kooslover schreef:Nou sorry, maar daar geloof ik niet inTenminste... niet dat het bij alle honden zo werkt!
Onze honden zijn nogal enthousiast wat betreft eten, zodra ze door hebben dat ze ergens voor beloond worden komen de kunstjes vanzelf tevoorschijn. Het commando stil is dan toch beter? Maar TS heeft misschien een hond die iets beter is afgericht
Dit is inderdaad zo en merk ik ook bij mijn eigen hond. Als je honden gedrag op een commando aanleert wil dat echt niet zeggen dat ze daarna het gedrag niet meer laten zien als jij er niet om vraagt.
Het enige nadeel is, is dat wanneer jij je hond iets wilt aanleren en hij begrijpt jou niet, dat je hond dan zijn hele trucendoos gaat open trekken in het mom van 'er zal vast wel iets tussen zitten wat ik dan goed doe'. En dan kan je hond dus ook gaan janken, omdat jij hem dat hebt aangeleerd en hij dat in zijn trucendoos mee neemt.
Wanneer je hond toch gaat janken wanneer je er niet om vraagt negeer je het om leer je hem het commando stil aan. Als je je hond gaat afstraffen kan hij erg gedemotiveerd worden en wil hij misschien de volgende keer niets voor je laten zien.