ervaringen met main Coon katten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 10:26

Ik ben trotse bezitter van 7 van deze geweldige katten ( ja beetje uit de hand gelopen :o )
Ze zijn qwa karakter allemaal weer verschillend van elkaar. De ene is net een hond en aporteerd alle balletjes en is een knuffelkont met iedereen die hier in huis komt.
De anderen houden zich meestal een beetje afzijdig als er vreemden in huis komen.

één poes van ons die is echt heel erg één kennig, die komt ook alleen maar bij mijn vriend.

Verder zijn ze natuurlijk dol op de wasbak en de kraan :D heb er zelfs één die elke dag even een douche neemt om zich vervolgens uitgebreidt te gaan wassen. de rest probeert dan ook nog te slurpen en altijd moeten ze tegelijk water hebben :)

En het bekende prrr geluidje niet vergeten, die gebruiken ze echt heel vaak. Vooral als je tegen ze aan het babbelen bent, heerlijk.

Maar heb net je foto's nog even bekeken, maar wat een plaatje zeg :~ veel plezier ermee, maar dat gaat vast wel goed komen

amigamia

Re: ervaringen met main Coon katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 10:37

ik heb er hier ook zeven maine coons . IK vindt ze helemaal geweldig . IK heb ook een cattery . Ik fok maine coons . Ze zijn heel erg lief . meegaand (sommige dan) , nieuwsgierig , zo gek als deur (die van mij wel dan ) . Als ik op de bank lig dan is mijn schoot te klein . Ik heb er een die heel graag in mijn nek lig en dan gaat ze mij wassen (idioot beest ) .OOk aporteren ze graag balletjes . propjes papier en het laserpennetje is ook erg leuk . Kortom een geweldig kattenras .

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 11:19

amigamia schreef:
ik heb er hier ook zeven maine coons . IK vindt ze helemaal geweldig . IK heb ook een cattery . Ik fok maine coons . Ze zijn heel erg lief . meegaand (sommige dan) , nieuwsgierig , zo gek als deur (die van mij wel dan ) . Als ik op de bank lig dan is mijn schoot te klein . Ik heb er een die heel graag in mijn nek lig en dan gaat ze mij wassen (idioot beest ) .OOk aporteren ze graag balletjes . propjes papier en het laserpennetje is ook erg leuk . Kortom een geweldig kattenras .

Ik heb hier ook een cattery, heb tot nu toe één nestje gefokt en helaas aan tijdgebrek staat het nu alweer twee jaar stil. Ik heb mijn katers ook laten castreren omdat ik ze toch graag bij elkaar wou hebben. Maar wil met een paar jaar toch wel weer kijken of mijn poezen er zin in hebben ;) Vindt het alleen heel erg jammer dat er steeds meer en meer cattery's van de maine coons bijkomen ( dan ben je eigenlijk niet echt meer uniek :Y) )

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:30

Helaas maakt mijn hond alle katten behalve degene die ik nu heb af, dus voorlopig komt er geen kat meer bij.
Maar op het moment dat Zarah overleden is, wat hopelijk nog heel lang duurt, dan komt er waarschijnlijk weer n MC bij hier. :D
Heeft Yuma ook een vriendje of vriendinnetje.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:52

Jep ik heb een Maine Coon. Hij heet op papier Coonlaude's Othello maar wij noemen hem Levi, het is nog een heerlijk klein wurmpje van een paar maanden. Maar hij groeit met de dag en wordt ook steeds mooier.

Ik wil er over een tijdje mee naar een keuring/show maar ben daar nog totaal onervaren in (ja ik heb wel ervaring bij de paarden, maar kattenshows zijn voor mij totaal onbekend terrein :P ) en mocht het goed lopen dan bied ik hem misschien ooit wel aan als dekkater. Hij heeft een mooie stamboom, zijn ouders hebben allebei het hoogste behaald wat mogelijk is (weet niet meer hoe het heet :o ) dus dat zit in ieder geval al goed.

