GJ9 schreef:Ja ze kunnen echt zonder kleding. Het zijn hele normale, sportieve honden. Alleen qua formaat iets kleiner. Kleine mensen hoeven toch ook niet meer kleren aan dan grote mensen? Formaat heeft er echt niets mee te maken.
Ikzelf heb het eerder koud als ik een dag op mijn bank blijf zitten, met een dikke trui aan en de verwarming hoog. Als ik dan buiten kom, heb ik het koud ja. Maar als ik 's morgens iets actiefs doe, een stuk ga fietsen ofzo, dan heb ik het de hele dag minder koud. Koud hebben is dus iets wat je jezelf aan doet, vind ik.
Bij honden idem.
Ons verhaal bewijst het tegendeel, maar die kleren zullen helaas wel blijven bestaan! Het is een modegril, zeker weten.
Als je je hondje altijd warm inpakt (omdat je van andere chihuahua 'kenners' hebt gehoord dat het nodig is), niet te lang buiten laat lopen, warm bij in je trui stopt, enz, dan wordt het een bibberbeestje omdat hij geen kou gewend is. En dan zal je idd zelf blijven denken dat hij echt een jasje nodig heeft.
Hetzelfde verhaal met wandelen, chihuahua heeft veel fabels rond zich. Hier zou je bijna moeten geloven dat hij geen 50 meter meer zelf kan wandelen aan de lijn. Nee moet in de mand of in de hand want anders gaat hij kapot