Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Chiqa schreef:annepaardoes schreef:Want omdraaien en weglopen is voor de hond in dit geval een afstraffing.
Precies de bedoeling, springen is blijkbaar voor TS onacceptabel gedrag, zij wil dit niet.
Dus heeft de hond dit maar te accepteren, ik begrijp dat wel dat ej niet zit te wachten om baggerpoten tegen je lijf te krijgen of nog erger omver wordt geworpen omdat ze hun hele lichaam gebruiken.
Dus hoe zou jij dit dan aanpakken?
Citaat:edit: toen mijn vriend dammon net leerde kennen maakte hij dezelfde fout en dat terwijl dammon geen springer is
ditmaal deed hij het toch en vriend bukte dus ook om hem aan te halen en hond sprong op dat moment nog een keer op (ja leuk spelletje als iemand er op reageerd) met als gevolg dat hond en vriend met koppen tegen elkaar knalde en mijn vriend een bult op zn knar had
Chiqa schreef:Annepaardoes, is het belangrijk hoe een hond zich voelt?![]()
Tegen mensen opspringen is ongewenst gedrag en wordt niet getoleerd.
Of zou jij het geen enkel probleem vinden als jij in je zondagse pak door het park loopt met een kindje van drie jaar die even omver wordt geworpen omdat een hond er tegen aan springt, nog maar niet t espreken over de angst die het kind hier aan over kan houden.