HELP :m'n poes ligt bij m'n buren op bed

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

Re: HELP :m'n poes ligt bij m'n buren op bed

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 13:53

Hoe komt de kat dan bij het raam van je buren? Via een balkon of een muurtje ofzo?

postvanpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 15:16

tjee wat een goede tips allemaal=fijn !!!!
had ok op MP een oproep gedaan en alleen maar rot antwoorden:-(

ik vind t ook echt mijn probleem en ik moet t oplossen,
met hulp van de buren.
er zijn veel katten hier in de buurt,ze kunnen over de daken zo overal heen lopen.
bij mij komt ook vaak een kat binnen en die zeikt ook in mijn huis en jaagt mijn katten weg, ook lastig.
(vreemd dat ik dat ook mijn probleem vind eigenlijk....)

als ik vraag of ik bij haar op mijn kosten een hor mag plaatsen is ze van alle katten af,
hoop niet dat m'n poes van de zomer al de buren afgaat....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:19

In overleg is veel mogelijk gelukkig :j

Een hor plaatsen op jouw kosten,vind ik een heel mooi voorstel! Zijn ze niet alleen van jouw kat af, maar ook van de muggen in de zomer :P

Wij hebben ook wel eens de kat van de buren binnen gehad, plantenspuit deed gelukkig wonderen!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:23

Het is idd de verantwoording van de TS dat haar poes bij iemand naar binnen loopt maar het is ook niet zo makkelijk om een kat die al langer buitenloopt ineens op te sluiten hoor!
En de buurvrouw kan haar raam toch best op de knip zetten en niet wagenwijd open? Wie zijn raam staat er nou de hele dag wagenwijd open? Moet op te lossen zijn idd met een hor ofzo.

Ik vind het trouwens wel een errug leuke topic-titel!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:26

hihi een kat heb je ook zo binnen, even de vuilnis in de ton gooien met de deur open (voor 5 tellen) en wij hadden ook al een vreemde kat in huis :=

Maar goed, dat weet je ook van te voren als je in een woonwijk komt te wonen mét veel katten :)

(gelukkig dat wij de kat van de buren zo goed reageerde op de plantenspuit, anders hadden wij ook zeker een hor genomen :j )

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:31

Kan je je tuin niet poesdicht maken??
Heb ik ook gedaan,overal de tuin tot schuttinghoogte dichtmaken en dan bovenaan 50 cm gaas haaks op de schutting maken zodat ze er niet overheen kunnen.
Werkt bij mij prima, niemand heeft last van mijn poezen!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:48

Vala schreef:
Wie zijn raam staat er nou de hele dag wagenwijd open? Moet op te lossen zijn idd met een hor ofzo.

Pardon?
Ons slaapkamerraam staat altijd wagenwijd open, 24 uur per dag ook in de winter (behalve als het kouder wordt dan -10 :D), dat is niet iets vreemds ofzo.
Nu hebben wij er zelf al een hor voor omdat we een hekel hebben aan muggen en elke vreemde kat die hier binnen zou komen wandelen zou dat simpelweg niet overleven vanwege de honden.

Onze eigen kat komt niet van ons terrein, daar hebben we wel voor gezorgd. Niemand hoeft overlast te ondervinden van onze huisdieren. :)

Die buurvrouw moet toch zelf weten of ze haar raam wagenwijd openzet? Zou een rare bedoeling worden als ze dat niet meer zou kunnen doen vanwege andermans huisdier. :+

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:14

24 uur per dag je raam wagenwijd open?? leuk voor de inbrekers ook..... :)

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:16

hihi gelukkig zitten onze buren op een afstand van 50 meter aan beide kanten :)

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:20

postvanpe schreef:
had ok op MP een oproep gedaan en alleen maar rot antwoorden:-(

MP?

postvanpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 12:21

MP = marktplaats

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:23

Nou ben ik misschien blond hoor, maar wat voor een oproepje moet je zetten op MP tenzij je je kat te koop aanbied? :o :D

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:25

Vala schreef:
Het is idd de verantwoording van de TS dat haar poes bij iemand naar binnen loopt maar het is ook niet zo makkelijk om een kat die al langer buitenloopt ineens op te sluiten hoor!

Het kan nog zo lastig zijn, maar dat is niet het probleem van degenen waar de kat níet van is.

postvanpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 12:26

daar is ook een rubriek: advies en oproepen,
en ik wil niet m'n kat te oop aanbieden,
heb wel een buurvrouw in de aanbieding... ;-)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:26

Is het niet mogelijk om je tuin af te zetten met gaas of een net, zodat de poezen alleen in je eigen tuin blijven?
Is het probleem van andere katten in jouw huis ook meteen opgelost.
Plus het is een stuk veiliger, als de kat echt zo brutaal is dat ie bij een ander huis binnen gaat, is de kans op diefstal / verwonding etc ook een stuk groter.

postvanpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 12:30

tuin afzetten is erg lastig, heb een micro tuin,
dan kan ik hem beter overdekken ;-)
weet dat t mijn probleem is, en denk/hoop dat we er samen uitkomen.
een hor kopen is in de winter lastig, maar wel een idee.
mogen de andere buren waar hun kat van bij mij komt r er 1 voor mijkopen ;-)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 12:31

Dan zou ik je tuin mooi overdekken.
Scheelt een hoop ellende, geen boze buren, geen gevaarlijk verkeer, geen vergif, geen kattenmeppers, geen besmettelijke ziektes etc etc

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 13:49

ThePast03 schreef:
Vala schreef:
Wie zijn raam staat er nou de hele dag wagenwijd open? Moet op te lossen zijn idd met een hor ofzo.

