Hoe oud is jullie konijn geworden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Merry98

Re: Hoe oud is jullie konijn geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:36

die van mij leeft nog en is inmiddels 11 jaar. en word rond eind januari 12..
heb m vanalles geleerd. zindelijk zijn trap op lopen, trap af lopen.. en komen als ik roep.
hij zit in een buitenhok. die lekker groot is.
Ik pak m nu wel iets minder vaak op.
maar hij is nog steeds me beste maatje en een super konijn :d
hoop dat ie nog een aantal jaar erbij blijft.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 13:25

Wij hebben van de week een konijn van 11 jaar oud in de opvang gekregen ze is nog topfit alleen haar tanden moeten worden bijgehouden maar goed dat iemand een konijn van die leeftijd nog wegdoet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:36

ik had er 4 nu nog maar 2
en de 2 die overleden zijn waren 12 en 13 volgens mij :P

mayOOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:38

Ik heb thuis een hollander van 9 jaar en ik hoop dat die nog lang leeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:22

Secretlin, is het een binnen of buitenkonijn?

Mijn eerste konijn (Flap) is 11 geworden
Kim is 12 geworden
Floor is 1.5 geworden, zij is aan pasteurella overleden.

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:31

Mijn konijn is met 14 jaar ingeslapen.... Ze had een tumor, verder was ze nog gezond, ik heb de keus gemaakt voordat ze pijn ging krijgen, dat had ze niet verdiend, voordat ze bij ons kwam is ze mishandeld geweest dus ze had genoeg leed meegemaakt. Als ze de tumor niet had, had ze waarschijnlijk nog wel even rondgehuppeld.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:34

Royen, hier ook een hoor!
Nu hebben ze bij mij wel allemaal een zeer respectabele leeftijd gehaald.
Leeftijden waarom het gewoon kan gebeuren, maar je ziet ze liever 11 worden.

Mijn konijnen zijn allen tussen de 7 en 9 jaar geworden.
Nu weet ik van alles ook niet waar het vandaan komt, alles is dump.

Het stomme is nog dat ik hartstikke goed ben voor mijn beesten en ouder als een jaar of 9 werden ze niet..
Ook qua medische zorg zitten ze hier super.
Terwijl een konijntje hier verderop in een klein klotehokje nu al 12 is..... :(

Degene die 7 werden hadden iets overigens, een paar waren niet van een sterk ras achteraf en een met nierfalen. :(:)

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:38

Dwergkonijntje is een jaar of 8, misschien 9, geworden (opgevangen dus leeftijd niet precies bekend), mijn andere konijnen leven nog, oudste is jaar of 4/5 waarschijnlijk (ook opvang) en de ander 2 of 3 jaar

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:34

1 is 1 jaar geworden, lag ineens dood in zn hok ;( Waarschijnlijk overleden aan gas.
Vandaag mijn lieve konijntje van 3,5 jaar geheel onverwachts in moeten laten slapen
door doorgegroeide wortels van kiezen die in de oogkas groeiden ;(
Hij had al vanaf zn geboorte een slecht gebit, 2 jaar terug snijtanden laten trekken, en nu dus die wortels waar niets meer aan te doen was.
Maar heb er vrede mee, ik herinner em nu wel als een vrolijk konijn, als we hadden gewacht had ie veel pijn geleden doordat de wortels nog verder in zouden groeien, en dat wil ik echt niet zien. Als we eerder waren geweest, had er ook niets aan gedaan kunnen worden, die wortels kunnen ze niet bij en groeien toch uiteindelijk door als ze niet goed zitten.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:44

Mijn nijn is bijna 5, dochter heeft hem gekregen voor haar 2e verjaardag van mijn zus. Was er toen niet zo erg blij mee, had ze wel even kunnen overleggen ;) Maar goed, ren erbij en konijn erbij want 1 in een hokkie proppen is inderdaad zielig.
Nijn 2 is helaas onlangs overleden omdat er een kat van onze buren in de ren is geweest en ermee gevochten heeft (denk ik, heb het konijn dood gevonden met wonden aan de hals en nek). De ren is nu dicht aan de bovenkant (catproof) en ik zal tot na de winter moeten wachten om er een nieuw konijn bij te zetten, tenzij iemand een leuke gecastreerde ram in de aanbieding heeft die gewoon 's winters buiten kan zijn.

