Goede sheltie fokker gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:24

ThaGirl schreef:
Ik snap je punt wel hoor. Maar daarom zoeken we dus ook een betrouwbare fokker, die ons kan vertellen over karakter enzo van de ouders. Zodat we ons er zelf niet in hoeven verdiepen :o
(Overigens was onze huidige hond wel een heel stukje goedkoper dan een stamboek-hond)

Dan kom je toch echt bij de rasvereniging uit. Iemand die zonder stamboom fokt kan op dat punt niet betrouwbaar zijn.
Ouders kunnen zelf heel gezond zijn maar ondertussen wel drager van een erfelijk gen wat ze weer aan de pups door kunnen geven, alleen informatie over de ouderdieren is dus niet betrouwbaar.
Wees wijs en bel de pupinfo van de rasvereniging, dat is gratis en geheel vrijblijvend.
Dan kom je er ook achter wat een pup met stamboom kost. Bezoek gewoon eens wat fokkers en luister naar wat ze je te vertellen hebben, is nog leuk om te doen ook.

Je neemt echt veel meer risico op problemen als je voor "zonder stamboom" gaat en dan kan het je veel meer geld gaan kosten. Als je dan echt perse geen stamboom wilt kun je beter voor een kruising Sheltie gaan, dan loop je minder risico dan met een zogenaamde rashond zonder papieren. Voor een rashond zonder papieren moet je nooit meer dan hooguit 250 euro uitgeven.

Tin

Re: Goede sheltie fokker gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 18:06

Ben het met ThePast03 eens, ik heb zelf een sheltie van en broodfokker.
Ik ben ook zo'n iemand die een stamboom niet interessant vond totdat ik er achter kwam dat de fokker van mijn pup een broodfokker was en hoorde wat er gebeurde met de rest van haar nestgenootjes.
Kijk maar eens op www.sheltierescue.nl bij het verhaal van sheltie lady.
Ik ben er nu wel achter hoe slecht broodfokker eigenlijk zijn en hoe erg ze liegen en bedriegen om zelf aan geld te komen over de rug van honden.
Koop je sheltie dus alsjeblieft niet in lunteren.
Een sheltie is duur net zoals elke rashond is,maar dan zijn ze getest op afwijkingen en weet je zeker dat het geen halve bordercollie is.
Neem dus alsjeblieft contact op met de sheltievereniging, deze verenigingen bestaan niets voor niets.
Succes met het vinden van een sheltie!

Tempus_Fugit

Re: Goede sheltie fokker gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-09 12:30

We zijn nog steeds aan het kijken naar die vorige fokker, maar heb er steeds meer m'n twijfels over.

Ik heb op internet zitten zoeken naar de dierenarts die onze huidige hond heeft ingeënt, maar ik vind 3 verschillende adressen waar die dierenarts zou zitten :S
Maar geen website, overigens wel alle 3 de keren het zelfde telefoonnummer. Dus daar gaan we maar eens naar bellen, als laatste poging.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 12:40

Kwam die Yvonne ook uit St. Oedenrode? Hadden ze pups van meerdere rassen?