Chiqa[quote="Jordy schreef:Omdat je aan een drukke weg woont besluit je om een dogwatchsysteem te instaleren.
Katten een bandje om en zo kunnen ze in ieder geval niet overreden worden.
K
Dit systeem ken ik niet, kan me dr ook niets bij voorstellen, dus door dit systeem kan je kat niet meer doodgereden worden?
Ik heb dat systeem ook en voor net dezelfde reden.
Het is een soort van onzichtbare omheining. Je legt een draad rondom je hele tuin(bij ons is dit een trekdraad uit onze omheining) en sluit dit aan op een apparaatje. Dit geeft een signaal dat wordt opgevangen door het bandje dat je kat aan heeft. Komt je kat dicht in de buurt van deze draad, dan krijgt het een piepsignaal te horen, loopt het nog verder, dat wordt het piepen frequenter en luistert ze dan nog niet, krijgt ze een electrisch schokje van het batterijtje in het bandje. Dit is helemaal geen dierenmishandeling, vermits katten heel snuggere dieren zijn en dit dus heel snel begrijpen. Bij gepiep gaan ze al terug. Ik moet er wel bij zeggen dat ze het blijven proberen. Dus als het batterijtje plat is kunnen ze er terug over en ze gaan dit proberen ook.
Ik ben heel tevreden van dit systeem. Ik heb 2 katten en woon heel landelijk. Hier staat enorm veel mais en rijden enorm veel tractoren. Verder wonen wij ook niet heel ver van de grote baan. Veel katten lopen verloren in de mais.