Mígan (husky) 5 week en 2 dagen oud! Nieuwe foto's!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

garny95

Re: Mígan (husky) 5 week en 2 dagen oud! Nieuwe foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:43

het is een lieve hond en we maken het er het beste van, de andere drie zijn veel makkelijker, lopen los, los in de tuin, gaan de kinderen mee wandelen, halen niet zoveel narigheid uit en zijn denk ook niet zo intelligent. Een herder is een heel andere hond, die is echt op zijn baas en gezin gericht, had hij daar maar 10 % van...
over zijn streken, hij kan er echt niets aan doen het zit echt in zijn instinkt, het wordt met de jaren wel beter en makkelijker maar een karaktier is een karakter en daar moet je ook niet teveel aan veranderen. Opvoeden is een en een karakter is twee. Als je de karaktereigenschappen van een husky probeert te veranderen moet je er geen een nemen, in sommige dingen zijn ze namelijk niet op te voeden. Ik heb het met onze hond zwaar onderschat, had ik het van te voren geweten dan had ik hem niet genomen, maar dat is achteraf, nu maak je er het beste van, maar eerlijk gezegd denk ik dat die van ons beter af was geweest bij een huskyliefhebber of ergens in de bebouwde kom, kwa karakter dan.
Fijn dat er een forum voor poolhonden is daar kan je veel van leren, ik zit zelf ook met regelmaat op barfplaats.nl, ik voer onze honden sinds we de laatste pup erbij hebben verse vlees en zijn we echte barfers geworden, misschien ook wat voor jou, ze doen eht er namelijk geweldig goed op. Veel plezier met je pup straks.

yerevan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:48

Weet je, als je om ervaringen vraagt krijg je die ook. De positieve maar ook de minder positieve. En als je mindere leuke dingen van een ras vertelt wil dat niet zeggen dat de hond niet deugt. Dan moet je er niet naar vragen. Ik heb 30 jaar ervaring met husky's dus ik weet waar ik over praat, dacht ik zo. Als het geen geweldige honden zouden zijn zou ik er niet opnieuw aan beginnen en dat doe ik wel dus. Maar je vraagt nou eenmaal om ervaringen. En als jij denkt dat je er met een clickertraining wel komt wens ik je veel succes want dan ben je dus niet goed geiinformeerd. Je kunt hem best wel wat leren da's waar maar niet alles wat je bij een gewone hond wel kan. Maar nogmaals ik wens je het allerbeste toe met je pup want het is echt een plaatje en dat meen ik. En idd je moet een husky in zijn waarde laten(zie hierboven garny95)

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:00

Wat een droppie zeg. Wij hebben ook 14 jaar een husky gehad. Vind ook dat sommige in dit topic wel overdreven reageren zeg. Jij zal goed nagedacht hebben over wat voor ras je wilt dus ook de voor en nadelen overwogen hebben. Ik wens je heel veel plezier met je nieuwe pup als hij over een paar weken naar jullie toe mag.

yerevan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:03

Kijk anders eens op http://www.shkn.nl en kijk dan op rasinformatie dan zie je hoe de vereniging mensen waarschuwt.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 14:14

lijken me heerlijke hondjes! Echt mooi!

Geldt het niet voor iedere hond (of ieder dier) dat het gewoon zijn/haar aandacht nodig heeft?
Waarom neem je anders een dier?

suuszoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:40

Iedere hond heeft zijn voor- en nadelen. Ik heb nu 14 jaar malamutes gehad, en ben nog steeds helemaal verkocht aan dit ras !!
Wij wisten waar we aan begonnen, vechten, slopen, niet luisteren, weglopen. Het is allemaal waar. (helaas)
Maar ook deze honden kun je trainen, maar je moet altijd in je achterhoofd houden, waar ze voor gefokt zijn. Ze staan natuurlijk nog dicht bij de natuur, dus dat jachtinstinct en rangorde krijg je er echt niet uit.

Nu, na 14 jaar heb ik nog 1 teefje, vloerkleedje en alleen voor het hoognodige even naar buiten. Ik heb altijd geweten dat zij zeer dominant is. (ik heb er regelmatig letterlijk bovenop gelegen om haar tot de orde te roepen).
Maar ik wil haar absoluut niet missen. Ze is nog altijd zeer lief naar mensen en met mijn zoontje gaat het super goed. Ze weten inmiddels allebei waar ze aan toe zijn.

