitstreken valt het mee, behalve zijn sloopgedrag. Gelukkig nog niets van waarde, maar er zijn al heel wat matrassen doorheen gegaan (daar slaapt meneer op), de kussentjes van de bank zijn inmiddels overleden...en meneer doet buiten af en toe zijn pootjes in zijn oren en rent er van door als hij bij je moet komen :') Verder luistert hij wel goed :j

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 16:53

LecyTinker schreef:
Ik denk wel dat hij kan leren dat als hij niet luisterd dat hij niet mee mag. Luisterende honden krijgen het voorrecht om bij de roedel te zijn, honden die niet luisteren worden uit de roedel geduwd... zie ik dit verkeerd?

Goed hoor :j Als mijn hond een ommetje zou maken die niet gewenst is jaag ik haar ook weg. Weglopen = uit de roedel. (En ze krijgt ook NOOIT een beloning voor bij me komen, bij de roedel blijven hoort gewoon.. Dat ik dit durf te plaatsen zeg. :=)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 17:18

MIjn hond is 2.......

En doet nog zéér fanatiek puberen 8-)

Ik vind het helemaal leuk :D

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 18:17

zielige pups... ik was dus lekker hier op bokt bezig en toen haalde ik mijn vinger open aan de keukenkast... dus tja, bloed overal. mijn broer gebeld, die is me komen halen met de honden. ikke naar dokter voor hechtingen. honden bij hem gebracht. helemaal overstuur. hebben daar de vitrages gemold en de deur. ikke bij dokter. twee hechtingen en de rest gelijmd (kon er niet bij met de naald). allemaal zonder verdoving, auuuuwwwww... dus honden weer opgehaald, paarden gedaan en weer thuis gebracht door mijn broer. honden nu een beetje uit hun doen, weten ook niet wat er is gebeurd...

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 19:22

Owhh hier ook een puber een kruising podengo portuges van bijna 10 maanden.
Druk, sloopt alles en dan vooral de barbie handjes en voetjes van mijn dochter, knuffels missen hun neusjes. Verder is ie niet moe te krijgen, denk je dat je hem flink hebt laten rennen en spelen met andere honden....begint ie thuis weer van voor af aan ha ha.

Ach...verder is ie wel heel erg lief, maar totaal iets anders als onze vorige hondjes (Boomers)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 19:31

Mijn pup (14 weken) ligt gewoon lekker op zijn kussen met een bot :D

Hij is nog te jong om te puberen en doet eigenlijk weinig fout..

Behalve ruzie maken met de verwarming! En dan boos worden als t ding warm is :D :D :D

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 22:13

_O-
Was mijn hond nog maar even zo jong, als pup mee naar de stad; en dan stond hij te keffen tegen al die benen die voorbij kwamen lopen :(:)

Nu is het echt een draak inderdaad }:)
Hij is nu 10 maanden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:07

[LZP] > [BB]

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:10

Wie heeft er ook een bijzondere hond?
De mijne die poept terwijl ie op zijn voorpoten staat en zijn achter poten heeft ie tegen een boom aan staan (soort van handstand)
Vanmiddag deed ie het weer en ik baalde zo erg dat ik mijn fototoestel niet bij me had.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:32

De mijne is ziek ;(

Verstopte darmen ws. Op de foto eigenlijk niks te zien... Hij poept alleen maar s avonds&s nachts... Arme arme puppewoef ;(

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:34

:(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:39

Meys schreef:
De mijne die poept terwijl ie op zijn voorpoten staat en zijn achter poten heeft ie tegen een boom aan staan (soort van handstand)
Vanmiddag deed ie het weer en ik baalde zo erg dat ik mijn fototoestel niet bij me had.

Hahaha dat zou ik wel eens willen zien doet hij dat altijd?? En wordt dat dan geen smeerboel.

Machie is hij al lang ziek anders mss even de DA bellen of heb je dat al gedaan.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 19:39

Mijn hond poept wel op 3 poten :+

Meys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:04

Chiqa schreef:
Meys schreef:

Hahaha dat zou ik wel eens willen zien doet hij dat altijd?? En wordt dat dan geen smeerboel.

Machie is hij al lang ziek anders mss even de DA bellen of heb je dat al gedaan.

Ja dat doet hij altijd, onze aparte portugees haha.
Als het lukt zal ik eens een keer een foto maken, het is echt een heel grappig gezicht.
En nee geen smeerboel, zijn drolletjes vallen keurig op de grond.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:04

We zijn al bij de DA geweest..
Anders kan ik toch niet weten hoe de foto eruit ziet :P

Wel sneu hoor, zo'n mini die niet fit is!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:05

Ik ken trouwens wel meer honden die alleen op de voorpoten staan tijdens het poepen. Net als ik honden ken die poepen en lopen tegelijk...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 20:09

Die van mij is 5 en ik vermoed dat ze altijd zal blijven puberen (of ze is gewoon stronteigenwijs bij tijd en wijle...) :D
Heerlijk, ik geniet er iedere dag weer van :D

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 21:32

Zo'n topic zocht ik..

Mijn hond (heidewachtel-reu van 1½) heeft vandaag de hele mand met stookhout voor de kachel geplunderd en versnipperd. Uiteraard niet op de marmeren vloer maar op het meest hoogpolige vloerkleed wat je je maar kunt bedenken -:(-

Hij is momenteel chemisch gecastreerd wat al een heleboel ellende heeft weggenomen, maar ik ben benieuwd als het is uitgewerkt.. Ik denk dat het dan alsnog hakkie-tjakkie is :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:49

Dat is alles? O:)

De mijne proefde gister van mijn salontafel, vermoordde mijn puzzelboek en sierde zijn mand op met een rood, hartvormig kussentje :')