Hond leren janken op commado, iemand tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:27

kooslover schreef:
Nou sorry, maar daar geloof ik niet in ;) Tenminste... niet dat het bij alle honden zo werkt!
Onze honden zijn nogal enthousiast wat betreft eten, zodra ze door hebben dat ze ergens voor beloond worden komen de kunstjes vanzelf tevoorschijn. Het commando stil is dan toch beter? Maar TS heeft misschien een hond die iets beter is afgericht :=

Dit is inderdaad zo en merk ik ook bij mijn eigen hond. Als je honden gedrag op een commando aanleert wil dat echt niet zeggen dat ze daarna het gedrag niet meer laten zien als jij er niet om vraagt.
Het enige nadeel is, is dat wanneer jij je hond iets wilt aanleren en hij begrijpt jou niet, dat je hond dan zijn hele trucendoos gaat open trekken in het mom van 'er zal vast wel iets tussen zitten wat ik dan goed doe'. En dan kan je hond dus ook gaan janken, omdat jij hem dat hebt aangeleerd en hij dat in zijn trucendoos mee neemt.

Wanneer je hond toch gaat janken wanneer je er niet om vraagt negeer je het om leer je hem het commando stil aan. Als je je hond gaat afstraffen kan hij erg gedemotiveerd worden en wil hij misschien de volgende keer niets voor je laten zien.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:35

Ik hem mijn hond leren blaffen op commando door hem zo te frustreren dat hij begon te blaffen (speelgoedje wegstoppen en hem er niet bij laten) en dan altijd direct beloont bij het minste geluid na een tijd enkel als hij echt blaft dan er ook een commando aanplakken bij dus 'jaaa spreek goed spreek' zo verder

Anoniem

Re: Hond leren janken op commado, iemand tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 15:39

Mijn hond kan het nog niet perfect, maar begint het wel te snappen.
Hij maakt vaak zo'n wolvenhuil-geluid na het gapen, dus als ik zie dat hij gaapt dan maak ik zelf zo'n geluid (ahoeeeeeeee) en dan doet hij bijna altijd wel mee :j Dan heel enthousiast belonen. Als ik nu tegen hem zeg:"zeg eens Ahoeeeeee" dan doet hij het meestal wel :j

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 16:22

Pff, opeens veel reacties. Haha.

Maar over de clicker dat ga ik dan toch maar niet aanleren. Er zijn haast geen mensen op de club die de clicker gebruiken. En ik wil als ik iets leer wel hulp hebben dan, zodat ik het haar niet verkeerd leer ;).

En over dat ze het dan gaat misbruiken.
Dat gaat ze niet doen. Ze springt ook niet tegen mijn ''kont'' omdat ze een koekje wilt. En ''kont'' heb ik haar geleerd met behulp van een koekje :).
Oke natuurlijk bestaat de kans dat ze het gaat doen omdat ze het koekje wilt. Maar vanuit haar ras doet ze het nu alleen maar als ze aan het werk word gezet. En ook jankt ze mee als de hond van de buren(haar pup) jankt ;).
Maar ik denk dat het niet voor problemen gaat zorgen.

Cherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:25

Mijn hond jankt ook als ze ambulance hoort of politie..
Dus nu als wij een ambualnce sirene nadoen gaat ze janken..
En elke x belonen als ze het goed doet :D

veel suc 6

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 16:28

Mijn hond jankt dus echt alleen maar op de club, dus dat is ook de plek waar ze het moet gaan leren.
Nu alleen nog wachten tot zaterdag.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:29

Jeetje, ik plak altijd het commando "kop dicht" aan janken, wat een ergernis.
En jij wilt het je hond juist leren, pffff :D

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 16:31

haha, ik vind het echt een gaaf geluid. En de mensen op de club ook :P.
Maar ze jankt echt als een wolf laat maar zeggen, niet echt piepend janken wat ook veel honden doen ;)

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:36

Mijn hond hebben we het aangeleerd door ook zelf het jankgeluid na te doen. Nu doet ze het zodra je begint. Ook een leuk iets om aan te leren is dood. Staat een leuk filmpje op youtube, www.youtube.com/watch?v=DalB-CvO7Qc