Zieke haan in huis genomen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 20:55

Judith_M schreef:
Je kunt iedere Da bellen.. Is alleen voor advies toch? Ik heb zoveel vreemde DA's gebeld in mn leven :+

Ok dankjewel :D
Ik ga morgen even bellen

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 21:23

;( ;( ;( ;( ;( ;( ;( ;(

Helaas is Monty net overleden....

Rust zacht mijn lieve haan ik zal je heel erg missen Y;(

geerke

Re: Zieke haan in huis genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:25

och....arme haan!
Hij is tenminste op een warm gezellig plekje gestorven!
Je hebt je best gedaan!

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:27

Sterkte!
Jij had niet meer je best kunnen doen!

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 21:29

Dank jullie wel voor de lieve berichtjes.
Ik heb er echt alles aan gedaan om hem te redden maar het mocht helaas niet zo zijn ;(

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:51

Oh jee..
Ik las het topic en dacht nog met al die zorg moet hij er wel bovenop komen..
Maar helaas.
Je hebt je best gedaan!

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 21:54

Het is heel erg snel gegaan.
1.5 geleden stond hij nog gewoon rechtop en werd zelfs weer wat roder.
Ik dus helemaal blij en heb hem toen met rust gelaten.
toen ik na een half uur terugkwam lag hij opeens op zn zij met zijn oogjes dicht ;(
Ik heb hem toen gelijk bij de warme kachel gezet en nog wat geprobeerd te voeren dat lukte helaas niet.
Ik heb hem toen nog even vast gehouden en hij is toen in mn armen dood gegaan ;(

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:19

Ach wat naar zeg. Lijkt mij heel erg om mee te maken dat je hem zo voelt wegglippen in je armen. Sterkte.

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 22:29

Horse_ schreef:
Ach wat naar zeg. Lijkt mij heel erg om mee te maken dat je hem zo voelt wegglippen in je armen. Sterkte.

Het was ook heel erg naar.
Ik heb ook heel erg zitten huilen toen ik hem zo vast had...
Ik ga hem morgen in het weiland begraven.
Ik wil echt niet hebben dat hij met de rendac mee gaat.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 09:00

Volgende keer maar sneller de DA bellen hoor, sneu dat dit gebeurd is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 09:14

Niet te geloven dat je dat arme beest zomaar dood hebt laten gaan , je had veel eerder de DA moeten bellen. Zelf aanklooien terwijl dat dier zich zo slecht voelt , dat is gewoon hartstikke dom.

Ik vind dus niet dat je er alles aan hebt gedaan , sorry.

Je hebt het ongetwijfeld heel goed bedoeld , maar het diertje is er geen zier mee opgeschoten.

Ook vind ik het heel dom om een dier dat al ziek is , nog eens extra te gaan belasten met een wormenkuur terwijl je geen IDEE hebt wat het diertje mankeert.

Als je nog eens een ziek dier hebt , blijf er dan van af òf ga er gewoon mee naar de DA , maar ga er niet zelf mee zitten rommelen als je er geen verstand van hebt.

Het spijt me voor je dat je haan nu dood is en dat ik zo hard reageer , maar ik vind het echt heel erg sneu , vooral voor het beestje zelf dat die geen goede hulp heeft gekregen.

Hopelijk pak je het een volgende keer anders aan ? Als je een dier ècht graag beter wilt krijgen dan is dit duidelijk niet de goede manier.....

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 09:23

Ik vind da tje de ts er niet de schuld van kan geven!
Ze heeft haar best gedaan voor het diertje wat niet eens van haar was. Ik vind dat de zorg boerderij er beter voor had moeten zorgen en het desnoods naar de DA had moeten brengen. Veel sterkte met het verlies in ieder geval :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 09:27

Ja , dat had de zorgboerderij ook moeten doen , maar het is toch onbegrijpelijk dat de TS vanalles zomaar gaat testen op dat beestje dat zich al beroerd voelt , terwijl het enige dat ze hoeft te doen is : een DA opzoeken ?

Waarom zou je in hemelsnaam zelf gaan prutsen en niet even om advies vragen ?

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 09:39

Eigenlijk ben ik het met pmarenea eens. Hóe goed de TS het ook ongetwijfeld bedoeld heeft, want dat heeft ze zeker.
Maar de enige juiste plek voor zo'n ziek dier is dan toch de DA, en als er dan écht geen geld voor was, had even voor advies bellen toch wel het minste geweest.
Maar toch méér respect voor de TS dan voor de rest van de mensen daar op die stal. TS heeft wát gedaan, en de rest niets.

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 14:22

Voor de zoveelste keer ik kon en mocht niet naar de DA!
Ik had het wel graag gewild maar het mocht gewoon niet!

