hond wil niet in de bench

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:23

als je dan een hond in een kooitje wil stoppen geef ze dan een kennel (grote honden) ,waar ze kunnen staan,draaien en zich uitrekken...

echt ik heb 2x een bench gebruikt,1x een argentijn in de grootste bench gehad,die beet alles stuk als ik wegging en ik moest een uurtje weg,men,wat heb ik het rot gehad,wat voelde ik me schuldig,zo'n groot beest in een kooitje waar ie net in kon staan of liggen...gelukkig kwam ik thuis en had ie het deurtje eruit geduwt en lag ie lekker op de bank te slapen :D ...

en ooit een puppie erin gedaan,totaal in paniek was ze,en dan echt in paniek,daarna puppie los gelaten,bench opgevouwen en weg ermee..nooit meer gebruikt,ja we hebben er nu 1,daar verplaatsen we de varkentjes mee :D

ik heb voor de argentijnen in huis een kennel gemaakt,ze konden erin lopen rennen,spelen,slopen...wat ze maar wilde..

overigens jameyskatje ,nu weet ik niet wat jij met moslims hebt hoor,maar lees je profiel even na,wat de dierenrechten moslims aan hun dieren geven,haal er al een paar dingen uit die jij in ieder geval maar liever vergeet:

Zoals de mensen een gemeenschap vormen, vormen ook dieren gemeenschappen op zich, en hebben zij dus alle daarmee geassocieerde rechten (recht op gezonde voeding, op beschutting tegen slecht weer, op sociaal leven, op recreatiemogelijkheden, op het zelf grootbrengen van de eigen kinderen, enz).

Dieren hebben een bewustzijn (geest en verstand), handelen intelligent en doelgericht en hebben gevoelens; hun gevoelens mogen niet gekwetst worden.

Dieren hebben een waardigheid en een schoonheidsgevoel. Zij moeten daarin gerespecteerd worden.

Dieren hebben recht op waardig fysisch, psychisch en sociaal leven.

Dieren hebben recht op aandacht en op een zorgzame behandeling.

mooie woorden,maar nu de daden nog dan maar....
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 03-11-09 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:24

Kimmy, Amen!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 23:24

oke..
typisch bokt.

weet je hoe goed die hond het heeft? zoals ik al zei.. als het aan mij lag bleef een hond gewoon buiten. tegenwoordig eten honden mee. zitten lekker bij de kachel, ze heeft 11 speeltjes, krijgt iedere dag iets lekkers, mag lekker buitenspelen en wandelen, mensen zoenen haar, we houden haar ondanks ze al veel mensen heeft gebeten!. ze wilt alleen niet alleen zijn.. en ze kan ook niet bij ons zijn snachts, daar pas ik gewoon voor.

maar weetje,
bel lekker de dierenbescherming ofzo. echt zo typisch bokt he. sjongejonge.

alles is maar zielig en dieronvriendelijk en blablablaa..

ik zei van te voren dat ik dit soort reacties niet wilde.
word dan lekker lid van het ifaw enzo, ga je daar voor inzetten.

ik vroeg hulp om de hond op een zo minmogelijk stressvolle en positieve manier in de bench te krijgen. nu mishandelen wij blijkbaar onze hond en is ze zielig en zijn wij slechte baasjes.

stelletje wereldverbeteraars

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 23:25

en kimmie, leer mij geen dierenrechten kennen. je hebt mijn profiel al gezien dus! wat ik ermee heb?? ik ben moslim. praktiserend moslim. en daar ben ik trots op! leer mij mijn geloof niet kennen alsjeblieft, als iemand die regels hoog heeft staan ben ik het wel
Laatst bijgewerkt door jameyskatje op 03-11-09 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:25

TS lees je eigen profiel even, die doe je nu niet eer aan...

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:26

Hoe oud is de hond eigenlijk?

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:27

Ik denk dat heel veel mensen hier niet beseffen dat een bench helemaal niet zo onvriendelijk is. Als een hond gewend is aan de bench en er positieve ervaringen mee heeft gehad is dat zijn tweede mandje en zal je zien dat hij er ook vanzelf in gaat liggen. Dan heb ik het niet over conditionering, maar over gewoon lekker in tukje doen in de bench ipv de mand. Maar er is natuurlijk een verschil tussen de hele dag opgesloten zitten erin en af toe erin moeten.

edit; ik denk dat wij dan een kennel hebben. Had geen idee dat hier verschil in zat. Ze kan erin staan en draaien.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:28

ik haalde die regels uit jou profiel,in de mijne staan ze niet hoor.. :+

enne een hond is in nederland een huisdier..mensen nemen vaak een hond omdat ze dat gezellig vinden en van zo'n dier houden..

je komt in je reacties eigenlijk niet echt over dat je deze hond lief vind,en zelfs niet dat je ervoor wil zorgen...

het is vooral vies en lastig ,toch??

x_Elise

Ik weet de oplossing, ga vroeger naar bed, dan hoef jij haar niet in de bench en stoppen en uit te laten.
De hond is ook neit stom en voelt heus wel de negatieve gedachten die je over haar hebt..
Heb nog nooit iemand zo negatief over haar hond horen praten..

