Tips gevraagd, Zindelijkheid, pup, 11 maanden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Thirty

Re: Tips gevraagd, Zindelijkheid, pup, 11 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 09:56

Dus dan maar makkelijk in een bench wegstoppen, ipv die hond op tijd uit te laten....? het zal toch ook eens wat moeite kosten.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 10:17

Sancha schreef:
Dus dan maar makkelijk in een bench wegstoppen, ipv die hond op tijd uit te laten....? het zal toch ook eens wat moeite kosten.

Wat is dit nou weer voor reactie??
Die honden worden gewoon keurig op tijd uitgelaten zowel savonds als smorgens en het gaat niet vroeg in morge het gaat om midden in de nacht heb ik maar liefst 5x uitgelegd, dus als ik haar 3 uur voor haar laatste rondje uitlaat.. en dan in het laatste rondje poept ze niet ( want dat heeft ze 3 uur terug al gedaan) dan doet ze het weer snachts.

Voorheen liepen we ook veel meer toen ze gewoon nog niet zindelijk was.. en volgens iedereen hier moet ik haar in een bench doen en dan zeg ik dat we zijn gaan kijken voor een bench en dan is het weer niet goed?? Nou schiet mij maar lek..

Iedereen heel erg bedankt voor de nuttige tips, ik hoop dat we het binnenkort gaan oplossen, overigens was ze vanacht droog :D

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 10:33

Sancha schreef:

Wat een rare reactie van je.

Een bench helpt juist om de hond te helpen bij het leren ophouden van zijn behoefte.
Een stukje terug in dit topic schreef ik dat onze beaglepup juist daardoor leerde om te gaan piepen als ze iets moet en dat ik dan 's nachts daarvoor mijn bed uit ging. Hierdoor leerde de hond juist het aangeven van hoge nood en rek je langzaam de tijd op dat de hond het op kan houden.

Ik vind, dat als je geen verstand van zaken hebt, je ook niet hoeft te reageren. Dat komt heel vervelend over.

Nog een vraagje aan de TS: Hoe komt het dat de hond wegkruipt als jullie zien dat er wat ligt?
Geven jullie hem op de donder? Of zuchten en mopperen jullie heel hard?
De hond heeft op dit vlak namelijk geen geweten.
Hij reageert waarschijnlijk op het feit dat hij weet dat jullie gaan reageren op wat er in de kamer ligt.
Je moet de hond er echt niet voor op de donder geven, achteraf (weet niet of jullie dat doen, maar ik zeg het maar even). Dat snapt de hond niet.
Dat kun je alleen doen als je 'm op heterdaad betrapt.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 10:48

Nee wij geven haar niet op haar donder hoor want dan krijg je weer andere gevolgen zegmaar.
Maar ik denk dat ze toch weet dat het daar niet hoort, overdag zal je het haar nooit meer zien doen ook niet als ze een tijdje thuis is.
maar dan heeft ze misschien toch zoiets van.. oeps, sorry, ik ben lief, kijk maar. :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 10:55

En wat nou als je de hond eens vaker uit gaat laten overdag dan 3 a 4 keer. Ik lees dat je nog thuis woont, dus dat moet makkelijk kunnen.

Veel honden, zowel reutjes als teefjes, plassen namelijk niet helemaal leeg. (Want je weet nooit of er dadelijk nog iets aparts op je pad komt, waar je toch echt even overheen moet plassen. ;) )

Het hoeven geen grote rondjes te zijn, als ze er maar even uit is.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 11:01

In plaats van 3 keer per dag een rondje, zoals ze zelf schrijft, moet die hond er veel vaker uit. En de tijd tussen de laatste ronde en eerste ronde is veel te lang. Maar ipv er even iets eerder uit te gaan, wordt de hond in een bench gestopt zodat ie het maar op moet houden.
Beetje de omgekeerde wereld....

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 11:49

Sancha schreef:
In plaats van 3 keer per dag een rondje, zoals ze zelf schrijft, moet die hond er veel vaker uit. En de tijd tussen de laatste ronde en eerste ronde is veel te lang. Maar ipv er even iets eerder uit te gaan, wordt de hond in een bench gestopt zodat ie het maar op moet houden.
Beetje de omgekeerde wereld....

