Rare vraag, maar wat is beter of goedkoper?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 00:26

Als het om 4 tientjes gaat en daar een beslissing van afhangt, is het dan niet verstandiger om gewoon te genieten van de al aanwezige katten??
Desnoods het geld wat je bespaart door het niet hebben van een extra kat, apart sparen voor als er een keer een kat een ongelukje heeft of ziek wordt?

Klinkt misschien onaardig, maar kan me altijd paars ergeren als mensen meerdere dieren hebben en dan als er 1 ziek is, of speciaal voer zou moeten hebben gaan roepen dat ze het niet kunnen betalen, omdat ze wel 4 huisdieren hebben of zo.
Zou ook graag meer huisdieren hebben, echter hou het ook op 1 hond en 1 kat, kost genoeg..
Neem er dan 1 minder, geniet meer van die die je al hebt...
En leef financieel rustiger. (scheelt stress, hoewel kat aaien stress ook omlaag brengt, maar je hebt er al om te aaien, dus dubbel stress omlaag!)

Sietsx3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 01:11

@ Sjolvir, ik geef je eigenlijk groot gelijk!!

Alleen ik weet dat ik het qua financien kan redden met die katten, en ik wil gewoon graag een kat uit een asiel, er zitten al zoveel, en alle katten/poezen die heb laat ik ook helpen (hoewel het gewoon bij 3 blijft!! je hebt een grens), er zijn al zoveel oudere katten die vaak geen baasje meer vinden e.d ook voor kittens.. hoewel die vaak toch sneller weg zijn.
Wil dat gewoon graag, puur omdat ik een leuke en brutale poes erbij wil:). En omdatik een goede daad wil verrichten zeg maar.

Dat geld maakt me niet zoveel uit, want ik weet dat ik het kan redden. Er staat ook altijd genoeg geld appart voor als er iets gebeurd! Dus voor medicatie of appart voer.

En heb ik ook nog al mijn katjes laten verzekeren, wat ik bij die nieuwe uiteindelijk ook zal doen!

Renskeeee

Re: Rare vraag, maar wat is beter of goedkoper?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 11:57

Als je er een uit het asiel neemt hoef je toch ook helemaal niet te beslissen of je haar laat steriliseren? Die zijn volgens mij altijd gewoon geholpen :j

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:05

Uit het asiel halen is iig een goed idee in jouw geval.
De andere katten moeten de nieuwe namelijk wel accepteren en dat blijft altijd een risico.

Zou je toch gaan voor een kat of poes die je zelf moet "laten helpen" - bel dan verschillende dierenartsen voor de kosten.
Heb ik bij de laatste 2 gedaan (samen) en dat scheelde me aardig wat geld. Wist niet dat die prijzen zo verschillend waren! Wel vragen wat je "erbij" krijgt hé - aan nazorg - want dat verschilt ook. ;)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 14:32

Gut, in je titel staat al dat geld meespeelt en in deze twee reacties draait het ook al om geld.
Nogmaals; als je voorkeur gebaseerd is op welke ingreep het meest goedkoop is neem dan geen derde kat erbij.
Als je genoeg geld had, leek me niet dat je dit topic had geopend...

Ook zit ik dan met geld, en omdat ik uiteindelijk GEEN nestje wil.. wat is dan goedkoper?
Castreren of steriliseren?
(en hoe duur is dat dan ong?)

maar @ tamary:
je krijgt dus als je een jonge poes neemt een tegoedbon, en dan hoef je niks van die sterilisatie te betalen?.. Of bijvoorbeeld een deel? :) *als ik het goed begrijp)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 14:38

@opisop_shop: als zij het gewoon kan betalen..... whatever!

Als het voor jezelf niet uit maakt of het een poes of kater wordt, kun je idd op geld een keuze maken.
Ook mbt het asiel-verhaal :een asielkat kan wat duurder zijn, als dat incl castreren is geeft dat alweer een ander beeld.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:04

Goed dat je geen nestje neemt, er zijn al ongewenste kittens zat.

Ik las ergens dat je een kat uit het asiel wilt? Die worden vaak al geholpen, of je krijgt korting als ze nog te jong zijn.

Sietsx3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 16:50

opisop_shop @: Sorry hoor, maar ik heb al meerdere malen gezegd dat het geld mij niet uitmaakt!!
Ik heb dit geplaatst uit nieuwsgierig heid..

Verder bedankt voor de andere reacties!:)