Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Liek_ schreef:Alleen brokken voeren en verder niets hebben wij gedaan vanaf pup tot aan enkele maanden geleden, met als gevolg dat ie slechts 17 kilo woog. Betweterigheid is heel leuk hoor, maar ga alsjeblieft geen aannames maken waar je jack oliebol van weet. Een Bearded Collie is nu eenmaal een hond met een heel bijzonder karakter, die kun je niet aanpakken zoals de standaard vuilnisbak van de buren.
Chen schreef:Gekookte rijst blieft meneer nietNiet alle reacties gelezen maar ik heb een kleine 3 weken een pup zij at in het begin ook slecht waardoor ze ook veel afviel dit was natuurlijk gewenning voor haar maar ik gaf haar gekookte rijst met kip zonder zout. Beetje opwarmen. Is ze voor de rest wel gezond? Heb je haar na laten kijken bij ene d.a? Zit ze voor de rest wel goed in haar vel? Is ze actief? Speelt ze nog? Meestal hangt het samen met een aantal dingen.
ThePast03 schreef:Misschien heb je het al geprobeerd maar wat soms wil helpen is bouillon trekken van rundvlees of kip (zonder zout) beetje af laten koelen en de brokjes daar in weken.
Als ze maar 2 kilo te licht is zou ik mezelf niet druk maken verder, een hond kan echt veel beter iets te schraal zijn dat iets aan de dikke kant. Te dikke honden leven een stuk minder lang.
Verder: Zeker geen eten laten staan. Gewoon 2 tot 3 keer per dag aanbieden en na vijf minuten weghalen.
ThePast03 schreef:Heb er misschien overheen gelezen, maar hoe lang heb je alles geprobeerd?
Goof schreef:Je zal ongetwijfeld op mij doelen mij deze reactie.
Liek_ schreef:De een in de ochtend en de ander in de avond doen we dus al, na tien minuten weghalen helpt niet, hij eet in etappes. We hebben ook al geprobeerd om hem dan uit te hongeren onder het mom 'je krijgt vanzelf wel honger' maar dat werkt dus ook gewoon écht niet.
wimmus schreef:Het is toch wat met die Collies![]()
Weleens 'barfen' geprobeerd?
Vers vlees van de slager; onwijs veel voordelen, niet duur en voor de meeste honden een feest.
Zie http://www.barfplaats.nl/