Enne.. het is voor mij wel duidelijk wat er komt als er ooit een kat bij kan: absoluut nog een Coon. Ben helemaal verliefd. :D

Deflin: dat prr komt me héél bekend voor; hij loopt echt de hele dag te pruttelen (en te miauwen), hij gaat in bad zitten als ik aan het douchen ben.. Lach me rot om dat beest. }:0

Levi:
Afbeelding

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 23:59

Ik heb ook een Main Coon x Europese Korthaar (nou geen korte haren te bekennen :D )

Een rode (geholpen) Kater. (van 1.5)
best wel eenkennig, hij komt eigenlijk alleen bij mij als mijn vriend niet thuis is.
Gek op water, ik had nooit eerder een kitten gehad dus wist niet wat ik meemaakte toe hij door de waterbak heen scheurde
Nu is het heel normaal.

Hij is vreselijk groot, doet veel wat niet mag, maar goed hij is nog jong....
Het is gewoon een pracht kat

amigamia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 00:16

Lotus83 schreef:
Ik heb ook een Main Coon x Europese Korthaar (nou geen korte haren te bekennen :D )

Een rode (geholpen) Kater. (van 1.5)
best wel eenkennig, hij komt eigenlijk alleen bij mij als mijn vriend niet thuis is.
Gek op water, ik had nooit eerder een kitten gehad dus wist niet wat ik meemaakte toe hij door de waterbak heen scheurde
Nu is het heel normaal.

Hij is vreselijk groot, doet veel wat niet mag, maar goed hij is nog jong....
Het is gewoon een pracht kat

Nou die van mij doen niet anders als met de waterbak klieren en het liefst gooien ze hem ook nog om maar daar is mijn laminaat niet zo blij mee :( :( :( . Dus de waterbak staat hier nu in een grote teil verzwaard met stenen dan kunnen ze hem niet meer omgooien en lekker kliederen zoveel als ze willen . Het komt toch allemaal in de teil terecht en dan gooi ik die gewoon weer leeg en zetten we hem weer neer en dan begint het weer van voor af aan . :D :D :D

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 00:24

1 van mijn katten is ook een maine coon, Spike. Mannetje (gecastreerd) van 7 kilo.
Hij is heel erg lief, maar geen schootkat. Ja, als hij er zelf zin in heeft, dan komt ie wel op de bank met je kroelen. Maar net als mn andere katten op je schoot slapen doet hij niet. Hij heeft er ook een pesthekel aan om opgetild te worden.

Maar zolang je hem lekker op de grond laat, is het zo'n lieve kat. Hele harde kopjes geven, ontzettend knorren! Een hele lieve en mooie kat.
En hij is heel ijdel, we borstelen hem nooit (vind hij niks), en hij houdt zichzelf ontzettend schoon (terwijl hij in de tuin komt), en klitvrij :D

Afbeelding

Hij moet ook altijd mee naar de badkamer:

Afbeelding

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 00:33

Toch best apart, dat er dan een kattenras is dat zo verzot is op water....

Als ik de gootsteen heb gevuld met sop voor de afwas en laat het even staan dan kan ik er de donder op zeggen dat als ik terugkom hij geprobeerd heeft af te wassen, over zie je dan water en kattenpoten over de vloer :-)

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 00:39

Lotus83 schreef:
Toch best apart, dat er dan een kattenras is dat zo verzot is op water....

Als ik de gootsteen heb gevuld met sop voor de afwas en laat het even staan dan kan ik er de donder op zeggen dat als ik terugkom hij geprobeerd heeft af te wassen, over zie je dan water en kattenpoten over de vloer :-)

Weet niet of het aan het ras ligt, die andere kat die erbij in bad zit is een kruising heilig birmaan/pers, en die is ook gék op water :D

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 00:49

Hier ook een Coon-bediende!! We hebben een vrouwtje van 7 jaar, wildkleur. Flinke dame, niet te dik maar toch zo'n 6 kilo! Ze kletst de hele dag, ze apporteert en is zeer lief voor de kinderen, ze zal niet meppen ook al zijn ze vervelend. Ze gaat dan gewoon weg.
Ze heeft een lichte voorkeur voor mijn man, we weten ook exact wanneer hij thuiskomt, zodra de sleutel in de voordeur steekt zit ze op de trap te mauwen, en dat galmt zo lekker in het trappenhuis...

