Diefstal of normale bezorgdheid? Graag jullie mening

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 00:56

Chiqa schreef:
zonnebloem18 schreef:
Zijn zakjes zitten er ook gewoon.

Ja hehe....die hakken ze dr echt niet af hoor }:0

Bij derest van de dieren toch wel?? Zou bij een kat toch ook zo het geval kunnen zijn..? (ook al is dat niet zo.. is het niet zo'n gekke vraag van iemand. )

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 00:58

Chiqa[quote="Jordy schreef:
Omdat je aan een drukke weg woont besluit je om een dogwatchsysteem te instaleren.
Katten een bandje om en zo kunnen ze in ieder geval niet overreden worden.
K

Dit systeem ken ik niet, kan me dr ook niets bij voorstellen, dus door dit systeem kan je kat niet meer doodgereden worden?

Ik heb dat systeem ook en voor net dezelfde reden.
Het is een soort van onzichtbare omheining. Je legt een draad rondom je hele tuin(bij ons is dit een trekdraad uit onze omheining) en sluit dit aan op een apparaatje. Dit geeft een signaal dat wordt opgevangen door het bandje dat je kat aan heeft. Komt je kat dicht in de buurt van deze draad, dan krijgt het een piepsignaal te horen, loopt het nog verder, dat wordt het piepen frequenter en luistert ze dan nog niet, krijgt ze een electrisch schokje van het batterijtje in het bandje. Dit is helemaal geen dierenmishandeling, vermits katten heel snuggere dieren zijn en dit dus heel snel begrijpen. Bij gepiep gaan ze al terug. Ik moet er wel bij zeggen dat ze het blijven proberen. Dus als het batterijtje plat is kunnen ze er terug over en ze gaan dit proberen ook.

Ik ben heel tevreden van dit systeem. Ik heb 2 katten en woon heel landelijk. Hier staat enorm veel mais en rijden enorm veel tractoren. Verder wonen wij ook niet heel ver van de grote baan. Veel katten lopen verloren in de mais.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 00:59

Nimroy schreef:
Bij derest van de dieren toch wel?? Zou bij een kat toch ook zo het geval kunnen zijn..? (ook al is dat niet zo.. is het niet zo'n gekke vraag van iemand. )

Onee hoor ze snijden het zakje open, ballen dr uit en dichtnaaien die handel, dus het is gewoon een leeg zakje wat je dan ziet zitten :+

Chessie

Re: Diefstal of normale bezorgdheid? Graag jullie mening

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 09:09

Kater of poes.. je bent zelf rijp voor opname als je de kat van een ander aan een operatie onderwerpt!

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 09:17

Ik vindt het belachelijk als andere mensen jou katten gaan voeren.
Aan een chip kun je helaas geen eigendom ontlenen,
hoe vervelend en onbegrijpelijk dat ook is...

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 03:54

waarom nemen ze geen katten uit het asiel.
3 vliegen in 1 klap...

Kat uit het asiel blij, jullie blij met jullie katten, mensen blij met eigen kat.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 04:22

ben hier echt sprakeloos van... ik zou ze aangeven idd wegens diefstal! Dit is toch te gekk... moet niet gekker worden :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 19:00

lifaya schreef:
ben hier echt sprakeloos van... ik zou ze aangeven idd wegens diefstal! Dit is toch te gekk... moet niet gekker worden :?

Helaas doen ze hier niets mee bij de politie, zoals je in het topic al kan lezen is zelfs een chip niet rechtsgeldig.
Belachelijk maar waar!

