Konijnen buiten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Re: Konijnen buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 16:55

Natuurlijke producten zijn ook eigenlijk altijd wel het gezondst :))
Hooi is het allerbelangrijkste(en water natuurlijk :+), daarnaast biks en groente en fruit.
Met appel wel oppassen omdat er veel vocht inzit, wortel kan je bijv. meer ingeven: zit minder vocht in.

Zou het trouwens altijd in 2en delen, die van mij delen alleen het biks en hooi, maar als ik appel of iets anders lekkers geef doe ik het altijd apart.. er heeft 1 namelijk al een keer in de lip van de ander gebeten omdat die nog een stukje lekkers in de mond had :+

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 17:58

Mijn konijnen aten zo slecht hooi. Met lange tanden aten ze de baal op, van paardenhooi tot kruidenhooi... allemaal vonden ze het niets. Vandaag een baal Hartog compact gras gekocht, ze slaan elkaar nog net niet weg, zo lekker vinden ze het. Ben er blij mee want ja, zonder hooi zag ik het niet zo zitten. Dus wie weet voor de selectieve eters...

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 18:07

Mijn konijnen zitten het hele jaar buiten.
In de zomer vooral in de ren op het gras, en verder in een zelfgemaakt hok O:) Afmetingen: 2,20m lang, bij 80cm breed, bij 1.10m hoog.. (op de foto met mijn vorige konijn).
Mijn huidige konijnen zijn: een Dalmatiner Rex en een Midden-blauw Marter Kleurdwerg, voedsters van 2 en 1 jaar oud. :)

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 18:18

Ik heb mijn konijnen ook altijd buiten gehouden in een grote ren en een schuur waar ze heen konden door een gat in de muur.
Ik vind dat ze toch wel buiten horen :)

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 23:32

~Mijn konijnen zitten ook lekker buiten. Samen in een hok en als het echt koud wordt gaat het gordijntje ervoor.
Lekker stro erin en gaan !
Als konijnen er vanaf het voorjaar aan gewend zijn kan er weinig gebeuren hoor.(je moet ze niet midden in de winter buiten gaan zetten dat gaat natuurlijkk niet goed)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 02:33

x_Marr schreef:
ellepel springen jou nijnen daar niet overheen? :)) Of heb je het normaal overdekt?

je zou het wel denken he?
maar ik heb het hok alleen helemaal open als ik thuis ben.en anders zitten ze in het binnengedeelte.
ze staan er wel es bij op te kijken,maar er overheen gelukkig nog niet

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 02:58

Mijn konijnen zitten in de winter ook altijd buiten, als het koud is verwen ik ze met wat extra stro en een deken.

Hier wonen ze:
Afbeelding

Zoë&Kruimel(tje)
Afbeelding

En deze even voor de leuk (Zoë)
Afbeelding

Ajooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 03:43

Sjukke: Mooi zelfgemaakt hok zeg!
Mijn konijnen (7) zitten altijd buiten. Ze hebben een hok in hun ren staan, maar daar poepen ze alleen in dus daar verspil ik geen stro meer aan :P Ze zitten in een ren van 2 x 1,5 meter met zijn 4en, en ze graven zelf holen.

Dat blijkt prima te bevallen, want van het hok dat in de ren staat maken ze dus echt geen gebruik. Sterker nog, het wordt langzaam aan gesloopt (en ik ben er zo druk mee geweest :P ) en door de onstabiele ondergrond door het hele gangenstelsel zakt het regelmatig met de poten door de grond :D
(ik zelf trouwens ook, dan denk je veilig te staan en dan zak je zo 30 cm weg :wow:

De andere konijnen (in een hok, ook het hele jaar buiten) krijgen met erge vorst een deken voor het gaas en extra stro. :(:)

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 17:45

Mijn konijnen blijven aankomende winter voor het eerst buiten.

Mooie hokken komen hier voorbij zeg! Deze is van mij, gemaakt door mijn schoonvader:
Afbeelding

Afbeelding

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 17:53

Mijn dames staan ook gewoon buiten.
Het regent nu keihard, dus nu hangt over de voorkant een zeil. Aan de zijkanten en achterkanten komt er dan nog zuurstof binnen (niet geheel onbelangrijk :p).

Sinds 2 weken gooi ik weer stro bovenop het zaagsel, lekker warm voor ze. Vorige winter ging goed met die vreiskou. Ook het flesje bleef ontdooid met het zeil over het hok.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 17:59

ook ik heb mijn konijnen (en cavias) buiten. HEb sinds deze zomer een geweldig mooie ren (al zeg ik het zelf) gebouwd, waar ze lekker in kunnen rennen en graven. Aan de bovenkant zitten golfplaten die je open kunt doen, dus ze zitten altijd lekker droog. In de ren zelf staatn nog hokken en hokjes, waar ze in kunnen verstoppen en schuilen voor de wind. Daarin zit weer een lekkere pluk hooi dus ze kunnen altijd warm en beschut zitten. En mijn konijnen zitten samen, dus ze kruipen regelmatig tegen elkaar aan. Zal eens een foto uploaden als het lukt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lekker ruim heh!