Dit is echt onzin...
Een hond van 11 maanden is zowel lichamelijk als gedragsmatig in staat om in een normaal ritme van drie tot vier keer per dag (zoals beschreven wordt) uit te gaan. En het de rest van de tijd op te houden.
Vanaf de zevende maand moet je juist gaan afbouwen met het aantal keren uitlaten, anders hou je de hond in de gewoonte en leert hij het nooit.
Dit is echt te trainen...juist op deze leeftijd.

En nogmaals....zeggen dat hij maar in de bench wordt gestopt om het maar op te houden.....dan heb je niet gelezen wat ik daarover uitleg. Wat je de hond daar mee gaat leren. En ik leg het ook niet nog een keer uit....moet je maar even terug lezen, want je snapt er zo te lezen erg weinig van.

Mensen die aan de gang blijven met 6-7 keer per dag de hond uitlaten, worden straks geregeerd door de agenda van de hond. En dat kan nooit de bedoeling zijn.
de TS doet echt niks verkeerd in het schema. De hond is nu eigenlijk in een verkeerde gewoonte geraakt en het is even trainen om die gewoonte er weer uit te slijpen, maar is heel goed te doen.
Zeker op deze leeftijd.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:05

Tuurlijk kunnen ze het ophouden. maar als de nood zo hoog is dat ze het in huis doen, dan ben je echt verkeerd bezig, en is deze hond daar simpelweg nog niet klaar voor. Uitbouwen kan, maar ze zijn gewoon een stapje te ver gegaan te snel.
Als je daar geen tijd voor hebt, neem dan geen hond.
Drie keer per dag een rondje om het blok wordt geen hond gelukkig van.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:08

Ik zou haar in een kleine ruimte zetten vb wc ofzo maar enkel 's nachts en enkel tot ze zindelijk is of in een bench je moet haar er niet heel haar leven instoppen enkel tot ze zindelijk is

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:14

Sancha schreef:
Tuurlijk kunnen ze het ophouden. maar als de nood zo hoog is dat ze het in huis doen, dan ben je echt verkeerd bezig, en is deze hond daar simpelweg nog niet klaar voor. Uitbouwen kan, maar ze zijn gewoon een stapje te ver gegaan te snel.
Als je daar geen tijd voor hebt, neem dan geen hond.
Drie keer per dag een rondje om het blok wordt geen hond gelukkig van.

Ik vind dat jij erg snel oordeelt. Nergens staat dat de TS slechts drie keer per dag slechts een blokje om gaat. Dat is jouw invulling die je aan de woorden van de TS geeft. De hond komt er drie tot vier keer per dag uit.
Daarvan kan één wel een wandeling van anderhalf uur zijn...weet jij veel. Kan ook dat je wel gelijk hebt, dat het slechts een blokje om is. Dat weten we niet....en kunnen we dus ook geen oordeel over geven. En dat doe jij wel.

Onze honden komen er ook vier keer per dag uit. 's Ochtends even kort...behoefte doen even kort spelen, dan naar binnen eten. Dan rond de middag een boswandeling van minstens een uur, waarbij ze loslopen en voluit rennen en spelen. Dan rond het avondeten even kort, behoefte doen en even spelen. En voor de nacht kort: alleen even behoefte doen, om ze rustig naar het nachtritme toe te werken.
En ook onze Beagle had een terugval, ondanks dit ritme dat ze opeens weer 's nachts wat in de kamer ging doen.
En dat was niet omdat ze overdag aan uitlaattijd of uitlaatfrequentie tekort kwam. Het werd gewoon een gewoonte....en het kon ook gemakkelijk. Het was niet eens dat de nood zo hoog was....ze had gewoon de gelegenheid en nam niet de "moeite" om het op te houden.
Door haar weer in de bench te doen, hebben we die gewoonte weer kunnen doorbreken en is nu alles weer normaal.

Ik vind dat jij erg veroordelend bent in je posts op basis van je eigen beelden die je vormt en die je voor een deel zelf invult.
Jammer....daar heeft de TS weinig aan. Komt alleen maar vervelend over en is helemaal niet nodig.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 12:43

Hmm. Ts zegt zelf dat de hond maar 3, heel soms 4 keer per dag eruit komt omdat er anders geen tijd is. Trek je eigen conclusie, maar dat zijn echt geen wandelingen van anderhalf uur.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 13:35

sorry sacha hoe weet je dat??

