Mijn katje is vermist, ik voel me zo rot (omgeving Goor)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MowoahJarig

Re: ik voel me zoo rot..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 00:29

Hm oke, verhaal van buurman vind ik een beetje raar, ik snap dat je hem verdenkt in deze situatie maar om nou meteen zijn container na te kijken? ;) Heb je een slechte relatie met deze man dan?

Toen onze jonge poes 2 dagen kwijt was hebben wij geflyert in de buurt, briefjes in de bus gestopt met de vraag of ze even hun tuin en schuur wilden doorzoeken. En ja hoor, daar zat onze poes, liefjes genesteld in een schuur een paar 100 meter verderop. :)

Succes, ik snap dat het vervelend is. Hopelijk issie zo weer terug. :(:)

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 00:34

ik snap dat het raar klinkt van die buurman, maar we willen gewoon alles checken ;) als die morgen niet terug is gaan we ook asiel bellen, flyers ophangen en alles..

vannacht wordt in ieder geval een nacht zonder slaap :+

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 00:49

Ah wat erg, hopelijk vinden jullie 'm nog!
Zo op te maken uit je verhaal is het dier erg belangrijk voor jullie, ik hoop dat jullie je poesje snel vinden. :)

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 00:52

jups we hebben hem niet heel lang.. en we vonden hem ergens gedumpt in een doos. met zn staart op 2 plekker gebroken, zn poepgaatje helemaal uitgescheurd, maar ooohzoo lief en aanhankelijk.. het is zo'n heerlijk diertje !

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 00:58

Wat erg voor je! Ik hoop dat ie snel terug komt. Sterkte!

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 00:59

Oke ja normaal komen katten wel terug.
Maar ik zou me ook voelen zoals jij.

Mss is ze ergens in de buurt nog.
Morgenvroeg kun je kijken als je eten buiten op is?
en hopelijk zit ze er!

Maar morgen als het overdag is, kun je beter zoeken.

vertel zeker hoe het afgelopen is!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 01:05

Hey, ik snap dat je je vreselijke zorgen maakt, maar ook een jong katje van 14 weken vindt de weg terug naar huis, als hij maar minimaal drie werken binnen gehouden is, dus misschien wordt je straks wel wakker gemauwd door hem en zo niet morgen even contact op nemen met kattenhulp en amevedi, kattenhulp had toen bij ons heel goede tips en onze kat zit weer netjes hier thuis!
Maar hou er rekening mee dat katjes nou eenmaal eigenwijze donders zijn en weleens willen gaan scharrelen.

En niet gelijk zo over je buurman joh, 95% van die verhalen zijn pure onzin.

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 10:40

Issie alweer terecht??

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 10:50

praat even met die buurman, dat als hij zo'n kat als jouwe vind dat hij het moet melden en niets moet doen met hem. en hang posters op. dat soort, heeft ie een chip? dan is er een grote kans dat als hij nog leeft, dat hij dan naar het dierenasiel of arts wordt gebracht.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 10:51

ik ben sinds 8 uur wakker, maar geen poekel :n kattenbrokjes buiten is niet aan gezeten.. we hebben de hond nog een keer laten zoeken. net naar de breborgh gebelt, daar is een katertje gevonden maar wel uit markelo, wij wonen in goor ( is naast markelo ) maar toch is dat een aardig eindje, mn moeder is nu voor de zekerheid aan het kijken, want die kleine donders kunnen ver lopen := bij de dierenambulance hebben we hem als vermist opgegeven, en op hyves heb ik naar al mijn vrienden een berichtje toe gestuurd, met de mededeling of ze hun ogen open willen houden... verder rammelen we veel met schaaltjes en blijven we zoeken...

ik verdenk de buurman niet helemaal hoor :o maar het zou kunnen, ik was gister zo van slag dat je de meest nare gedachtes door het hoofd schieten :j

verder heb ik onwijs slecht geslapen, met als gevolg wallen tot onder mijn kin :+

Afbeelding
hier poekel met mn broertje..

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 10:54

Och. wat een mooi katje! Nu maar hopen dat ie gauw weer thuis komt!'
Sterkte!

