Hond regenjas aan??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:07

cheyentic schreef:
mijn hondje (jack russel) heeft ook in de regen een regejas aan en dat bevalt hem goed, hij wil anders ook echt niet mee en met jas gaat het een stuk beter.
Ook heeft hij in de winter een dikkere jas aan op stal omdat hij dan maar een beetje stilzit, maar met wandelen doe ik hem dan wel af (of doe ik zijn regenjas aan)..

Haha, zo te horen lijkt dat mijn russeltje wel :D

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:16

Rosmoov schreef:
nou mijn hondje weegt maar 3 kilo en is al snel doorweekt ik loop nooit uren eerder 10 minuten en dan is ze al doorweekt

Mijn dwergkees en JR zullen niet veel zwaarder zijn en toch gaan ze zo mee. Vooral de dwergkees vindt dat niet altijd even leuk, maar daar heb ik dan even geen boodschap aan. Ze is zo weer droog als we thuis komen (en nooit ziek hoor).

Silfanoo

Re: Hond regenjas aan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:40

Hoe herkenbaar, mijn hond doet precies hetzelfde als die van jou!
Maar sinds ik een regenjas voor hem heb gekocht heb ik niet meer last van dat getrek dat hij terug wil, dus het is zeker een aanrader.
En heb dit ook alleen om als het regent :j

troelala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:59

Mijn Jack russel lijkt wel een waterhond,zodra ze de kans krijgt springt ze de sloot in of rent door alle plassen die ze vinden kan.
Ik doe haar dus geen plezier met een jasje misschien is een reddingsvest een beter idee..

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:02

Die van ons krijgt ook een jasje aan met de regen. Zonder jas zet madame geen stap buiten. Met jas is er geen enkel probleem.
Overigens is ze wel gek op zwemmen en alles wat daarmee te maken heeft, maar regen......

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:03

LZP -> BB

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:07

Mijn hond denk ook dat ze smelt als het regent. Maar ze heeft dikke pech. Ze moet gewoon mee naar buiten. En ze krijgt absoluut geen jasje aan, want dat vind ik de grootste onzin. Waarom heeft ze anders een vacht.
Hoe zielig ze ook kijkt, hoe hard ze ook trilt (niet van de kou) ze gaat gewoon mee. Jammer voor haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:25

Ik denk dat ik mijn hond haar image voorgoed naar de filistijnen help (en die van mijzelf niet te vergeten) als ik dr in een jasje help arm dier _O-
Neehoor kan een hond best wel tegen :)

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:54

Ik heb geen idee of mijn oude boef het leuk vind of niet.
Dat heb ik hem wel gevraagd, maar tot op heden nog steeds geen antwoord.
Maar door de leeftijd is de ondervacht aan het weg gaan en de huid verdraagt geen nattigheid meer.
Door al die jeuk heeft de hond van last en wij liggen de hele nacht wakker van het gekrab, gebijt en het gejank.
Een regenjas aan en alles was opgelost.
Aan een modeverschijnsel doe ik niet mee en normaal hoeven Bouviers geen jas aan.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:55

Inderdaad erg sharpei eigen, de mijne heeft ook een gruwelijk hekel aan water ..
Misschien is het wel een optie, maar ik denk niet dat het echt werkt ..

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:08

Moggsy schreef:
Ik heb geen idee of mijn oude boef het leuk vind of niet.
Dat heb ik hem wel gevraagd, maar tot op heden nog steeds geen antwoord.
Maar door de leeftijd is de ondervacht aan het weg gaan en de huid verdraagt geen nattigheid meer.
Door al die jeuk heeft de hond van last en wij liggen de hele nacht wakker van het gekrab, gebijt en het gejank.
Een regenjas aan en alles was opgelost.
Aan een modeverschijnsel doe ik niet mee en normaal hoeven Bouviers geen jas aan.

Nou de hond zal vast niet snappen dat hij de jas aan moet om hem te helpen tegen zijn jeuk.
Anders was hij je vast onzettend dankbaar, jeuk daar word je helemaal gek van.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 01:29

Wij zijn mede-eigenaar van een kortharige Chihuahua van net 1,6 kilo. Als hij bij zijn vrouwtje is dan wil hij niet eens het balkon op als er een paar regendruppels vallen. Als hij bij ons is loopt hij rustig meer dan een half uur in de regen met de andere honden, geheel vrijwillig.
Honden zijn zo goed in hun baasjes bespelen. :D

Onze 15 en een half jarige korthaar Chihuahua loopt nog zonder problemen in de stromende regen en die weegt 1,8 kilo.