Smorgens gaat ze zeker half uur uit en dan los ( we hebben park met ijsbaan) en daar speelt en doet ze.. ( en voor haar doen speelt ze in 20 min. voor 1,5 uur met haar leeftijd)
Smiddags idem dito
en savonds hebben ze gewoon aan de lijn een rondje van 15/20 min. voor alle behoefte's.
Dus overdag aan het uitlaten ontbreekt niets..
Verder zijn wij gewoon allemaal werkende en zitten niet de hele dag thuis natuurlijk.

Polly2: Super bedankt, aan jou heb ik tenminste wat!

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:40

Dus je hond komt er ongeveer 1 uur en een kwartier per dag uit?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:42

Sorry dat ik je niet zeg wat je graag wilt horen :+

Succes met de hond, jammer dat je je er niet wat meer in verdiept en er wat meer tijd voor vrijmaakt.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 13:57

Het is jammer dat ik hier niet serieus genomen word.
Ik heb mijn advies al gehad, wij doen helemaal niets verkeerd aan het hond hebben, hebben al járen honden.
Jullie maken er eigen verhalen van en dat is erg jammer.
Je kan nooit een tijd zetten hoe lang je buiten loopt, ik loop niet met mijn klok, maar zorg wel dat mijn honden voldoende beweging krijgen en genoeg tijd voor ontlasting etc.

Bedankt iedereen, van mij zou er een slotje op mogen.
alles wat gezegd kan worden, is gezegd, ben niet opzoek naar discussies.

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:00

Artikel 17 HKB: Een hond wordt in de gelegenheid gesteld om tenminste twee uur per dag in een buitenverblijf of op een speelweide als bedoeld in artikel 8, tweede lid, te vertoeven.

Dus je kunt zeggen wat je wilt (deze wetgeving is er voor mensen die zich beroepshalve met honden bezighouden), maar je loopt écht te weinig buiten met je hond.
Heb je je wel goed verdiept in het hebben van een hond en welke verplichtingen het met zich mee brengt?
Jammer voor je dat dit topic je niet brengt wat je er van verwachte. Hopelijk heb je er desondanks wel wat aan (en je hond ook).

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 14:03

het is erg jammer dat jullie niet begrijpen wat ik bedoel.
Mijn honden hebben wél degelijk voldoende beweging want die zitten niet continu vast aan de lijn maar rennen over een ijsbaan heen, maar zoals ik al zei: Ik heb geen zin in een discussie (goh, hoe kan het anders op bokt)

Misschien komt het allemaal hier anders over dan dat het hier echt gaat.. maar goed, helaas.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:17

Pfffft....het is echt bokt op zijn smalst....Nimroy! Trek het je niet aan.
Voor de leeftijd die jouw hond heeft krijgt hij beweging genoeg.
Meer is juist bij grote honden in ontwikkeling niet goed ivm allerlei gezondheidsredenen....
Maar ja...je kunt praten als brugman hier....

Als het over de belasting van jonge paarden gaat heeft iedereen zijn mond er ook direct vol over....
En nu gaat het over een jonge hond en die moet dan klaarblijkelijk als een volwassen hond zijn beweging hebben....
Hoe het ook zij....het is nooit goed....

Succes met je hond in ieder geval.

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:30

heb je helemaal gelijk, een pup van 11 maanden mag "maar" 44 minuten achter elkaar lopen.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:38

Hallo,

Ik heb eerlijk gezegt niet de hele topic gelezen (was erg veel tekst, ha, ha).

Wij hebben vier herplaatsers waarvan er twee het in huis deden, geen enkele hond is hier in huis gekomen als pup.
Hond 1 had vresselijke verlatingsangst en kon het daardoor niet ophouden, blaffen, huilen en janken.
Bench erbij, zo was het voor haar makkelijker aan te kunnen want de ruimte was kleiner dus overzichtelijker en veiliger.
Ook doen we altijd de tv of de radio aan.
Hond twee, altijd buitengeleeft nerveus en niet zindelijk.
Eerst zonder bench poepte en plaste alles onders, blaffen, slopen.
Ook een bench erbij.
Onzettend vaak zijn we met hem naar buiten gegaan, na het eten, drinken, spelen, slapen en als hij zich ergens over opgewonden had ging hij ook altijd plassen dus probeerde we voor te zijn.
Na een tijd ging het aardig goed maar nog wil hij wel eens een ongelukje hebben.

Wij hebben nooit een hond gestraft omdat hij in huis gedaan heeft wel veel plat geknuffeld omdat hij het buiten gedaan heeft.

