Wat aanschaffen voor hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 11:07

Ik heb een zachte, zoals Kimmie in de link liet zien.
Ik haal mijn voer gewoon in de dierenwinkel.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 11:08

Wat trouwens ook erg handig is zijn oude (hand)doeken, voor als je hond net door de blub is gesjeest of hij bedenkt te gaan zwemmen(ookal is het om het vriespunt)

Het voer kan je het beste eerst van de vorige eigenaar overnemen, dan kan je daarna eventueel geleidelijk overstappen.

Mijn "gewone" hondenmanden heb ik gekregen trouwens, er zijn genoeg mensen die nog zo'n "onding" hebben staan er er vanaf willen(hier iig wel:') )

zij

Re: Wat aanschaffen voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 11:11

nahja die kunststoffendingen zijn niet heel duur. en oude dekens voor er in heb ik ook nog wel. maar leek mij niet het confortabelst voor een hond en wil toch wel graag het beste voor haar ;)

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 11:13

Iris82 schreef:
Ik heb een zachte, zoals Kimmie in de link liet zien.
Ik haal mijn voer gewoon in de dierenwinkel.

en hoe doe jij dat met schoonmaken dan? of leg jij daar weer in een deken in die je schoonmaakt ofzo?

kijk, dit is wat ik als eerste in gedachte had volgens mij:
http://www.witjesverzendhuis.nl/cgi-bin ... 9&search=0

gewoon een zacht kussen die je wel met een vochtig doekje af kunt nemen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 11:32

meestal zijn de hoezen van die zachte manden eraf te halen en te wassen..

ze liggen er echt heel erg graag in :j

ik heb hier die harde kunstof manden staan maar ook de zacht puchen,en ze liggen echt het liefst in de pluchen mand..

en ja,hier worden ze wel vies,maar goed ze worden gebruikt door 7 honden :D

die kussens zijn hier nooit een succes geweest :n ze willen graag een randje hier...

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 11:36

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 11:37

:D die had ik ook al zien staan,kan wel een opvolger worden van wat manden hier :j

ziet er mooi uit in ieder geval

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 11:48

maar er staat niet bij hoe schoon te maken. maar dan moet er maar een kleed overheen ofzo ;)

maargoed, ik gok dat die het wel wordt tenzij er nu iemand is die mij uit kan leggen waarom die niet goed zou zijn ;)

Mechelfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:25

Nadeel van stof (met name pluche) = alle haren kleven er aan en moeilijk schoon te maken.
Plastic = goedkoop + makkelijk, maar niet zo gezellig.
Wij hadden hier een kunststof mand, daarin een kussen, daar een dekbed op, dit werkte prima en de hond vond het heerlijk.
Nadeel was dat ik in m'n kast en op de muur een hele streep had zitten door het schuren van de rand.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 08:38

ik kreeg net een mail: die hondenmand die ik wilde is al uitverkocht :'(

Mechelfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 09:17

He jammer, hij was wel mooi... Ik kreeg gisteren een folder van wehkamp, stonden hele mooie in van kunstleer.
Is dat niet wat voor je?

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 09:20

ik wil niet bij wehkamp bestellen... beetje slechte ervaring...

Mechelfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 09:51

Oh, oke....

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 10:12

Witjesverzendhuis zit vlak bij waar ik werk. Loop daar altijd gewoon naar binnen. Fijne zaak en fijne prijzen. Hebben daar ongeveer al 5 benches gekocht en worden altijd goed geholpen. Enige nadeel is dat je er niet kan pinnen. Via de website heb ik nooit wat besteld, die gebruik ik alleen ff voor het voorwerk (wat heb ik nodig en hoeveel geld kost dat). Maar denk niet dat daar veel fout bij kan gaan. Koop je ook een bench voor de pup? dat raad ik wel aan. Soms gaat de pup over zijn eigen vermoeidheid heen en dan kan je hem voor zijn eigen rust even in de bench doen. Iig veel plezier staks met je pupsel

Ohw en ik denk dat de mensen in de winkel/dierenzaak wel weten welke maat het beste bij een labje past. Maar waarom ga je niet gewoon naar een dierenspeciaalzaak?

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 15:09

ik vind dat ik erg weinig keuze heb bij de dierenwinkel. zelfs bij de welkoop (is toch een grote winkel) was winig keuze. 1 deken, 1 kussen, 1 harde mand, 1 pluche mand en dat was het...

ik kreeg mail terug dat die hondenmand die ik wil pas in februari/maart weer binnen komt... dan zou ik misschien voor tot die tijd iets moeten nemen, maar daar twijfel ik over. wil liever in 1 keer iets goeds.

weten jullie misschien nog meer van die webshops als witjes verzendhuis? met die link was ik namelijk wel erg blij ;)

sweetselina: ik zeg nergens dat het een pup is? ;)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:12

zoek eens via google op hondenartikelen, halsband voor hond, hondenmand. Eigenlijk dus gewoon op spullen die je nodig hebt en je komt al snel op verschillende sites uit.

