Hond die tegen je op springt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_janet_

Re: Hond die tegen je op springt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:18

GEEN knietjes geven!!!
Als je het per ongeluk te hard doet, dan kan je zn borstbeen breken!!!

Gewoon negeren dat is de beste oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:21

annepaardoes schreef:
Even bukken om de hond te begroeten.

Dus ook als je in je zondagse goed loopt en de hond niet kent?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:24

Chiqa schreef:
annepaardoes schreef:
Want omdraaien en weglopen is voor de hond in dit geval een afstraffing.

:)* Precies de bedoeling, springen is blijkbaar voor TS onacceptabel gedrag, zij wil dit niet.
Dus heeft de hond dit maar te accepteren, ik begrijp dat wel dat ej niet zit te wachten om baggerpoten tegen je lijf te krijgen of nog erger omver wordt geworpen omdat ze hun hele lichaam gebruiken.

Dus hoe zou jij dit dan aanpakken?

dat verteld ze net....even bukken en aanhalen
met het risico dat de hond enthousiast opspringt en met een beetje grote hond dus grote kans op een gebroken neus :\
annepardoes:
de afstraffing die je geeft met negeren en weglopen is de juiste......je wilt het niet en gaat dus niks belonen anders word het erger
en op zo een manier straffen is vele malen beter dan andere dingen die ik hier lees zoals het lichanelijk geweld met een knietje :7

edit: toen mijn vriend [***] net leerde kennen maakte hij dezelfde fout en dat terwijl [***] geen springer is
ditmaal deed hij het toch en vriend bukte dus ook om hem aan te halen en hond sprong op dat moment nog een keer op (ja leuk spelletje als iemand er op reageerd) met als gevolg dat hond en vriend met koppen tegen elkaar knalde en mijn vriend een bult op zn knar had :')
Laatst bijgewerkt door Ojajoh op 10-11-09 23:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:26

Onze honden springen ook. Ik doe dan altijd mijn hand omlaag, draai me om en loop weg. Aai ze pas wanneer de rust er weer is.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:28

Negeren is een goede straf voor een hond. Staat hij dan met zijn 4 pootjes op de grond. Dan mag je hem aaien.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:46

Citaat:
edit: toen mijn vriend dammon net leerde kennen maakte hij dezelfde fout en dat terwijl dammon geen springer is
ditmaal deed hij het toch en vriend bukte dus ook om hem aan te halen en hond sprong op dat moment nog een keer op (ja leuk spelletje als iemand er op reageerd) met als gevolg dat hond en vriend met koppen tegen elkaar knalde en mijn vriend een bult op zn knar had :')

En dat is dus het grootste risico inderdaad! Heb een keer gehad dat de hond bleef springen en omdat ik hem dus compleet negeerde, meneer besloot om in mijn arme te gaan happen en zich vervolgens in mn jas vast te hangen en niet meer los te laten. Ja toen heb ik een knietje gegeven. Sprngen word genegeerd maar gaat een hond zich echt vervelend gedragen door te bijten is het voor mij klaar.
Hondje heeft het trouwens niet meer gedaan. Was zo geschrokken. En hierbij heb ik niet de hond het hok door geschopt hoor, beestje schrok meer waardoor het indruk maakte.

Ik ga niet mijn neus/gebit/voorhoofd op het spel zetten omdat ik de hond anders kwets... no way.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 16:35

Ik probeer het artikel op te zoeken waarin heel mooi beschreven stond hoe het op de hond over komt als jij je afwend van de hond. Helaas kan ik het niet meer vinden, maar het afwenden heeft een veel grotere impact dan dat je zou denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 16:38

Annepaardoes, is het belangrijk hoe een hond zich voelt? :=
Tegen mensen opspringen is ongewenst gedrag en wordt niet getoleerd.
Of zou jij het geen enkel probleem vinden als jij in je zondagse pak door het park loopt met een kindje van drie jaar die even omver wordt geworpen omdat een hond er tegen aan springt, nog maar niet t espreken over de angst die het kind hier aan over kan houden.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 17:06

Chiqa schreef:
Annepaardoes, is het belangrijk hoe een hond zich voelt? :=
Tegen mensen opspringen is ongewenst gedrag en wordt niet getoleerd.
Of zou jij het geen enkel probleem vinden als jij in je zondagse pak door het park loopt met een kindje van drie jaar die even omver wordt geworpen omdat een hond er tegen aan springt, nog maar niet t espreken over de angst die het kind hier aan over kan houden.

Nu maak je een fout. Jij vind dit ongewenst gedrag.
En het is wel degelijk belangrijk hoe een hond zich voelt, hoe komen anders de gedragsproblemen in de wereld.
En nee.. als ik mijn goede goed aan zou hebben zou ik daar ook niet blij van worden als er een hond tegen mij aan springt, maar dit is dan aan de eigenaar om de hond hierin aftestraffen. Deze situatie is anders. De TS kent de hond en weet dat deze springt en kan dit voorkomen door gewoon even te bukken met begroeten. Ja in het begin moet je oppassen dat de hond niet uit enthousiasme nog eens keer opspringt, maar na een tijdje weet de hond dat jij even bukt om te begroeten en het daardoor niet nodig is om te springen.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 18:32

De hond leert net zo snel dat als ze springt ze geen aadacht krijgt, maar dat als ze bijvoorbeeld gaat zitten dan wel de aandacht krijgt.
Opspringen is imo irritant gedrag. Leuk en fijn dat de hond mijn hele gezicht af wil lebberen en daar zo dicht mogelijk bij wil komen, wat trouwens niet altijd waar is want er zijn ook zat honden die springen óm het springen en daarbij niet eens naar het gezicht kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 00:47

Jammer Annepaardoes dat je geen antwoord geeft op mijn vragen...Ik blijf dr bij dat het mijn lauw laat wat een hond denkt of voelt als hij niet tegen mij op mag springen.

Het is ook nog eens verschrikkelijk slecht voor zijn gewrichten!! Ongewenst dus, wij leren niet voor niets op IPO en G&G heo we dit aan moeten pakken *D
En gelukkig met succes, Donan heeft dit gedrag ook tijden gedaan en heen soms wil ze het nog wel eens doen bij vreemden. Want niet iedereen kan het opbrengen om zich om te draaien of een brul te geven, gelukkig wel vrienden en bekenden.