Pardon?
Ons slaapkamerraam staat altijd wagenwijd open, 24 uur per dag ook in de winter (behalve als het kouder wordt dan -10 :D), dat is niet iets vreemds ofzo.
Nu hebben wij er zelf al een hor voor omdat we een hekel hebben aan muggen en elke vreemde kat die hier binnen zou komen wandelen zou dat simpelweg niet overleven vanwege de honden.

Onze eigen kat komt niet van ons terrein, daar hebben we wel voor gezorgd. Niemand hoeft overlast te ondervinden van onze huisdieren. :)

Die buurvrouw moet toch zelf weten of ze haar raam wagenwijd openzet? Zou een rare bedoeling worden als ze dat niet meer zou kunnen doen vanwege andermans huisdier. :+

We leven toch in een SAMENleving, of niet?
Er kan toch van beide kanten geprobeerd worden dit op te lossen?
Het lijkt wel of iedereen tegenwoordig steeds meer last van elkaar heeft. Het is heel makkelijk om te roepen: het is jouw probleem en ik wil gewoon doen wat ik wil. Het zou een stuk gezelliger worden als men probeert het samen op te lossen. En ik denk dat de TS daartoe voldoende bereid is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 15:04

Vala schreef:
Het lijkt wel of iedereen tegenwoordig steeds meer last van elkaar heeft. Het is heel makkelijk om te roepen: het is jouw probleem en ik wil gewoon doen wat ik wil. Het zou een stuk gezelliger worden als men probeert het samen op te lossen. En ik denk dat de TS daartoe voldoende bereid is.

En hier ben ik het volkomen mee eens! :J Zoals ik al eerder zei, gelukkig vind je maar bar weinig van die verbitterde en verkrampte ideeen terug in het echte leven, die tendens zie je veel op oa. bokt.
Niet echt om je zorgen om te maken dus :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 15:42

Vala schreef:

Weet je wat? Dan ga ik mijn 4 honden lekker bij jou los laten lopen, zodat ze bij jou de tuin ondersch*ten en daarna met hun vieze modderpoten op je bed gaan liggen.
Lossen we het daarna fijn samen op.....want ja, we leven in een samenleving....

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:02

Allereerst, ik vind het echt ontzettend onverantwoordelijk dat je een niet gesteriliseerde poes buiten laat lopen.

Volgens mij heb je echt geluk met je buren, ik zou er gewoon rustig met ze overpraten dat jij het ook vervelend vindt. Misschien hebben ze zelf wel een oplossing (buiten dat zou ik toch mijn tuin afzetten of de kat binnenhouden).

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:07

In gesprek met je buren blijven is belangrijk. Goed dat je dit doet en nadenkt over de mogelijkheden. Mijn kat komt ook buiten, houd hem heel moeilijk binnen omdat het een echte schuurkat is die de eerste tijd van zijn leven alleen maar buiten heeft geleeft. Nu 12 jaar later zit dit er nog steeds in maar ik doe hem alleen naar buiten wanneer ik thuis ben en met daglicht. Zo kan ik hem goed in de gaten houden. We hebben een hele prettige buurt en accepteren het dat we wel eens last van elkaar hebben zonder meteen te klagen. Wanneer de buren bijv. aan de deur kwam dat mijn kat binnen piest bij haar, hield ik hem meteen binnen. Zou daar meteen gehoor aan geven.

Het gaat natuurlijk twee kanten op die tolerantie. Wanneer iemand echt last heeft dan moet je daar ook begrip voor hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:42

Diablo schreef:
Weet je wat? Dan ga ik mijn 4 honden lekker bij jou los laten lopen, zodat ze bij jou de tuin ondersch*ten en daarna met hun vieze modderpoten op je bed gaan liggen.

Sinds wanneer mag een hond loslopen? :)*

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:47

Diablo schreef:
Vala schreef:

Is weer appels met peren vergelijken, maar goed ja, dan zou je het alsnog samen kunnen oplossen.
Jij zorgt ervoor dat de honden aangelijnd blijven.
Onze kat heeft dit ook een tijd gedaan. Buren vonden het wel gezellig, hadden ze tijdelijk een kat. Maar toen de kat het wel erg gezellig vond daar hebben we in overleg (wat normaal is volgens mij? Beetje goed contact met je buren?!) voor hun een hor gekocht. Kat vind het best en slaapt nu weer bij ons binnen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 18:32

[/quote]

Lossen we het daarna fijn samen op.....want ja, we leven in een samenleving....[/quote]

Wat een fijn ondoordacht extreem voorbeeld. Of ben jij nu een voorbeeld van hoe de samenleving in elkaar steekt?