Het kopen v.e. hond hetzelfde als het kopen v.e. bankstel?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:20

Nikki__ schreef:
Men denkt tegenwoordig nog langer over het kopen van een nieuw bankstel, waar ze vaak maar een jaar of 3 mee doen, dan het uitzoeken van een maatje voor de komende 10 jaar.

Maatje voor 10 jaar :? ? Als je een nieuw bankstel neemt, neem je toch meteen een andere hond? Die oude hond past er immers niet meer bij! 8)7 8)7
Ik wil het aantal mensen wat er zo over denkt echt niet de kost geven. Al is het alleen maar omdat de kans vrij groot is dat die mensen niet geheel onbeschadigd van me vandaan gaan komen.
Mensen gaan inderdaad veel te makkelijk op het uiterlijk af. Heb ooit een collega genomen die dan wel goed over het ras had nagedacht, maar dan weer wel de meest symetrische pup uitkoos :roll: . Ik heb zelf een jack knutsel hondje in huis, en ze ziet er oh zo schattig uit. Heel veel mensen zouden haar zo in huis nemen met haar aandoenlijke koppie, ik had haar al meerdere keren zo kwijt gekund. Maar het is me toch een partijtje een dominante tante. Nu gaat tante tutje voor geen goud ter wereld bij me weg, maar mensen geloven het niet dat zo'n leuk uitziend hondje echt een vervelend loeder kan zijn.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:22

Nee ik vind ook dat je gelijk hebt. Ik ben nog maar 17 maar ben zo gek op honden en ben nu al aan het bedenken wat voor hond ik later wil. Ik vind een Australian Shepherd een prachtige hond maar als ik later niet genoeg tijd heb om dat dier veel beweging te geven, mee op behendigheid te gaan etc dan komt hij er simpelweg niet. Toch zou ik ook geen hond kunnen nemen die ik niet mooi vind..

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:49

Loizy schreef:
Een pup kan verkeerd opgevoed worden, een volwassen hond is meestal makkelijker omdat die opgevoed is.
Ik vind het een beetje vreemd, bij een pup kan je het niet fout doen, bij een volwassen hond kan je weleens wat fout doen.

Agh ik heb geen idee. Zij heeft ons dat toen geadviseerd, en het is helemaal goed gekomen met onze eerste hond!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:39

Sterker nog: Mijn ervaring is dat een hoop mensen zich meer verdiepen in het aanschaffen van een nieuw bankstel dan in het aanschaffen van een pup.

Pup moet altijd zo snel mogelijk gehaald kunnen worden, liefst ook zo dichtbij mogelijk gehaald kunnen worden en de verkoper van de pups moet vooral geen vragen stellen aan de kopers.
Vanmorgen gezien op marktplaats, vanavond gehaald.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:40

Haha ik moet er 10 weken op wachten, vanaf de geboorte tot volgende week zaterdag :D
Vind het juist leuk, veel foto's vanaf geboorte en veel contact met de fokker.

Nakisha

Re: Het kopen v.e. hond hetzelfde als het kopen v.e. bankstel?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 02:47

De asiels zitten niet voor niets zo vol; mensen kijken alleen met hun ogen.

Toch las ik ooit; ''Een prachtige hond met een karakter dat niet bij je past, is al snel niet zo mooi meer... terwijl een lelijk mormeltje dat precies bij jou past een schoonheid word.''

Da's de waarheid als een koe.
Het uiterlijk is geen probleem, als het innerlijk maar bij me past. Ik heb niet voor niets een franse bulldog, haha! Vroeger riep ik altijd ''NOOIT een platsnuit, ik vind het zielig zoals ze die fokken...'' En hoewel ik dat nog steeds vind, past zijn karakter absoluut perfect bij me. (En ja, ik vind hem stiekem hardstikke mooi nu...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 02:56

Nakisha schreef:
a's de waarheid als een koe.
Het uiterlijk is geen probleem, als het innerlijk maar bij me past.

Is een mooie gedachte maar bepaalde rassen komen er hier toch echt niet in, hoe lief trouw braaf en aanhankelijk ze ook zijn :D
Gelukkig heb ik mijzelf de tijd gegunt en heb verder kunnen kijken.....en een leuk karakter en ook nog eens een hond die eruit ziet zoals ik wil.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 03:32

Ik ben het helemaal met jullie eens dat mensen veel te makkelijk een hond kopen.
Alleen wat betreft het uiterlijk ik moet eerlijk zijn mijn honden zijn lichtelijk ook op uiterlijk gekocht.
Kijk wij hebben ons eerst heel erg verdiept in de voorouders en alles er omheen maar uiteindelijk let je ook op het uiterlijk.

Om eerlijk te zijn is onze eerste hond ook een snelle koop geweest om het zo maar te zeggen, maar onze andere twee honden zeer zeker niet.
Die nesten hebben we gevolgd vanaf het moment dat ze gemaakt werden zeg maar, toen de pups geboren waren gingen we elk weekend naar enschede (2uur rijden) om effe te kijken.

Vanaf volgend jaar gaan wij fokken met onze honden, en ik kan je vertellen er gaat hier geen pup weg als ik merk dat de mensen zich niet verdiept hebben in het ras of uberhoud weten waar ze aan beginnen.

Laats nog mensen die mij vertelde dat ze waren wezen kijken bij een nest van een week oud en dat ze dus acht weken later een pup zouden krijgen.
Tot mijn grote verbazing krijg ik een week later een sms dat ze al een pup hadden, ze hadden namelijk geen zin om nog 7 weken te wachten dus hadden maar effe op marktplaats gezocht naar een pup die ze gelijk die avond hebben opgehaald hoe bedoel je niet verdiept in voorouders en geschiedenis van de ouders.

Laika

Re: Het kopen v.e. hond hetzelfde als het kopen v.e. bankstel?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 08:59

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook wel op uiterlijk selecteer. Mijn hond moet voor mij leuk zijn om te zien. Eventuele karakter trekjes die me minder aanstaan leer ik wel mee leven. Zelf ben ik ook verre van perfect, en daar moet mijn hond het ook maar mee doen ;)
Ook ben ik iemand die wat ik vandaag wens, gisteren al wil hebben. Ook met bankstellen! :D Maar daar gaat altijd wel een lange tijd nadenken aan vooraf. Zo heeft geen enkel dier het eeuwige leven en weet ik nu al wat ik wil hebben als 1 ervan er niet meer is. Hopelijk duurt dat nog wat jaartjes, maar toch, mijn wens ligt al klaar, dus dan kan "de nieuwe" er zomaar heel snel zijn :j