Illusion

om er nog maar even op terug te komen, aan zoiets moet je ook kunnen denken voordat je een hond neemt. als je 't vies vind om een hond in huis te hebben, neem er dan geen.

om te beginnen een puppy is als hij/zij geboren wordt lekker warm en gezellig bij moeder en zusjes en broertjes, nooit alleen.
als je dan zo'n pup in huis neemt, is dat een grote verandering!
je kan hem ook de kans geven om hem te laten wennen aan het alleen zijn, en niet hoppa snel in de bench stoppen. laat hem even bij jullie liggen(naast het bed) en elke nacht schuif je dan de mand of in jou geval bench een stukje verder weg. zo leert de puppy op een rustige wijze alleen te slapen.
bovendien is lang opgesloten zijn in een bench slecht voor de geestelijke en lichamelijke ontwikkeling van de pup.

een hond is een roedeldier, en zal er niet graag voor kiezen om alleen te zijn, in een groep voelt hij zich veilig. een hond alleen kan zich angstig voelen en ongewenst gedrag gaan vertonen janken/blaffen. leer je pup ook om even alleen te zijn, niet alleen 's avond maar laat de pup af en toe achter op verschillende plaatsen in huis. gewoon een paar minuten en dit kan je daarna verlengen.
Laatst bijgewerkt door Illusion op 03-11-09 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:30

Niks mis met een bench, maar je moet je hond er wel aan wennen, eer ie het een veilige plek gaat vinden. Het zal dus niet gaan werken om je hond er gelijk 's nachts (als toch al zijn hele roedel 'm alleen laat) er in te doen en dan te verwachten dat ie lekker gaat slapen.

Ik begrijp dat je een hond boven vies vind, mijn honden mogen ook niet boven, maar pups slapen altijd de eerste twee weken in een bench op mijn kamer. Niet vies, want ze komen de bench niet uit en ze zijn door mijn aanwezigheid gerustgesteld. Na een week of twee kan ik moeiteloos de bench verplaatsen naar beneden en is er niets aan de hand. Misschien dat dit voor jullie een optie is?
Je zou anders ook nog je hond in de hal kunnen laten slapen en een kindertraphekje op de trap kunnen zetten.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 23:30

vies inderdaad.. een hond hoort niet op een bed of in de keuken. lastig?? nee hoor, hoe kom je erbij.

honden zijn geen huisdieren, maargoed. ze is er nu eenmaal. ze is heus wel lief. en ik als mens heb de verantwoordelijkheid om voor haar te zorgen dus doe ik dat, en ik zou een dier nooit onrecht aandoen.

maar gelukkig kunnen mensen erg selectief lezen

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:30

Je begrijpt het niet het is niet WIJ slechte baasjes, want we weten niets over je ouders, al lijken die me beter als jij, we bedoelen JOU dus.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:32

jameyskatje schreef:
honden zijn geen huisdieren, maargoed.

Wat dan? :D

R.X.

x_Elise schreef:
Ik weet de oplossing, ga vroeger naar bed, dan hoef jij haar niet in de bench en stoppen en uit te laten.
De hond is ook neit stom en voelt heus wel de negatieve gedachten die je over haar hebt..
Heb nog nooit iemand zo negatief over haar hond horen praten..

Je haald me de woorden uit de mond!!!

kimmie261

dit is geen pup meer,maar een volwassen hond...die nu niet echt bepaald geliefd is bij TS ..

enne jameyskatje ,je kan dan wel de regels hoog hebben als moslim,alleen die van die dierenrechten dan niet bij jou hond... :7

en ja,honden zijn gedomesticeerde huisdieren,nooit van gehoord??een wolf is geen huisdier ,hond---> wel :j

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 23:33

eva1969 schreef:
Niks mis met een bench, maar je moet je hond er wel aan wennen, eer ie het een veilige plek gaat vinden. Het zal dus niet gaan werken om je hond er gelijk 's nachts (als toch al zijn hele roedel 'm alleen laat) er in te doen en dan te verwachten dat ie lekker gaat slapen.

Ik begrijp dat je een hond boven vies vind, mijn honden mogen ook niet boven, maar pups slapen altijd de eerste twee weken in een bench op mijn kamer. Niet vies, want ze komen de bench niet uit en ze zijn door mijn aanwezigheid gerustgesteld. Na een week of twee kan ik moeiteloos de bench verplaatsen naar beneden en is er niets aan de hand. Misschien dat dit voor jullie een optie is?
Je zou anders ook nog je hond in de hal kunnen laten slapen en een kindertraphekje op de trap kunnen zetten.

aan dit soort reacties heb ik meer. dankjewel. ik zou de bench kunnen verplaatsen.

alhoewel ze vanacht heel braaf heeft geslapen in haar bench. overigens gaat het maar om 4 uurtjes, mijn vader gaat namelijk snachts al naar zijn werk