@jilleroo: jouw konijn zou hier wel welkom zijn, maar dan moet je haar toch echt zelf komen brengen. kun je niet met de trein ofzo?

colleen3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:07

Mijn konijn (helaas nog maar 1) zit nu al 8 jaar 's zomers en 's winters buiten. Ze zit in een ren van 10 x 8 m. 's Zomers groeit er gras en 's winters is het aarde en voeren we dus veel hooi bij. Om te schuilen staat er een kippenhok en we hebben 2 x 1m. overdekt.
Wij hebben alleen stro in het kippenhok liggen, waar ze overigens nooit zit. Als het heel hard regent schuilt ze soms onder het overdekte stuk, maar meestal bolt ze zich op en blijft zitten waar ze zit (of duikt 1 van haar zelf gegraven holen in).
Om warm te blijven heeft ze aan onbeperkt hooi genoeg. Door flink veel hooi te eten blijft ze vanzelf warm.

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:12

Ik heb een binnenhok van ongeveer 3x3 meter (eigenlijk in een schuurtje) en als de deur naar de ren buiten open staat kunnen ze ook naar buiten :) Wat eigenlijk bijna het hele jaar is behalve de winter. De buiten ren is 2x3,5 meter geloof ik dus ze hebben de ruimte :)

Tevens voor de liefhebber vanaf zondag vlaamse reuzen te koop O:)
Laatst bijgewerkt door Amrah op 01-11-09 18:19, in het totaal 1 keer bewerkt

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:17

Wat heeft iedereen een mooie hokken hier zeg! Echt fijn om te zien. Mijn konijnen zitten ook dag en nacht buiten. Vanaf deze winter kunnen ze ook in het tuinhuis zitten. Het hok waar ze nu in zitten gaat naar binnen, en dan komt er een gangetje naar buiten toe waar ze kunnen graven enzo :) Die van mij zitten al heerlijk in hun wintervacht.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 18:33

Ik heb net maar wel het luikje naar het trapje naar beneden dichtgedaan... Ze zaten de hele tijd beneden en het regent zo hard en alles is vochtig op de grond, ben bang dat ze dan kou vatten :=
Dus nu zitten ze lekker hoog en droog in hun hokkie.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:39

daar moet je idd wel mee oppassen, met vocht, daar kunnen ze goed verkouden van worden (en dood aan gaan)

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 18:40

Die van ons zitten altijd buiten.
Het zijn halve duinkonijntjes, en ze hebben gewoon een grote ren met een hok. Dat hok is wel geisoleerd (dubbele wanden met piepschuim ertussen := )
En ook gewoon midden in de winter lopen ze buiten te rennen. We hebben zelfs jonge konijntjes gehad in de winter :+

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:54

Wij hadden eerst 1 dwergkonijn (Snuffie) die binnen zat en lekker los liep. Sinds mei dit jaar hebben we er een dwerghangoor bijgekregen (Snuitje) en hebben ze toen gelijk naar buiten gedaan zodat ze lekker in de tuin konden loslopen. We hebben toen 2 hokken aangeschaft met hoezen voor de winter.

Afbeelding

Overdag lopen ze heerlijk buiten, en 's avonds doe ik ze de hokken in. Toch maak ik me wel zorgen of dat het met de winter wel goed gaat. Ze komen niets te kort (hebben voldoende stro en hooi) maar Snuffie heeft altijd met de winter binnen gezeten.
Doe ik er verstandig aan om het bovenste hok 's nachts af te sluiten van het ondergedeelte dat op steen staat zodat ze het 'warm' hebben?

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 21:53

Die is handig! Precies voor het hok dat ik heb :)

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 23:06

Mijne blijven ook buiten :)) Mijn hok staat in mijn onderschrift. Doe wel als het koud is lekker fleecekleedjes in het hok (van de IKEA :D ) en daarin een Snuggle safe, even in de magnetron en dan blijft hij twaalf uur warm!! Mijn nijnen drinken uit bakjes en daar doe ik gewoon stro onder en omheen leggen. Ze vinden het veel fijner drinken uit een bakje en je loopt geen risico met bevroren tuitjes! Ook mijn hok is geisoleerd, helemaal boven en midden met piepschuim tussen twee lagen hout en boven vaste ramen erin. Middenin heb ik gaas en daar doe ik dan plexiglas voor. Ze kunnen dan wel altijd de ren in en op de onderste verdieping zit gewoon gaas aan de voorkant. De bovenste verdieping is 1,5 meter van de grond :+ (Hok is 2 meter lang en 2 meter hoog, 1 meter diep)

Mijn konijnen worden ook altijd nog verwend met vetbedjes voor honden/ katten, vinden ze echt heerlijk liggen :D :D

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:03

mijn konijn heb ik tegenwoordig binnen staan. want ons hok is nogal tochtig.
wij hebben gewoon een ren met daaraan een hok vast.
het hok bestaat uit twee delen waar de ene deel dicht van is, en de andere deel gaas aan de voorkant isk.
wat kan ik dan doen om het tochtvrij te houden?

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:45

Hier blijven ze ook gewoon buiten met een dikke laag stro..
Moet alleen nog dé oplossing vinden voor het bevroren water in de winter :\

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 18:47

Die van ons is ook buiten. Hij loopt swinter gewoon los door de tuin, met een dikke vacht.

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 23:02

@ ezumii, doen wij bij de kippen altijd. gewoon een beetje lauw water erin, dat is het niet zo snel bevroren.

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 10:17

Mijn konijn heb ik ook naar binnen gedaan, hij liep in mijn oude kippenhok, en nu met dit weer regent het allemaal naar binnen en wordt het er erg vochtig.

Leuke hokken zie ik allemaal voorbij komen. :D