Tip : ga voorbereid te werk als je kiest voor een poolhond, dat bespaard je veel ellende.
Als je weet hoe je er mee om moet gaan, heb je echt een superhond voor het leven !!!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 20:09

De site van de vereniging heb ik al lang door en door gelezen en voor de 10de keer IK WEET WAAR IK AAN BEGIN! Ik vraag om ervaringen, maar niet om waarschuwingen die tot 10 keer toe hetzelfde zijn. Probeer me er niet van af te praten, want daar lijkt het op.

Ook ik heb ervaringen met poolhonden bij mijn schoonouders. Weet dat het geen labradors zijn maar JUIST daarom heb ik voor een Husky gekozen. Er moet voor mij uitdaging in zitten.

En is het nu klaar? Ik weet waar ik aan begin... En zal voortaan 10 keer nadenken voor ik een topic open. := Pff.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:18

ja, erg he, je had je bericht heel anders bedoeld.....

Succes met je leuke hond!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 23:53

Awww wat een poppetjes zeg :+:
Het worden al echte hondjes. Vanaf een weekje of 6 zijn ze echt leuk. Dan gaan ze aan het stuiteren, slopen en vechten/ravotten. Lang leve de pret van die bolletjes wol. En ze kunnen dan zo venijnig uit de hoek kommen met die scherpe tandjes. Killer puppies noemen we die van ons vaak :)) Wat dat betreft zijn die rassen vergelijkbaar. Ook qua karakter en opvoeding denk ik. Het zijn gereserveerde, dominante types die laten zien wie ze zijn. Een consequente, sterke baas die de hond vooral in zijn waarde laat en met respect behandeld komt ver :)

Heel erg veel plezier en geluk alvast gewenst met kleine Mígan. Het komt vast helemaal goed. Je hebt er over nagedacht, je hebt je verdiept en je hebt je hart verloren aan het ras. Zo hoort het te gaan!

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 09:23

Dànkjewel. Het komt vast helemaal goed, als we daar niet zeker over waren geweest waren we ook nooit aan Mígan begonnen. :) We gaan vanmiddag weer bij hem kijken, hij is inmiddels 5,5 week dus zal wel op de killer puppies die jij beschrijft lijken. :D

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 09:42

Wat een schatjes! :+: en wat een negatieve verhalen over de husky :+ Ik hou het maar bij mijn herders en jack russel :P

Maak je vaker topics? Ik wil wel zien hoe Mígan opgroeit! Mooie hond hoor :D

Kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 09:52

Ahhhh wat een schatjes :+:
Ik vind het echt zulke leuke honden :D
Misschien later, ooit...

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 09:56

Ja hoor, dit is mijn 2de topic al dus zal bijhouden hoe Mígan groot word. ;) Dankjewel!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 10:03

Jeetje zeg als al de mensen die hier zo negatief reageren ook eens zo zouden reageren in topics waar mensen de ene dag nog bedenken wat voor soort hond ze willen en de volgende dag al een pup van marktplaats hebben afgehaald zou dat alvast weer een deel broodfok voorkomen.

Ik heb ook veel problemen gezien met husky's maar dat waren voornamelijk ook de eigenaren die dit ras hebben genomen zonder zich goed verdiept te hebben in het ras voor aanschaf en die een pup zonder stamboom kochten die dus ook nog eens nergens op geselecteerd was.

Maar ik heb ook husky's gezien die GG1 liepen en probleem los konden lopen en niet gingen jagen omdat ze hun baas interessanter vonden dan al het andere, het kan dus wel degelijk.

TS heeft zo te lezen zichzelf goed verdiept voordat ze tot aanschaf over ging en dan kan het ook best nog fout gaan, maar dat kan met elk ras/soort hond.

Vergeet ik nog bijna te zeggen dat ik het heerlijke puppenfoto's vind en bij deze heel veel geluk gewenst met je pup. ;)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 10:10

Wat een leuke foto's van een lekker hondebolletje. Gaaf om te zien hoe zo'n bolletje binnen enkele weken uitgroeit tot de hond die hij gaat worden met alle rastypische kenmerken. Heb verder de ballen verstand van honden en hondenrassen dus ik wens je gewoon veel plezier met je nieuwe aanwinst!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 10:17

Wat een ge-wel-dig beest!!
Ik ben echt helemaal verliefd :+: op deze honden, helaas op dit moment geen tijd voor.
Maar óóit komt er een :)
Heel veel plezier d'r mee!!

