Nieuwe kat bij andere kat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 10:20

Heino schreef:
Maar met dat aan elkaar's geur laten wennen he, plasten jullie katten dan het huis niet onder?

Nee ik heb nergens last van gehad.
Maar je moet ook gewoon goed kijken wat voor kat je hebt.
Niet een kat nemen omdat die leuk is maar omdat die aan de eisen van je huidige kat voldoed.
Ik zag dat iemand ook heeft getypt neem een oudere kat want bij ons ging een jonkie en een volwassenen niet goed.
Maar dat ligt maar net aan wat voor kat je hebt want bij mij is dat precies andersom.
En het is ook afhankelijk van wat voor kat je hebt en of je een goed maatje hebt gekozen hoelang ze moeten wennen en of je ze wel apart moet zetten enz enz enz enz.
Dus kijk goed naar het karakter van je kat en naar het karakter dat het maatje moet heben

Obvious

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:05

Heino schreef:
Maar met dat aan elkaar's geur laten wennen he, plasten jullie katten dan het huis niet onder?

Nee, de kitten was al zindelijk en mijn kater heeft het nog nooit naast de bak gedaan.
En zoals ik al eerder zei je moet het goed begeleiden en je eigen kat goed kunnen inschatten van karakter.
Mocht idd de volwassen kat ineens gaan sproeien i.v.m nieuwe kat dan zou je ook een feliway verdamper in stopcontact kunnen doen.
Deze verspreiden feromonen en daarnaast de deksel van beide kattenbakken afhalen en de plekken waar hij sproeit voer neerleggen of slaapmandje of de bak neerzetten..

Maar persoonlijk vond ik als je een oudere kat bij een volwassen kat neerzet soms moeilijker kan zijn dan een kitten.
Dit omdat zij al volwassen zijn en een stuk dominanter kunnen zijn en je soms een achtergrond niet weet van een volwassen kat.
Een kitten is nog speels en jong en niet dominant. Heeft vaak een volwassen kat minder erg in dan een volwassen kat die binnen komt.

Maar kijk naar het karakter van je eigen kat.

Amanda

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:12

Bij ons was kitten bij de oudere katten plaatsen het makkelijkste.
Onze katten krijgen vrij snel "moedergevoelens" dus gaan dan muisjes voor de kittens halen :(:)

RoodZonnetje

Re: Nieuwe kat bij andere kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 16:05

Ik denk dat een kitten wel het meest handig is voor bij mijn kat, ze is namelijk nog redelijk jong (5 jaar) en speels. Rent soms het hele huis door en is enorm actief dus denk dat een speelmaatje wel leuk voor dr is :)