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 10:57

annaaube schreef:
praat even met die buurman, dat als hij zo'n kat als jouwe vind dat hij het moet melden en niets moet doen met hem. en hang posters op. dat soort, heeft ie een chip? dan is er een grote kans dat als hij nog leeft, dat hij dan naar het dierenasiel of arts wordt gebracht.

aan de buurman melden doen we niet, vond mn moeder niet verstandig omdat die het ook verkeerd kan opvatten van.. je hebt al eerder een kat vermoord, dusse als je die van ons vind.. doe hem niks..

een chip heeft die niet dan heeft amevedi geen zin of wel ?? posters gaan we hierna wel ophangen..

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 10:59

Zou het toch zeker melden bij Amivedi! En verder gewoon eens gaan zoeken in de buurt. Buren met schuurtjes langsgaan. Misschien zit je poes per ongeluk opgesloten?

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 11:04

dat doen we zeker :j mn moeder gaat zo overal in de buurt langs.. en ik hoop van harte dat die ergens veilig perongeluk opgesloten is :P .. dan gaan we nu ook even bij amivedi melden :)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:08

Precies, is hij alweer terug?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:08

Sorry, zie de rest nu pas!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:09

He gets meid, kan me voorstellen dat dit afschuwelijk is (heb zelf ook katten, waarvan er 1 2 weken weg is geweest)..
http://www.amivedi.nl even goed de regels lezen hoe je je katje kunt plaatsen.
Verder elke dierenarts uit je omgeving (en het liefste daarbuiten) informeren, foto's ophangen bij de supermarkt en asielen.

Op marktplaats een advertentie plaatsen bij 'vermist' met duidelijke foto's.

En verder, klinkt echt heel naar..maar bij ons worden de dode katten die niet gechipt zijn vaak door de gemeente opgehaald en op de grote hoop in de container gegooid..of naar de gemeente gebracht.
Bel dus ook de gemeente, of ga erlangs en breng ze een foto..stel er is wat gebeurd met hem en stel jouw gemeente doet dit ook, dan herkennen ze hem tenminste.

Maar we duimen gewoon keihard dat hij gauw weer terug is..

Veel sterkte.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:14

Tja, katten blijven niet hun hele leven in de tuin zitten, die gaan op een gegeven moment verder.

Die komt misschien zo weer aanlopen, sterkte ermee....

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 11:16

dat klopt dat ze verder gaan, maar katten beginnen meestal met een klein rondje, en die breiden ze uit..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:19

Wat vevelend zeg dan slaap je inderdaad niet,wij hebben het ook gehad en hebben meteen op iedere lantaarnpaal flyers geplakt.en bij de super opgehangen, en er kwam al snel een reactie gelukkkig.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:23

Wij hebben eens een kat gehad die we tot 3x toe aan de andere kant van de stad hebben kunnen ophalen na ong een week (Woon in leiden, dus redelijk grote stad aangezien wij aan 1 uiterste wonen en we hem aan het andere uiterste hebben opgehaald)

Je kantje is nog geen dag weg dus ik zou nog niet panieken, flyers ophangen en vragen of mensen in hun schuur willen kijken is meestal al genoeg (Dat is de reden dat wij altijd 3x checken voordat we de deur van de schuur dicht doen nadat die open is geweest)

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 11:29

we gaan alles doen wat maar kan, als we ons lieve katje maar terug krijgen !

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:35

Of je brengt het wat subtieler naar je buurman toe. Gewoon vertellen dat je je kat kwijt bent en of hij hem ergens rond heeft zien lopen?

Zou zeker posters op gaan hangen, want als hij een wilde nacht heeft gehad en nat en vies is, kunnen mensen natuurlijk snel denken dat het een zwerfkat is.
Heb je het asiel al gebeld?
Ik weet niet of dat bij jullie ook zo gaat, maar wij hebben toen onze kat weg was ook de dierenarts gebeld. Voor het geval de kat daar binnen zou komen. Onze kat was trouwens aangereden en pas na 2 dagen kwam hij kruipend terug. (iets in haar bekken gebroken).

Hoop voor je dat je hem gauw terug vind!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:45

_danieke_ schreef:
dat klopt dat ze verder gaan, maar katten beginnen meestal met een klein rondje, en die breiden ze uit..

Of ze vinden het zo interessant dat ze helemaal niet denken aan hun baas die thuis zit. Het was uiteindelijk toch een keer gebeurd, dus ja.....

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 15:13

ik voel me zoo rot, ik weet niet waar die is, bij wie.. en of die nog leeft :(