het doden van vissen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tody

Re: het doden van vissen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 10:05

In kruidnagelolie zit eenzelfde stof alsook bij de narcose wordt gebruikt. Als je het met de werking daarvan niet eens kunt zijn, is de dierenarts gelijk ook geen optie....

Het lost moeilijk op in water, je moet dus even goed schudden (voordat je de vis erin doet). Doordat vissen stoffen opnemen uit het water waar ze in liggen kun je ze op deze manier in laten slapen.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:45

Tody schreef:
In kruidnagelolie zit eenzelfde stof alsook bij de narcose wordt gebruikt. Als je het met de werking daarvan niet eens kunt zijn, is de dierenarts gelijk ook geen optie....

Het lost moeilijk op in water, je moet dus even goed schudden (voordat je de vis erin doet). Doordat vissen stoffen opnemen uit het water waar ze in liggen kun je ze op deze manier in laten slapen.

Sorry, daar ben ik niet van overtuigd, welke stof dan precies?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 11:45

daphne__ schreef:
idd, ze gaan gewoon onder narcose en worden nooit meer wakker :)

kogelvissen waar de tanden van geknipt moeten worden worden ook verdooft met kruidnagelolie, maar dan een goede dosis :+

Dat is net zoals een konijn op zijn rug leggen, die zou je zogezegt ook kunnen castreren zonder verdoving. maar dat is dikke onzin!
Ik denk dat die olie zo straf is dat de vis bijna vergiftigd is en alles dan stilletjes aan stilvalt, als je hem dan net te weinig geeft en net niet lang genoeg, leeft 'ie nog. Dus wil je een vis dood, dan breek je zijn nek of hak je zijn hoofd eraf. of je geeft hem een spuitje maar dat lijkt me wel duur :+[/quote]

sorry, maar wat heeft die vergelijking van een konijn er mee te maken? :o

owowow er ging wat mis :+

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 20:59

Gewoon vis pakken, schaar erbij, kop eraf knippen. Klaar.
Snel, simpel en pijnloos.
Invriezen vind ik zelf niet diervriedenlijk. In de spinnenwereld doet men dat ook, maar ik vind het te langzaam.

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 21:01

Door de wc spoelen. Kost alleen wel wat water...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 22:59

@Rody01: ik neem aan dat je dat niet meent.. anders heb ik wel erg veel medelijden met die vissen als jij dat zo zou doen/doet...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:26

Bah, wat een vreselijk topic dit.

Maar ja, vis moet je ook helpen uit hun lijden te verlossen, en hoe gaat dat dan het beste en het snelste, lastig he.

ik kan het niet hoor.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 23:37

ik heb er eogenlijk nog nooit bij stil gestaan...

ik heb zelf ook een aquarium staan...

mijn neon tetra's hadden vin rot, heel erg... en toen heeft mijn moeder de slechte gewoon weggegooit. (dat wist ik niet)

maar ik weet eerlijk gezecht niet zo goed hoe ik ze dood zou moeten maken...

MowoahJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 00:08

Mijn opa gooide ze volgens mij ook gewoon tegen de muur (in een washandje).
Wel zielig, maar dieren doodmaken is altijd zielig natuurlijk...

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 00:12

Ik legde altijd een een dun laagje pleepapier op een stoeptegel om daar vervolgens de vis voorzichtig (uit een bakje water) op te 'gieten'/leggen. Vervolgens heel snel een 2e stoeptegel er BAM bovenop. Klaar. :P Snel en stressloos! De rit van aquarium-bakje-steen duurde in totaal niet langer dan 20 sec.

En dat invriezen is gewoon belachelijk. Ieder normaal mens snapt dat, dat ga ik verder ook niet uitdiepen.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 00:19

Ik heb mijn visjes ingevroren in een bakje water. Dat gaat heel snel. Heb me er van te voren wel over ingelezen en dit schijnt een snelle methode te zijn zonder pijn. Ik kan dieren echt niet de kop afsnijden of tegen een muur gooien.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 00:35

Wij hebben een keer de kop van een vis eraf gehakt. Was echt super luguber maar het beest was zo aan het lijden dat het echt de enige optie was. Het is in een keer gebeurt en beestje merkt er echt niks van.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 00:42

Ik kijk mijn vriend altijd even lief aan... en die doet de zieke vis in een netje en zwiept het heel hard tegen de muur aan. Vis is dan gelijk dood (heb kleine vissen).