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:35

Misschien wil de hond helemaal geen mand.
Onze oude van 15 jaar heeft een opblaasbare mand.
Makkelijk op dikte te blazen en de hoes is wasbaar.
De 2e heeft een slaapmat met wasbare hoes, die wil niets anders.
De 3e heeft niets, die wil ook niets.
De ene hond strekt zich graag uit en de andere rolt zich op.
Dus zoek eerst het slappgedrag van de hond uit voor er een joekel van de mand in huis staat of een te kleine.
Veel oude handdoeken verzamelen.
Onze honden eten van de grond uit metalen bakken.
Makkelijk schoon te maken.
Een standaard is leuk, maar de onze zijn luie vreters, de oude gaat er altijd bij liggen.
Een maagtorsie heeft helemaal niets te maken met te hoog of te laag voeren.
Een torsie heeft alles te maken met de overmatige activiteit na het voeren.
Het over de rug rollen.
Maar vooral, zeg maar bijna alles, met de aanleg van de hond en daarbij de ruimte inwendig.
Kleine honden krijgen het zelden.
Middelgrote weinig.
Grote honden alleen degene met bovenstaand probleem.
En volg een hondencursus.
Zo leuk voor de hond en baasje.

p.s. Met Witjes is niets mis mee.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:37

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 10-02-22 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

anshrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:44

Niet te gek maken nog, gewoon iets goekoops, zo'n pup vreet alles aan gort! Labjes worden pas laat "volwassen", en zijn nog lang pup in t hoofd! Mijn lab was heel tevreden met oude slaapzak in zijn bench, die heeft hij lekker vol gepiest en stuk gescheurd, door de kamer gesleept als prooi, en toen hij wat groter was heb ik mooi kussen voor hem gekocht, (wat pas samen met mijn jonge jack x boerenfox helemaal stuk is getrokken! :D )

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 09:49

ik krijg geen pup, maar een 1,5 jarige ;) ik heb ook nergens gezegd dat het nog een pup was. grappig dat iedereen daar vanuit gaat ;)

yunomi: ik ga eens kijken bij de ikea :)

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 18:07

ik ben vandaag bij verschillende dierenwinkels geweest (demn, dat is daar veel duurder dan bij witjes???) en heb nu dus ook dingen in het echt kunnen bewonderen. ik heb ook met veel mensen gesproken die `zich er mee kwamen bemoeien met hun ervaringen` wat ik opzich ook wel fijn vond :)

ga nu even verder kijken en kijken of witjes al terug heeft gemaild heeft over hoe en wat...

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 18:14

Mijn oppas-boxer heeft een heerlijk kussen met van die piepschuimbolletjes erin. Mits je hond niet knaagt is dat ideaal! 's Avonds graaft hij er een kuiltje in en dan snurkt hij de hele nacht :D Zijn baasjes hebben er gewoon een eenpersoonsdekbedovertrek omheen. Die kan makkelijk in de was en de hoes van het kussen wordt niet zo vies.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 19:17

ik hoorde vandaag dus van een vrouw haar kennis (jaja, we gaan ver ;) ) die een hond had en die kussens met bolletjes niet aanraakte zegmaar. beest vond het blijkbaar niet lekker liggen... zou dat dan wel weer zonde van mijn geld vinden...

ik heb trouwens het vermoeden dat het bij witjesverzendhuis.nl het niet gaat worden. of ze snappen me niet, of ze willen niet meewerken. ik hoop het eerste, maar ze wilde nu dus de hele bestelling pas in maart gaan leveren. kijk... dat is dus niet de bedoeling ;)

zij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 19:05

het is geregeld gelukkig :)

ik heb nu:
een mand, een vetplate, een riem (incl halsband), een tuigje, autogordel, een flostouw, en snoepjes...
voer komt nog, en zo`n wegwerpding voor tennisbal wil ik ook nog...

drinkbak en eetbak moet ik nog achteraan... zo ben ik wel aardig voorbereid toch? :D

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 19:16

Iris82 schreef:
Over die veiligheidsgordel: die kun je wel meteen aanschaffen, maar dan een losse. Want je kunt m aan íeder tuigje vastmaken dat er is. ;)

Het tuigje: daar zou ik inderdaad misschien nog even mee wachten.

Let wel op dan dat het tuigje een ring voor aan de borst heeft, en niet vlak achter de nek, mocht je plots eens moeten remmen.

voor mijn pup kocht ik bench met vetbed, die goed bevalt en hij heeft zijn eigen bank.