Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tody schreef:In kruidnagelolie zit eenzelfde stof alsook bij de narcose wordt gebruikt. Als je het met de werking daarvan niet eens kunt zijn, is de dierenarts gelijk ook geen optie....
Het lost moeilijk op in water, je moet dus even goed schudden (voordat je de vis erin doet). Doordat vissen stoffen opnemen uit het water waar ze in liggen kun je ze op deze manier in laten slapen.
daphne__ schreef:idd, ze gaan gewoon onder narcose en worden nooit meer wakker
kogelvissen waar de tanden van geknipt moeten worden worden ook verdooft met kruidnagelolie, maar dan een goede dosis
Daphne__ schreef:Seterufii schreef:Dat is net zoals een konijn op zijn rug leggen, die zou je zogezegt ook kunnen castreren zonder verdoving. maar dat is dikke onzin!
Ik denk dat die olie zo straf is dat de vis bijna vergiftigd is en alles dan stilletjes aan stilvalt, als je hem dan net te weinig geeft en net niet lang genoeg, leeft 'ie nog. Dus wil je een vis dood, dan breek je zijn nek of hak je zijn hoofd eraf. of je geeft hem een spuitje maar dat lijkt me wel duur
sorry, maar wat heeft die vergelijking van een konijn er mee te maken?
owowow er ging wat mis
daffodil schreef:Die kat gaat er lekker eerst een half uur mee zitten spelen.....dat zou ik dus echt nooit doen!
Wij hebben een vijver met veel te veel vissen erin, zegt pas iemand joh dan haal je er een paar uit en die mik je in de kliko. Heb m verbijsterd aan staan kijken, t idee alleen al......