Het is maar net hoe je ze went. Wij hebben hier ook een kruising rondlopen die regen niet echt leuk vindt maar die gaat wel gewoon mee omdat hij weet dat hij toch geen succes heeft als hij gaat lopen rillen of zich aan gaat stellen. Als hij nu eenmaal buiten is heeft hij ook in de regen de grootste lol, dat was wel anders toen hij nog jong was.

Als er honden zijn die niet eens meer tegen regen kunnen dan is er toch iets gruwelijk mis bij bepaalde fokkers....

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 01:33

Haha, de regenjas zegt dus meer over de baas dan over de hond :D

Maar wel mee eens hoor, onze Chi heeft echt geen jas aan. Als ze natgeregend is gaan we daarna lekker dol doen met een handdoek. Als het goed is houd je ze buiten in beweging, dan krijgen ze het echt niet koud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 01:40

Dus de Chi hoeft helemaal geen jasje aan, zie toch maar weer twee voorbeelden die genoemd worden.
Had dit altijd al gedacht overigens :D :D

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 01:43

Chiqa schreef:
Dus de Chi hoeft helemaal geen jasje aan, zie toch maar weer twee voorbeelden die genoemd worden.

Ach welnee, mijn kortharen hebben altijd gesport (gg, behendigheid, flyball, vzh en zelfs speuren) en moesten ook gewoon 3 minuten af uit het zich als er een pak sneeuw lag. Geen enkel probleem hoor, het zijn gewoon honden.
Eentje woog anderhalf kilo en had geen ondervacht en ook voor hem was het geen enkel probleem, na afloop even rennen en dollen en dan hebben ze het zo weer warm.

Een hond wordt zoals je hem maakt, ook een Chihuahua.
Tot voor de hype (zo'n 6 jaar geleden nu) zag je vrijwel nooit Chihuahua's met kleding aan en er leven al tientallen jaren Chihuahua's zonder kleding in veel koudere landen.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 01:45

Chiqa schreef:

Roep het van de daken alsjeblieft :D

De Chi hoeft inderdaad geen jasje aan.

Onze Chi is meegeweest op wintersport, en heeft met mijn ouders elke dag minstens 5 uur in de sneeuw gelopen, zonder jasje.

Zielig he?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 01:51

troelala schreef:
Mijn Jack russel lijkt wel een waterhond,zodra ze de kans krijgt springt ze de sloot in of rent door alle plassen die ze vinden kan.
Ik doe haar dus geen plezier met een jasje misschien is een reddingsvest een beter idee..

reddingsvest is ook de enige vest die mijn jr aankrijgt. Soms lijkt hij het niet door te hebben dat hij op bepaalde punten in het water ook moet doorzwemmen of neemt hij te zware takken dat hij meezinkt. Maar dat is ook het enigste jasje, ja hij trilt en doet lomp. Maar hij kan er heus tegen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 10:38

Dus dat soort hondjes kunnen wel zonder kleding?
Ik dacht dat ze het erg koud hadden, alhoewel mijn logische beredenering meer in de richting van de modegrillen van de baasjes gingen, jonge meisjes die een Chi hebben omdat het mode is en die moeten natuurlijk kleertjes aan }:0

Goed jullie verhaal bewijst het tegendeel zal het nu voorgoed uit de wereld zijn voor veel mensen dat kleding absolute onzin is?

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 11:41

Ja ze kunnen echt zonder kleding. Het zijn hele normale, sportieve honden. Alleen qua formaat iets kleiner. Kleine mensen hoeven toch ook niet meer kleren aan dan grote mensen? Formaat heeft er echt niets mee te maken.

Ikzelf heb het eerder koud als ik een dag op mijn bank blijf zitten, met een dikke trui aan en de verwarming hoog. Als ik dan buiten kom, heb ik het koud ja. Maar als ik 's morgens iets actiefs doe, een stuk ga fietsen ofzo, dan heb ik het de hele dag minder koud. Koud hebben is dus iets wat je jezelf aan doet, vind ik.