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 00:53

Brrrrr, wat een luguber onderwerp...... Ik heb geen vissen, al heb ik vroeger als kind wel guppies en goudvissen gehad, maar die zwommen niet in twee helften rond (kan het me niet herinneren) en als ze al op apegapen lagen, waren ze voor mijn gevoel ook best snel de pijp uit (geloof ik, het is al zo lang gelelden.....). :\

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:58

Daphne__ schreef:
Seterufii schreef:
Dat is net zoals een konijn op zijn rug leggen, die zou je zogezegt ook kunnen castreren zonder verdoving. maar dat is dikke onzin!
Ik denk dat die olie zo straf is dat de vis bijna vergiftigd is en alles dan stilletjes aan stilvalt, als je hem dan net te weinig geeft en net niet lang genoeg, leeft 'ie nog. Dus wil je een vis dood, dan breek je zijn nek of hak je zijn hoofd eraf. of je geeft hem een spuitje maar dat lijkt me wel duur :+

sorry, maar wat heeft die vergelijking van een konijn er mee te maken? :o

owowow er ging wat mis :+

Dat er vooral stress aan de pas komt en het dier niet meer durft bewegen, in plaats van pijnloos te zijn. Dat geld voor de Fish & voor het konijn

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 20:18

als je een overdosis kruidnagel geeft, verdoven ze niet.
ze slapen in, ze gaan onder narcose en worden niet meer wakker.
dus ze voelen niks etc.

het is dus niet zo dat ik ze verdoof en dan invries.

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 10:56

kan je half-dooie vissen niet aan je kat voeren?
niet stom bedoeld maar mijn kat eet een vlieg ook in een keer op dus een klein visje zal denk ik ook lukken, ik heb zelf nooit vissen gehad.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 11:02

Die kat gaat er lekker eerst een half uur mee zitten spelen.....dat zou ik dus echt nooit doen!

Wij hebben een vijver met veel te veel vissen erin, zegt pas iemand joh dan haal je er een paar uit en die mik je in de kliko. Heb m verbijsterd aan staan kijken, t idee alleen al......

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 11:03

Vis beetpakken en hard neergooien. Is even naar om te doen maar het is wel snel afgelopen!
De andere oplossingen vind ik niet echt diervriendelijk en het lijkt me voor de vis ook veel stress opleveren.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 14:38

Ik wil mijn kat ook geen zieke vis voeren eerlijk gezegd... denk ook niet dat hij dat wil eten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 14:39

daffodil schreef:
Die kat gaat er lekker eerst een half uur mee zitten spelen.....dat zou ik dus echt nooit doen!

Wij hebben een vijver met veel te veel vissen erin, zegt pas iemand joh dan haal je er een paar uit en die mik je in de kliko. Heb m verbijsterd aan staan kijken, t idee alleen al......

Wij hebben nog een reiger in de aanbieding... heeft ook al gehengeld in onze vijver :( Helaas hebben wij niet zoveel vissen, dus dat kwam niet zo goed uit dat hij net een giga mooie grote, oude goudvis eruit haalde :=

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 14:44

Dan willen jullie niet weten hoe ik muizen vermoord :=
Bij ons gaan er ook wel eens wat vissen dood.
Ik haal ze er uit, leg ze snel in de afwasbak, en meteen iets zwaars er op (glas, beker oid) dan in de wc of container.
Edit: ik zal die vissen nooit aan de kat geven, wie weet hebben ze ziektes.
En de vijver vissen zou ik nooit vermoorden, dat doet mijn vader maar :)
Ik beschouw ze als huis dieren, en aquarium vissen zijn wat kleiner

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 14:48

Onze vijvervissen zien wij nooit ziek, die drijven op een gegeven moment al dood boven :=
En als er teveel vissen in zitten, laten wij de natuur (lees: reiger) zijn werk gaan. Al hoefde het nu niet... wij waren te laat met een net erover te doen helaas :=
Naja, de reiger had iig weer een lekkere snack gehad!

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 14:50

Zo hadden wij een mooie steur :\ later niet meer..
Hebben 1 x ziekte in de vijver gehad, toen dreven ze gewoon boven. Nu hebben we al jaren lang dezelfde mopjes :)

devine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 14:59

Wat een topic wel even lekker dit door te lezen en dan te weten dat het serieus is :+

Hard tegen de muur aanslaan,met een schaar het kopje eraf knippen (erg moeilijk denk ik met een guppie?)
invriezen hahahaha wat een tips komen er voorbij geweldig!!!

Weet dat wij vroeger thuis ze alltijd door de wc spoelden maar dan hadden ze wel al het loodje gelegd ;)