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:34

bij mij gaan ze graag in een bench, ik heb 4 honden en er staat weer een bench, dan wel open, maar het is hier overdag en 's avonds rondedans wie wanneer in de bench mag, maar dat is over mijn honden.
Die van jou lijkt me al wat ouder en is het waarschijnlijk niet gewend, ik denk dat er twee dingen spelen, een is jouw houding of die van je ouders, zodra je twijfelt of toegeeft of niet zeker overkomt denk ik dat dat heel lastig is voor je hond, vooral ook je hond heeft duidelijkheid nodig en allerlei manieren proberen geeft geen duidelijkheid/veiligheid en 2 is hoe ga je om met een hond met dat gedrag en een bench en daarvoor zou ik toch echt even contact zoeken met een gedragstherapeut en dan geen trainer die gebeten wordt maar iemand die er meer van weet. Ik heb goede ervaring met Gaus hondescholen. Succes !

jee gaan we weer lekker kissebissen hier...*zucht*

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 23:34

kimmie261 schreef:
dit is geen pup meer,maar een volwassen hond...die nu niet echt bepaald geliefd is bij TS ..

enne jameyskatje ,je kan dan wel de regels hoog hebben als moslim,alleen die van die dierenrechten dan niet bij jou hond... :7

en ja,honden zijn gedomesticeerde huisdieren,nooit van gehoord??een wolf is geen huisdier ,hond---> wel :j

ik ga even temmen. want dat jij kan oordelen over mijn gevoelens en zorg voor een hond staat me helemaal niet aan. wat is nou eigenlijk je probleem?? je weet helemaal niets over de situatie, hebt het niet met je eigen ogen gezien.. en kijk hoe brutaal je bent :S
ga de dierenbescherming bellen, dan pb ik zelfs mn adres als je wilt. mogen ze langskomen.

x_Elise

Re: hond wil niet in de bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:36

Grappig dat je een topic opent om advies maar niet de goedbedoelde reacties wilt lezen/reageren..
Maak dan geen topic.

kimmie261

nee hoor hoef je adres niet maar je schrijft het hier zelf... :)

zijn je eigen woorden...

Wilawander

Als een hond in een ruime bench zit dan is dat hetzelfde als een paard in een box zetten............. Net zo zielig ;)

Heb inmiddels 5 honden gehad en die hebben allemaal in een bench gezeten en gaan er vrijwilg in liggen slapen van pup tot oudere hond. Het is hun vetrouwde plek waar niemand ze lastig valt. Ze hebben hier allemaal ook een mand maar liggen vaak gewoon in de bench.

1 van mijn honden slaapt er s'nachts ook in dar hij anders de andere hon en ons net zo lang teroriseert zodat niemand rust heeft. Is voor alle beter. en ze gaat er vanzelf al in als het bedtijd is. :+

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:37

ik vind afzeiken niet goed bedoeld, ik zou hier ook niet blij van worden....
is het geen bedtijd ondertussen ?

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:38

Arm diertje. Op latere leeftijd nog opgesloten worden..
Doet me een beetje denken aan de bejaarden hier in nederland..
Overigens heb ik niks tegen de bench mits hij groot genoeg is zodat de hond er op alle mogelijke manieren lekker in kan liggen, zitten, stan en draaien.. als pup heeft mijn hond er ook in geslapen maar die ging er spelender wijs in en nu nog, als ze een bench ziet gaat ze er in liggen slapen.

Maargoed dat is offtopic..

Je hebt wel een erg korte termijn gekozen om je hond aan een bench te laten wennen. Neem aan dat de keuken al een paar maanden geleden besteld is, waarom niet toen meteen al begonnen met wennen..
Anders zou ik net als de andere zeggen zorg dat de bench op een plek staat waar je hond zich veilig voelt. Een kleed er over heen leggen wil ook wel eens helpen zodat het aanvoelt als een hol waar ze zich kan verstoppen en veilig voelt..

Daarna langzaam opbouwen met speeltjes er in stoppen of iets lekkers. Niet meteen het deurtje dicht doen en wel goed belonen als ze er in gaat.
Vervolgens een x het deurtje dichtdoen en als ze stil is goed belonen en meteen het deurtje weer open.
Dit bouw je dan rustig op zodat ze leert dat dat haar plekje is.

Boos worden totdat ze zelfs haar plas laat lopen schiet helemaal niet op. En als de cursus zo slecht was als je beschrijft zit je toch echt bij een verkeerde trainer. En helaas zijn die er genoeg.
Maar vraag eens bij je in de buurt aan mensen die cursussen doen waar die heen gaan.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:39

jameyskatje schreef:
reacties als 'waarom neem je dan een hond' hoef ik niet, want het is de hond van mijn ouders, ik ben er ook niet gek op. vind het alleen vervelend en sneu dat ze niet meewerkt, (wat natuurlijk een reden heeft) en aangezien ik altijd als laatste naar bed ga.. ben ik dus steeds de pieneut met uitlaten en het huis afsluiten (en dus de hond in de banche doen)

hier staat toch echt dat je er niet echt gek op bent??en ook uit je andere berichten laat je duidelijk merken dat je de hond eigenlijk niet wil hebben,toch?