Bij honden idem.

Ons verhaal bewijst het tegendeel, maar die kleren zullen helaas wel blijven bestaan! Het is een modegril, zeker weten.
Als je je hondje altijd warm inpakt (omdat je van andere chihuahua 'kenners' hebt gehoord dat het nodig is), niet te lang buiten laat lopen, warm bij in je trui stopt, enz, dan wordt het een bibberbeestje omdat hij geen kou gewend is. En dan zal je idd zelf blijven denken dat hij echt een jasje nodig heeft.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 11:45

Een regenjas omdat je hond de regen niet leuk vindt??
Wat een kolder...

Het is een hond, hij heeft het er maar mee te doen. Schudt zich maar lekker uit als hij thuis komt, desnoods de handdoek erover en klaar.

Zoals ik hierboven las; een jasje zegt inderdaad meer over de eigenaar dan de hond zelf...

diessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 11:50

Voor onze boerenfox heb ik een regenjas en voorheen ook voor onze mechelaar.
Onze pup krijgt er ook eentje als hij is uitgegroeid.
Ik vind natte hond stinken en heb geen goede mogelijkheid om ze ergens anders te laten opdrogen dan in huis. Veel mensen gaan met handdoeken in de weer, dat is mij te veel werk en wat moet ik met de gebruikte handdoeken. Duurt eeuwen voordat ik er genoeg heb om een wasmachine mee te vullen en no way dat ik ze met mijn eigen handdoeken was :D
Het gaat in mijn geval dus om gemak voor mezelf :o

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 11:53

GJ9 schreef:
Ja ze kunnen echt zonder kleding. Het zijn hele normale, sportieve honden. Alleen qua formaat iets kleiner. Kleine mensen hoeven toch ook niet meer kleren aan dan grote mensen? Formaat heeft er echt niets mee te maken.

Ikzelf heb het eerder koud als ik een dag op mijn bank blijf zitten, met een dikke trui aan en de verwarming hoog. Als ik dan buiten kom, heb ik het koud ja. Maar als ik 's morgens iets actiefs doe, een stuk ga fietsen ofzo, dan heb ik het de hele dag minder koud. Koud hebben is dus iets wat je jezelf aan doet, vind ik.

Bij honden idem.

Ons verhaal bewijst het tegendeel, maar die kleren zullen helaas wel blijven bestaan! Het is een modegril, zeker weten.
Als je je hondje altijd warm inpakt (omdat je van andere chihuahua 'kenners' hebt gehoord dat het nodig is), niet te lang buiten laat lopen, warm bij in je trui stopt, enz, dan wordt het een bibberbeestje omdat hij geen kou gewend is. En dan zal je idd zelf blijven denken dat hij echt een jasje nodig heeft.

Hetzelfde verhaal met wandelen, chihuahua heeft veel fabels rond zich. Hier zou je bijna moeten geloven dat hij geen 50 meter meer zelf kan wandelen aan de lijn. Nee moet in de mand of in de hand want anders gaat hij kapot :=

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 11:56

Onze jack krijg ook een regenjas aan. Vorig jaar hebben we dit aangeschaft omdat hij een longontsteking heeft gekregen door voordurend nat en koud te zijn.
Deze hond heeft geen ondervacht. Dit ook bevesitigd door dierenarts en trimmer.
We laten de hond nu ook niet meer plukken om het vacht wat hij heeft te behouden.
Het is een langharige jack ( geen ruw) en die hebben zo wie zo wat vreemd haar

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:00

katiavl schreef:
GJ9 schreef:

Bij honden idem.

Hetzelfde verhaal met wandelen, chihuahua heeft veel fabels rond zich. Hier zou je bijna moeten geloven dat hij geen 50 meter meer zelf kan wandelen aan de lijn. Nee moet in de mand of in de hand want anders gaat hij kapot :=

Ja klopt. Zulke mensen wil ik van harte uitnodigen om met onze Chi te komen hardlopen. Wedden dat Chica het langer uithoud dan hen?

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:29

katiavl schreef:

dat is met JR ook wel terwijl die juist heel veel beweging nodig hebben, hoe vaak ik geen ach wat zielig toe geroepen krijg omdat mijn hond met mijn paard of fiets meeloopt :=