Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Chen schreef:@ Goof : Dat lijkt me een beetje kort door de bocht. Ik heb niet alle redenen opgenoemt over waarom zn hond mij wel of niet trekt. En uit het asiel... ik weet het niet denk toch liever dat ik de moeder ook wil zien om zeker te weten wat ik aanschaf maar ik kan een keer gaan kijken natuurlijk (denk dat ik ze allemaal meeneem)
Chen schreef:Dat is heel mooi omschreven Lecytinker en alle waarheid zit erin. Ik verwacht van een hond : trouw, een maatje, eerlijk, lief, waaks, betrouwbaar, actief, niet sloom, SLIM! en leergierig. Past dit een beetje in het rijtje van de labrador? Ik hoop i.d.d alleen niet dat de labrador te sloom is maar dan zal ik voor een raszuivere dus moeten gaan kijken. Ik snap dat iedereen aanraad om naar het asiel te gaan maar ik heb al zoveel problemen gehad met zowel honden als paarden dat ik voor het zekere wil gaan. Ik wil er een paspoort bij en ik wil ook graag de moeder zien en geen hond met een geschiedenis. Vanuit het buitenland is ook een hele onderneming want ook daar heb ik nog even aan zitten te denken. Ik zou ze allemaal wel willen helpen maar dan koop ik geheid een hond waarvan ik het zielig vind want ik ken mijzelf.
Maaikietje schreef:Herders moet je ontzettend goed opvoeden, met een strenge, rechtvaardige hand. Kunnen vrij dominant worden als dit niet gebeurd. Vooral de mechelse herder.
kamsel schreef:Maar kun jij bieden aan hond wat ie nodig heeft?
Jij zegt dat je een actieve hond zoekt, maar je kunt hem maar 3x per dag uitlaten.. Dat vind ik persoonlijk niet samen gaan.
Hoe ben je met het africhten van paarden en/of honden. Kun je vreselijk consequent zijn en niet in die lieve ogen trappen als ze zielig kijken terwijl ze weer eens iets doen wat niet mag? Want slimme honden zetten je zo een hak als je een gaatje laat in je consequent zijn...
Rosita schreef:hoe gaat een gemiddelde dag uit het leven van jouw hond eruit zien?
Als je moeder nu al over de haren begint dan zou ik zeker niet voor een kortharige maar voor een krul- of ruwharige hond gaan. Je krijgt dan wat meer zand in huis en je moet investeren in het laten trimmen van je hond maar het scheelt heel veel ergernis!
Chen schreef:Hallo,
Ik ben dus op zoek naar een een leuke hond alleen kan ik maar niet kiezen tussen bepaalde rassen.
Ik wil over een tijdje, over 2 maanden ongeveer, een pup aan schaffen het liefst zo jong mogelijk.
Nou heb ik 11 jaar een klein hondje gehad maar ik vind een middel grote hond toch wat leuker.
Nu zit ik te twijfelen tussen 3 rassen... De amerikaanse stafford, De chocolade bruine labrador en een mechelse herder.
Ik heb altijd al een zwak gehad voor herders ik vind het trouwe wat ze hebben voor hun baas en de kracht die ze hebben echt prachtig om te zien.
De labrador schijnt heel lief te zijn en qua karakter passen ze ook perfect alleen... als ze groot worden vind ik ze een beetje saai.
De amerikaanse stafford vind ik heel stoer alleen vind ik ook niet alle staffords even mooi.
Ik en mijn moeder hebben een normaal rijtjes huis met een normale tot grote achteruin, hier vlakbij is wel een park waar ik de hond lekker kan laten rennen. Ik kan hem 3 keer per dag uitlaten. Mijn moeder heeft een hekel aan harendus dat is ook een aandachts puntje. Ik heb er op dit moment veel tijd voor om er ook mee naar puppycursus te gaan en graag wil ik ook nog andere gehoorzaams cursussen gaan doen omdat ik een goed luisterende hond echt heel belangrijk vind. Hij moet ook een beetje waaks zijn omdat ik nu samen met mijn moeder woon. Een herder vind mijn moeder te hoog gegrepen omdat zn hond toch heel veel ruimte en beweging nodig heeft.
Ik kom er dus echt niet uit, wie heeft er ervaring met 1 van deze rassen. Eventuele andere rassen kun je proberen maar ik ben heel kieskeurig. Ben benieuwd!
Chen schreef:Dat is heel mooi omschreven Lecytinker en alle waarheid zit erin. Ik verwacht van een hond : trouw, een maatje, eerlijk, lief, waaks, betrouwbaar, actief, niet sloom, SLIM! en leergierig. Past dit een beetje in het rijtje van de labrador? Ik hoop i.d.d alleen niet dat de labrador te sloom is maar dan zal ik voor een raszuivere dus moeten gaan kijken. Ik snap dat iedereen aanraad om naar het asiel te gaan maar ik heb al zoveel problemen gehad met zowel honden als paarden dat ik voor het zekere wil gaan. Ik wil er een paspoort bij en ik wil ook graag de moeder zien en geen hond met een geschiedenis. Vanuit het buitenland is ook een hele onderneming want ook daar heb ik nog even aan zitten te denken. Ik zou ze allemaal wel willen helpen maar dan koop ik geheid een hond waarvan ik het zielig vind want ik ken mijzelf.
Nakisha schreef:Ik lees; poedel!Verhaart niet, gigantisch slim, trouw, maatje... betrouwbaar en actief... leergierig absoluut! Vraagt veel training en activiteiten.
Chen schreef:windhond schreef:Poedels verharen niet.
Hahaha! Nee niks voor mij...