Wat ik hiet mee aan wil geven is dat het altijd anders is en je dus niet je honden met elkaar moet vergelijken.
Als de nacht te lang dan is die te lang.

Wat mensen ook vaak fout denken is van kijk de hond weet dat hij fout is.
Nee de hond weet dat niet als je later binnen komt dat hij een half uur eerder in huis heeft gedaan wat niet de bedoeling is.
De hond neemt alleen maar een onderdanige houding aan om jouw stemming anders te stellen.

Weet niet of boven staande op jou slaat hoor.

AMarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:54

Ik heb niet alles door lezen. Maar met 11 maanden hoeft een pup niet persee zindelijk te zijn.
mijn hond heeft er 3 jaar overgedaan om snachtes zindelijk te zijn. Hij gaf het vroeger niet aan dat hij moest en deed het gewoon.
Ik vind het altijd raar om te zeggen een hond moet zijn plas snachts op kunnen houden, als jij snachtes wakker word ga jij toch ook naar de wc?

Ts ik vind je verder wel goed bezig, mijn honden krijgen ook zo veel beweging als die van jou. Wat je zou kunnen doen is naar de dierenarts gaan en vragen of hij het kan onderzoeken. of je tijden veranderen met uit gaan. word in het begin zwaar, maar de laatste wandeling iets vervroegen en dan nog eens om 1 uur of half 2 met hm een klein stukje lopen en dit dan verder af bouwen. En erg belonen als hij het snachts niet heeft gedaan. Heeft ie het wel gedaan na ja kan die ook niks aan doen.

En weetje, ik was het na 1 jaar echt zat dat mijn hondje steeds in huis plaste en poepte snachts, maar ook hij heeft het geleerd heeft wat langer de tijd nodig gehad en wat meer aandacht nodig gehad, maar niet allehonden zijn het zelfde en leren het binnen een paar weken.

Veel succes met je hond, het komt echt goed!

Edit: Ik heb nooit een bench gebruikt bij geen honden van ons en allemaal zijn ze zindelijk geworden.

moi22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:16

Gimmick11 schreef:
Artikel 17 HKB: Een hond wordt in de gelegenheid gesteld om tenminste twee uur per dag in een buitenverblijf of op een speelweide als bedoeld in artikel 8, tweede lid, te vertoeven.

Het honden en katten besluit is er voor bedrijfsmatig gehouden honden en katten en is hier niet van toepassing.
Verder is het een jonge hond en mag dit dier geen uren achter elkaar rennen e.d. om te zorgen dat er geen problemen met zijn groeischijven e.d. ontstaan, zeker zo'n shetlandpony als deze is veel gegroeid en moet gewoon de tijd krijgen dat allemaal netjes tot een eind te brengen.

TS: ik vind ook dat je goed bezig bent hoor je probeert een oplossing voor je probleem te vinden i.p.v. dat je je hond aan een boom bindt of naar een asiel brengt wat helaas ook vaak gebeurt. Bench is ook geen oplossing voor luie mensen maar gewoon een hulpmiddel om een dier aan de omgeving te laten wennen of slopen te voorkomen(niet in jouw geval) en verder handig bij het zindelijk maken. Ons is het ook dringend aangeraden door de fokkers.

p.s. heeft je hond meegelezen dat ze het vanacht drooggehouden heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:33

als ze het op haar laatste rondje niet doet dan kan je proberen om er een commando aan vast te hangen.. belonen als ze haar behoefte doet en daar een woordje aan koppelen.. misschien dat ze het dan s'avonds nog wel doet en snachts niet meer..

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:12

dees_daan schreef:
als ze het op haar laatste rondje niet doet dan kan je proberen om er een commando aan vast te hangen.. belonen als ze haar behoefte doet en daar een woordje aan koppelen.. misschien dat ze het dan s'avonds nog wel doet en snachts niet meer..

Dat is ook een hele goede tip.
Maar volgens mij was het probleem niet dat de hond het niet deed....? Toch? I'm not sure...en te lui om alles terug te lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:13

polly2 schreef:
dees_daan schreef:

Dat is ook een hele goede tip.
Maar volgens mij was het probleem niet dat de hond het niet deed....? Toch? I'm not sure...en te lui om alles terug te lezen.

de hond doet zijn behoefte op zijn laatste rondje soms niet, en doet het dan dus in de nacht in huis..