AmmersN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:48

Mijn allereerste konijntje is 14 geworden. Zelf was ik ook 14 dus we zijn samen opgegroeid. Hij stierf in mijn armen.. Hierna heb ik met andere konijnen deze leeftijd niet meer gehaald.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:53

Ik heb er 2 van 4 jaar en 1 van 2 jaar. Mijn allereerste nijn is maar 2 jaar geworden! Ze lag ineens dood in dr hok ;(

T schijnt dat er een konijn is geweest die 24 jaar was geworden!

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:12

Blue_Eyes, de meeste opvangen hebben konijnen buiten zitten, dus daar zal je wel een rammetje met wintervacht kunnen vinden.

Van mijn konijnen weet ik het niet precies, de eerste was van iemand die hem wilde dumpen en toen is hij via de buurman bij ons gekomen en heeft hij nog een paar jaar bij ons geleefd. Het konijn daarna is niet zo oud geworden, 3 of zo. Nu zoveel jaar later weet ik wat er allemaal mis is gegaan toen hij ziek werd, waardoor hij toen eigenlijk geen enkele kans heeft gehad.
Een van de twee konijnen die ik nu heb is een vondeling, dus ook onbekend hoe oud ze is, maar ondertussen minimaal 2 jaar. Haar vriendje wordt in januari 2, dus ik hoop dat ze allebei nog lang hier mogen zijn.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:17

1 van mijn konijnen is 8 jaar. Haar heb ik vanaf dat ze 10 weken was. Mijn andere konijn is helaas een paar maanden geleden overleden aan een bacterie. Zij is 5 jaar geworden en was bij mij geboren. En nadat mijn konijntje dood is gegaan heb ik een opa uit de opvang gehaald. Hij is 10 jaar.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:28

Afbeelding
De witte Trol heeft helaas deze zomer culicuni gekregen, maar ze doet het nog wel goed. Zolang ze eet en rent, laat ik haar maar. Het gaat alweer stukken beter met haar. Ze is nu ruim 8. Haar moeder kwam uit de opvang (en kreeg de week erna bij ons babies) en is helaas maar 4 jaar bij ons geweest, maar ik weet ook niet hoe oud ze was.
Voor gezelschap voor Trol kwam bruine Bier (hij staat een beetje dom op de foto). Die heb ik nu 4 jaar, hij komt uit de opvang. Geen idee hoe oud hij is.
De vlaamse reus Spook staat niet op de foto. Ik denk dat ze 2 jaar is, maar blijft een gok.

Hopelijk gaan ze allemaal nog een tijdje mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:44

Het konijn wat in mijn profiel staat is momenteel 12 jaar oud.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 16:41

Nijntje is 3 geworden (gestorven aan een abces)
Suze is 3 geworden (gestorven aan een verlaming)
Sunny is 2 geworden (gestorven op een hele nare pijnlijke manier, ik weet nog steeds niet wat er is gebeurd)
Noa is 3 geworden (gestorven aan een ontstoken tong)

Het heeft hier dus nooit meegezeten en heeft me veel verdriet gedaan.

Nu heb ik 2 konijnentjes (een gecastreerde man+vrouw) waar het heel goed mee gaat en daar ben ik heel blij mee

En ik heb zelf twee konijntjes 'gered' en grootgebracht met de fles vanaf dag 1 die nu ook lekker samen in een hok zitten.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 16:42

Mijn konijntje zoveel jaren terug is 7/8 geworden.
Lag opeens zonder duidelijke rede dood onder zijn hok...

