help! mijn konijntje!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 18:15

hoi
helaas gaat het nu weer heel slecht.
vanochtend wou ze weer niet eten en de achterkant was helemaal slap.
we konden gelukkig direct bij de DA terecht. die bleek een fout te hebben gemaakt de vorige keer. ze had maar een half tabletje meegegeven voor 1 keer terwijl ze het tabletje veel vaker had moeten hebben.
het gaat dus nu erg slecht , ze moet heel warm gehouden worden en ik heb haar nu de hele tijd op schoot in een handdoek + mijn badjas....
ik hoop echt zo dat ze het gaat redden, maar we hebben hier thuis niet erg veel hoop meer....

Joscaa

Re: help! mijn konijntje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 18:17

Warme kruik erbij; hoeft het konijntje zelf geen energie te gebruiken voor het warm blijven, en kan alle energie gaan naar het opknappen.

Hele domme fout, zou zonde zijn als je konijntje hierdoor 'weg' zou zijn straks, voor altijd.... :\ Maar helaas, ook DA's blijven gewoon mensen.

Veel sterkte ermee :(:)

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 18:18

dankje, kruik is niet nodig we zitten de meeste tijd voor de houtkachel met haar en gewikkeld in een handdoek, warmte zat dus ;)

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 19:54

mijn arme pluisje, het leven is er bijna helemaal uit, het zal me eigenlijk, ook al hoop ik het natuurlijk niet!, niks verbazen als ze zo al dood is als ik weer naar haar toe ga |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:09

Lekker zo'n da. Sterkte iig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:11

Geef je nog steeds dwangvoeder? Wanneer konijnen 24 uur niet eten dan liggen de darmen stil en dan gaan ze iig dood.

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-09 23:12

ze wil niet meer slikken, ze kan het gewoon niet meer....ze is eigenlijk al zo goed als dood, ik heb net al afscheid van haar genomen want als ik morgen wakker word zal ze er niet meer zijn |(

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:14

Heel veel sterkte !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 16:49

vaarwel pluisje Y;(
Afbeelding

Draakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 16:51

Weet je al wat het is geweest? toen ik je eerste post las dacht ik gelijk aan E.cuniculi.
Sterkte met het verlies van je konijn.

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 16:58

hersenvliesontsteking

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 16:59

Arm Pluisje... Sterkte!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:21

Ze kunnen er zeker van genezen. Heb een konijn met hetzelfde probleem gehad thuis. ze was zoooo slecht. volledige evenwicht was verstoord, incontinent,... bleef maar rondtollen. Ik ben onmiddelijk met antibiotica begonnen, je kan ook pijnstiller en ontstekingsremmer bijgeven. En dan nog de panacur voor de parasiet zelf. Als het tenminste om de e. cuniculi gaat. het is een heel intensieve, langdurige behandeling. Dwangvoederen hoort er inderdaad bij (voer/poeder wat je bij de dierenarts krijgt oplossen in lauw water, lauw water willen ze altijd liever dan koud, eventueel vocht bijgeven onderhuids, wat glucose erbij. Warm houden echt met kruik, kachel en handdoek is echt niet voldoende. Vaak willen deze konijnen wel eten maar komen niet zelf bij het voer en drinken, dus echt belangrijk dat je het zelf geeft en controleert.Beetje zonde dat je het nu al opgeeft. Hopelijk redt je konijntje het. Veel succes en sterkte iig. Die van mij heeft deze zomer weer lekker buiten kunnen rondhuppelen, plassen is niet 100% goedgekomen, maar maakt weinig uit in haar hok, en ze ziet niet meer helemaal 100% goed, maar verder is ze wel een blij konijn.

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:30

sommige konijnen (20%) reageerd heel erg slecht op de panacur er is echter geen alternatief voor de behandeling van E.cuniculi, slaat het medicijn goed aan dan kan het absoluut weer goed gaan maar het kan ook terug komen of zoals in dit geval niet goed aflopen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 22:29

maar wordt hier geloof ik niet gezegd dat het aan de panacur ligt. Kan met zoveel zaken te maken hebben. Konijn kan uitgedroogd zijn, einde energie omdat hij waarschijnlijk toch al even niet gegeten heeft, onderkoeld zijn en ga zo maar door.

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 23:03

Jeetje wat sneu voor je konijntje!
Wat erg dat de dierenarts zo'n fout heeft gemaakt..
Helaas zijn ze zo gevoelig voor veel dingen en hebben ze snel kwaaltjes.

Ik dacht ook al aan hersenvlies ontsteking, mijn konijn had precies het zelfde en dus ook als uitslag hersenvliesontsteking.
Ik heb haar laten behandelen bij de dierenarts en na de eerste spuiten ging het heel goed en kon ze zelfs weer normaal rond huppelen dat was zo wonderbaarlijk omdat ze in zo'n slechte staat was, het schijnt dat 9 op de 10 konijnen ervan genezen na een of meerdere behandelingen en dat het daarom zeker waard is te laten doen, ik had sowieso nooit eraan getwijfeld om het niet te doen..
Helaas ging het met mijn konijn op en neer, dan ging het heel slecht en dan super goed en dan weer slecht, maar op het einde moest ik haar 3 keer en zelfs vaker per dag wassen en daarbij ook föhnen, wat ze zo ontzettend goed toe liet, omdat ze zich onder plaste, want ze had geen kracht meer in haar achterhand, ondanks het wassen werd ze kaal omdat het natuurlijk op de huid beet en werd haar huid rood bij haar zitbeenknobbels als ze kroop buiten de kooi, toch was er nog hoop en was ze ook nog absoluut vrolijk, genoot van de aandacht en van het eten, maar toen in 1 dag kon ze niet meer naar haar drinken en voer zelfstandig gaan, die dag was ze zo slecht dat ze niet meer kon staan op 1 van de voorpootjes, ik voelde over haar ruggengraat en die was helemaal scheef onder haar schouderblad getrokken, heel vreemd! Maar dat zouden de spieren zijn die kramp trokken, ze was ook ineens magerder geworden en de vacht dof, ik heb toen ook niet meer getwijfeld of lang nagedacht en kon meteen terecht bij de dierenarts om haar te laten inslapen, verschrikkelijk was het om mee te maken...

Sterkte :(:)

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:14

Arm konijntje, gelukkig heb je het nog snel gemerkt.
Mijn nijn heeft E.cuniculi, daar moest ik bij jouw konijn ook meteen aan denken.