En ik las dat ik allemaal dingen had uitgeprobeerd op Monty.
Nou sorry hoor maar dat is echt niet waar!
Ik heb hem alleen eten en drinken gegeven en een wormenpil omdat dat moest.
Niet omdat ik dat zelf wou.
Dus hou alsjeblieft op met mij zo af te kraken wand ik heb echt mn best voor hem gedaan!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:23

Tja als de boerderij niet wilt dat hij naar de DA gaat en de TS heeft dan toch alles gedaan wat zij kon doen.
Ik heb alles gelezen en ik zie dat ze helemaal niet van alles heeft getest op de haan, alleen een wormenkuur wat door iemand hier werd aangeraden omdat ook kippen wormen kunnen krijgen.
Verder heeft ze helemaal geen dingen erop getest, dus vind het erg sneu om de TS nu aan te vallen terwijl ze haar best heeft gedaan om de haan toch te helpen.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:25

Ik ben het met je eens dat de TS haar best heeft gedaan hoor, maar hoezo mócht niet naar de DA?
Je hebt toch dat beestje in huis, dus wie zou je dat beletten?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:26

De eigenaar misschien. En als de TS zelf geen geld heeft om de DA te betalen en de eigenaar wil geen DA, tja dan heeft ze gedaan wat zij kon doen.

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:27

pmarena schreef:
Ja , dat had de zorgboerderij ook moeten doen , maar het is toch onbegrijpelijk dat de TS vanalles zomaar gaat testen op dat beestje dat zich al beroerd voelt , terwijl het enige dat ze hoeft te doen is : een DA opzoeken ?

Waar haal je dat vandaan? Van alles zomaar gaat uittesten! Dat meisje heb gewoon een worme pil gegeven, en daar is niks mis mee. Die kunnen ze ten aller tijde hebben ze kunnen er alleen maar van opknappen, minder zal het er niet van worden! De zorg boerderij is en blijft gewoon de eigenaar en als zei hem niet na de DA willen brengen is dat hun keus, en dan vind ik het super van de ts dat ze nog gedaan heeft wat ze kon doen!

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 15:17

guenivere schreef:
pmarena schreef:

Waar haal je dat vandaan? Van alles zomaar gaat uittesten! Dat meisje heb gewoon een worme pil gegeven, en daar is niks mis mee. Die kunnen ze ten aller tijde hebben ze kunnen er alleen maar van opknappen, minder zal het er niet van worden! De zorg boerderij is en blijft gewoon de eigenaar en als zei hem niet na de DA willen brengen is dat hun keus, en dan vind ik het super van de ts dat ze nog gedaan heeft wat ze kon doen!

Bedankt dat doet me erg veel goed.
Ze zijn ook naar de dierenarts gegaan om die pillen op te halen dus er is echt wel wat aan gedaan.

Ik heb Monty net in de voortuin begraven zo blijft hij toch nog een beetje bij me.

Rust zacht lieve veerenbaal van me ik zal je nooit vergeten Y;(

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 15:25

Weet precies hoe je je moet voelen de onmacht. Ik heb dat in mijn omgeving ook meerdere malen mee gemaakt. Zieke dieren en dan eigenaren die niet naar de dierenarts willen want tja kost geld of zo van het heeft toch geen nut dier gaat vanzelf wel dood :( . Als je dan vervolgens aanbied dan zelf met het dier te gaan dan mag dat niet. Helaas kun je ook niet overal de DB voor bellen want dat kan wel eens gevolgen hebben.... Harde en 'zakelijke' wereld soms. Kan daar heel slecht tegen tegen onrecht. Je doet wat je kan om zo'n beessie te helpen.
:(:)

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 15:48

Horse_ schreef:
Weet precies hoe je je moet voelen de onmacht. Ik heb dat in mijn omgeving ook meerdere malen mee gemaakt. Zieke dieren en dan eigenaren die niet naar de dierenarts willen want tja kost geld of zo van het heeft toch geen nut dier gaat vanzelf wel dood :( . Als je dan vervolgens aanbied dan zelf met het dier te gaan dan mag dat niet. Helaas kun je ook niet overal de DB voor bellen want dat kan wel eens gevolgen hebben.... Harde en 'zakelijke' wereld soms. Kan daar heel slecht tegen tegen onrecht. Je doet wat je kan om zo'n beessie te helpen.
:(:)

Bedankt dat had ik even nodig :)
Veel mensen zouden hem inderdaad aan zijn lot overgelaten hebben.
Maar dat kon ik echt niet over mn hart verkrijgen.
Hij zat helemaal alleen in de ziekenboeg en dat vond ik zo naar.
Ik wil alleen wel even kwijt dat we echt wel veel voor de dieren overhebben als het om dierenarts kosten gaat.
Ze wouden het alleen eerst proberen met die wormenpil en als als hij was blijven leven maar niet beter was geworden dat was zeker weten de DA er als nog bij gehaald.
Maar doordat hij zo plotseling is overleden ging dat helaas niet meer.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 12:31

Moderatoropmerking:
Ik zie wat aanvallende posts voorbij komen en dit is niet de bedoeling. Graag de discussie respectvoller naar elkaar houden. :)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 12:45

Ts heb niet alles gelezen maar vind de aanvallende reacties heel vervelend te lezen hier, ongetwijfeld zijn ze goed bedoeld maar ik vind niet dat je de Ts hiermee moet lastig vallen nu.

Misschien voor de volgende keer dat je ermee naar een vogelopvang toe kunt gaan?
Wij krijgen regelmatig zieke kippen en hanen binnen (gisteravond toevallig een groepje van 5 kippen en 1 haan helemaal zonder veren en extreem mager) toch vind ik dat jij je best hebt gedaan TS.

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-09 19:50

Er bleken nog meer kipjes ziek te zijn en we hebben vandaag dus alle kippen ontwormd ik hoop dat ze beter worden.
Helaas is een van onze voorwerk kippen al overleden.