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 16:43

6 mooie jaartjes ;D

heb nu weer 2 zwart wit gevlekte mannetjes :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 18:59

Helaas halen de konijnen in Nederland krap aan een leeftijd van 3.-4 jaar omdat ze niet de huisvesting kunnen bieden die ze ndoig hebben (Binnenshuis bv) of omdat ze verkeerd voeren (Teveel water, geen hooi en de juiste brokjes)

Odiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 19:02

Hee,
ik had een konijn wat echt 14 is geworden,
het was gewoon een 'mixje', een hangoor van de
.. kinderboerderij :o
Maar echt een schatje :D
Maar, is het zo dat dwergkonijnen bijv. ouder worden dan
vlaamse reuzen ? zoals dat bijv ook zo is bij honden ?

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 19:06

Stampertje geen idee, toen was ik zelf nog jong. Zou ook niet weten hoe oud hij was toen hij kwam.

Mijn dames zijn nu 4,5 en hopenlijk komen dr nog 10 jaar bij :)

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 19:14

Chiqa schreef:
Helaas halen de konijnen in Nederland krap aan een leeftijd van 3.-4 jaar omdat ze niet de huisvesting kunnen bieden die ze ndoig hebben (Binnenshuis bv) of omdat ze verkeerd voeren (Teveel water, geen hooi en de juiste brokjes)

Vaak helaas wel ja. Alleen kun je ook gewoon vette pech hebben. De mijne zijn ook niet ouder dan 4 geworden ook al kregen ze wel juist te eten, met zijn 2en in ruim verblijf buiten, entingen e.d. Sommige aandoeningen en ziekten kun je gewoon weg niet voorkomen. Mijn dierenarts zei ook dat veel konijnen inteelt zijn of doorgefokt. Zo had ik er al 2 die aan de gevolgen van olifantstanden zijn overleden ondanks operatieve ingrepen. En 1 die al een gebroken voorpoot had waar ze zich mee kon redden maar nadat ze acterkant ook niet meer wou.....Nu heb ik een konijn die helaas alleen zit. Na de dood van mijn ram dulde ze geen nieuwe partner meer. Zit nu een jaar alleen en is nu circa 6.
Laatst bijgewerkt door Horse_ op 07-11-09 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 19:15

Helaas is ons konijn maar 3 jaar geworden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 19:17

Eerste konijn (20 jaar geleden) : minder dan 3 maanden gehad, had destijds volgens de DA waarschijnlijk een erfelijke vorm van achterhand verlamming (slecht fok beleid) en is ingeslapen.

Tweede konijn: 5 jaar, reden onbekend. Was de ene dag kiplekker, de volgende dag dood.

Derde konijn is binnen twee weken weggelopen, nooit meer teruggevonden. Deze was ook niet bepaald tam.

Vierde konijn (zat samen met 5e konijn) ongeveer 4 jaar, overleden door gebroken rug toen ze in de winter ergens verkeerd vanaf sprong en uitgleed. Ik stond erbij en zag het gebeuren, heeel erg naar.

5e konijn weet ik eigenlijk niet, kreeg in iedergeval gezelschap van 6e konijn die rond de 11 jaar geworden is en ingeslapen is vanwege maden.Hierna woonde ik niet meer bij mijn ouders.

In mijn eigen huis kwam nummer 7 en 8 en 9 met 7 als overlap.
Nr. 8 is 4 jaar oud geworden en overleden aan gas toen ik een keer een dag niet thuis was. Dit konijn was echter altijd al zwak.

Nr. 9 is helaas al met anderhalf hemelen gegaan door het eten van een koperdraad.

Nr. 7 is recentelijk ingeslapen op 8-jarige leeftijd ivm Cuniculi.

Nr. 10 en 11 (zaten ook samen met 7), produceerden per ongeluk nummer 12 en 13 (broer/zus inteelt, heb ze zwanger bij zeer onwetende mensen vandaan gehaald die ze samen in een cavia hok hadden zitten) 10 en 11 zitten nu bij familie, 12 en 13 zijn nu anderhalf.