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 20:21

Bedankt voor de vele reacties!
Ja we maakte ons al langer zorgen dat kat nummer 1 weg was, maargoed eerst heb je zoiets van hij komt wel weer terug, dan duurt het te lang en ga je hem zoeken.
Ja een boerderijkat blijft wel vaker langer weg en als hij bij mensen in de buurt zou zitten was dat helemaal geen probleem, mits ze gewoon het bandje om hadden gelaten en hem niet hun eigen hadden gemaakt door hem mee te nemen naar de dierenarts etc.
Dat verhaal moeten we ook nog natrekken.
We zijn hier nog niet klaar mee.
Daarbij zijn alle katten die we hebben opvang of asielkatten geweest.
En die mogen hun leventje nu op het platteland slijten, samen zijn ze een heel leuk groepje en slapen ze met z'n alle in de hooiberg, ze horen gewoon bij elkaar.
De reden dat kat nummer 1 misschien weg gegaan is voor een tijdje is omdat er in korte tijd een aantal nieuwe katten bij de groep zijn gekomen en omdat er in die zelfde tijd een verbouwing plaats vond.
Dus veel herrie op het terrein en allemaal nieuwe katten waar je dan aan moet wennen.
Maargoed als deze mensen hem binnen hebben gehouden en hem daar eten etc gaven dan is het ook logisch dat hij dan denkt, ik blijf mooi hier, want hier is het n u rustig en krijg ik ook eten.
Helemaal niet erg, alleen bel dan dat ie daar zit en haal z'n bandje niet van ze nek.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:30

De brutaliteit ! ik zou pisnijdig zijn zeg :=
Alleen al om het feit dat ze zo gehandeld hebben zou ik mijn kat terug eisen, laat ze zelf een kat uit het asiel gaan halen en katten van anderen met rust laten.

Mijn poesje is jaren terug ook "gestolen" het was een heel mooie klein muisgrijs poesje dat van de een op de andere dag niet meer thuis kwam...
Maanden later heb ik haar nog eens gezien, met een bandje om waar een andere naam in stond en een telefoonnummer.
Ik gebeld, maar kreeg geen adres uit ze :7 poes is daarna ontsnapt en heb ik nooit meer gezien.... maar mocht ik haar ooit ergens achter het raam zien zitten ? dan reken maar dat ik aanbel en de rapen gaar zijn :(

opisop_shop

Re: Diefstal of normale bezorgdheid? Graag jullie mening

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:37

Jeetje wat een brutale mensen zeg!
*zit ff te denken wat je hier mee kunt doen*

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:37

Ik vind het ook echt niet kunnen!
Het katje van mijn moeder is momenteel ook 'verdwenen'. 4 maanden oud, gechipt, maar niet gevonden door de DA, ook niet dood. Zit dus wss gewoon bij iemand binnen. En dat terwijl hij een halsbandje én een tuigje aan had. Hij is via de strijkplank door het keukenraampje ontsnapt, hij kwam alleen maar aan een riempje buiten, omdat hij doof is, en gerust midden op de weg ging zitten.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:40

Bah, wat een akelige situatie.
Die mensen bedoelen het vast goed, maar voor jullie is het toch een rotsituatie.
Ik zal toch maar eens naar die mensen toe gaan, en een goed gesprek aangaan. Desnoods
laten zien hoe jullie huis is, dat ze het toch echt goed hebben.
En als dat niet werkt, toch maar even met de politie gaan praten, want je kan natuurlijk
niet gewoon maar katten van een ander thuis gaan houden.

Doet me denken aan onze 'kitten' van 6 maand, die nu al meer dan 2 jaar weg is. Ook gechipt.
Ik ben er nog steeds niet zeker van dat hij dood is. Het zou best kunnen dat hij ook bij andere
mensen zit..

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:49

MIjn ideeen;
1. Heel boos blijven en aangifte doen, zo laat je weten dat je niet over je laat lopen. Let wel controleer ook even of de politie wel wat met je aangifte doet...
2. Toch even met de dierartsen in de omgeving gaan praten over het hele geval wellicht kunnen zij er dan in het vervolg beter op controleren als zij deze mensen op spreekuur krijgen.
3. Kat nummer 1 toch ook maar en bandje geven en hopen dat de stroom niet te vaak uit valt.