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 10:19

Ik vind het echt zulke mooie honden! Snap heel goed dat je voor zo'n hond hebt gekozen! Binnenkort kun je lekker genieten van je nieuwe aanwinst! Alleen jammer van dat negatieve gedoe in het topic.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 11:23

Dankjewel ThePast03 jij snapt me! +:)+ Bedankt voor de berichtjes, wij zijn ook helemaal verliefd op onze pup.

yerevan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 12:20

Die GG1 in het bos werkt echt niet hoor in het bos als er lieve reetjes rond lopen. En verder ben ik niet negatief wil alleen de mensen waarschuwen omdat er zoveel al in het asiel zitten omdat mensen er toch niet goed over nagedacht hebben. Blijkbaar heeft Faelivrin dat wel gedaan, Prima! Ben ik blij om.
Je hebt er een geweldige hond aan!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 12:44

Maar Yerevan, geldt dat nou alleen en ECHT alleen voor poolachtigen? Dat denk ik dus niet je hebt net zo goed een duitse herder die ineens zomaar achter de herten aangaat. En ook andere honden zitten volop in het asiel omdat mensen er niet goed genoeg over nagedacht hebben bij de aanschaf.

Ik vind dus dat je wel ontzettend negatief ( al zal dat niet je bedoeling zijn en zal je ongetwijfeld mensen willen behoeden.. Maar de toon en manier waar op!) over de anschaf van deze prachtige honden praat, ook tegen over de TS. Maar goed dat is mijn mening :=

yerevan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 14:28

Tuurlijk gaan ook andere honden achter wild aan maar geloof me bij een husky is het echt anders.
Juist omdat zoveel mensen denken dat het allemaal wel meevalt gaat het zo vaak mis, alle dingen die ik noem gebeuren bij andere rassen ook, Tuurlijk. Alleen is het net effe anders. Maar goed daar kom je dus vanzelf wel achter. Een echte huskykenner zal het beamen. In ieder geval heeft Faelivrin er goed over nagedacht en daar gaat het om.

yerevan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 14:30

En ik bedoel het niet kwaad, misschien is mijn toon niet goed maar ik bedoel het echt alleen maar goed. :D , sorry daarvoor dan

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:07

roxiie schreef:
Maar Yerevan, geldt dat nou alleen en ECHT alleen voor poolachtigen? Dat denk ik dus niet je hebt net zo goed een duitse herder die ineens zomaar achter de herten aangaat. En ook andere honden zitten volop in het asiel omdat mensen er niet goed genoeg over nagedacht hebben bij de aanschaf.

Ik vind dus dat je wel ontzettend negatief ( al zal dat niet je bedoeling zijn en zal je ongetwijfeld mensen willen behoeden.. Maar de toon en manier waar op!) over de anschaf van deze prachtige honden praat, ook tegen over de TS. Maar goed dat is mijn mening :=

Dat klopt, het geldt natuurlijk niet alleen en echt alleen voor poolachtigen. Maar feit is wel dat de poolachtigen juist de rassen zijn waarbij het percentage weglopers/jagers groter is. Ook hebben zij een hele andere manier van luisteren naar de baas. Ze horen je vaak wel, maar het komt niet altijd even goed aan. Of ze trekken liever hun eigen plan. Dus dat is echt iets om in de oren te knopen als je zo'n hond aanschaft. Dus het advies zal echt goed bedoeld zijn.

Maar natuurlijk geldt dat in feite voor iedere hond.... :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 19:24

Dames (en heren) TS heeft aangegeven goed geïnformeerd te zijn over het hebben van een Husky.
Dan weet ze dat ze geen baasgerichte hond krijgt en geen hond die alles doet om het baasje te plezieren, maar een zelfstandige zelf nadenkende hond. Juist omdat ze zo roedelgebonden (dus moeilijk alleen thuis kunnen zijn) zijn heb je een leuke huishond.

Als je bewust voor dit alles kiest heb je een fantastische hond.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-09 21:24

En de vraag of ik hier bewust voor kies word heel hard beantwoord met JA. Ik heb hier bewust voor gekozen en weet hoe een husky in elkaar steekt.

Net terug van een paar uur Landgraaf, nieuwe foto's komen er aan!