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 08:25

Angelita schreef:
Jep ik heb een Maine Coon. Hij heet op papier Coonlaude's Othello maar wij noemen hem Levi, het is nog een heerlijk klein wurmpje van een paar maanden. Maar hij groeit met de dag en wordt ook steeds mooier.

Ik wil er over een tijdje mee naar een keuring/show maar ben daar nog totaal onervaren in (ja ik heb wel ervaring bij de paarden, maar kattenshows zijn voor mij totaal onbekend terrein :P ) en mocht het goed lopen dan bied ik hem misschien ooit wel aan als dekkater. Hij heeft een mooie stamboom, zijn ouders hebben allebei het hoogste behaald wat mogelijk is (weet niet meer hoe het heet :o ) dus dat zit in ieder geval al goed.

Enne.. het is voor mij wel duidelijk wat er komt als er ooit een kat bij kan: absoluut nog een Coon. Ben helemaal verliefd. :D

Deflin: dat prr komt me héél bekend voor; hij loopt echt de hele dag te pruttelen (en te miauwen), hij gaat in bad zitten als ik aan het douchen ben.. Lach me rot om dat beest. }:0

Levi:
http://img99.imageshack.us/img99/8249/levi09.png

Haha, ja het is echt verschrikkelijk he.
Maar een coonlaude's dus, mijn kater zijn moeder is een coonlaude's ( die heb je uit Deventer of niet?)
Is wel een plaatje hoor.
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 06-11-09 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Graag geen foto's quoten, foto in link geplaatst.

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 08:43

Ik fok al 15 jr met Maine Coons
een van de eerste catterys van NL
en geloof me als er iets verslavend is , is het wel dit ras
Er komt hier nooit meer wat anders in huis dan een MCO :D
Ze zijn vreselijk ondernemend, nieuwsgierig, sociaal en aanhankelijk!!!!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 13:56

wij hebben er ook een paar lopen. 1 volwassen vrouwtje, 1 volwassen mannetjes halfcoon en 2 kittens. Ik vind het heerlijke katten. Beetje maf, aaibaar, groot en erg slim. We hebben ook 2 birmanen maar die zijn een stuk gereserveerder.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 14:05

ik kreeg ook de waarschuwing dat hij graag met water speelt :=
en jawel.. de waterbak is elke ochtend leeg, en de vloer elke ochtend helemaal nat :+ dus bakje staat nu maar op een theedoek hihi!

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 19:12

mijn mooi kater pumba is vandaag weer thuis gekomen hij heeft een hele tijd bij mn zus gewoont
ben zo blij dat hij weer terug is

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 19:17

ikheb ook 2 maine coon katten gehad
kim &krabbi twee lieve schattige knorpotjes alleen hield kim niet van op gepakt te worden

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:06

Leuk om te lezen dat jullie katten ook gek op water zijn! Mijn kitten van 5 maanden is er dol op, en kan heerlijk met haar en de hond haar bak kliederen... :D

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 21:53

Deze knapperd staat op baasjegezocht.nl:

Afbeelding

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-09 21:57

mooie pluimstaarten hebben ze ook he :)
net het oude baasje gesproken, er bleek zowaar dat maar liefst 7 ( !!!) mensen vol verwachting hebben gewacht of Jazz wel zou klikken bij mij, anders wilden al die mensen hem ook wel hebben :=
gezegd dat meneer zich geheel geintegreerd heeft hihihi!

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:07

fijn dat het zo goed gaat, mijn ouders hebben een main coon en die is helemaal niet zo makkelijk en mensgericht als hier gemeld wordt. Hij zal zeker slaan en ook bijten als je hem niet goed "leest" meneer is er niet van gediend om geaaid te worden, een kopje kan je krijgen, maar dan bij voorkeur wel met je handen op je rug anders is hij bereid om met alle nagels uit te hakken. Vervelend genoeg mist hij zelden. Toch is hij op zijn mannier nu (na 5 jaar) liever aan het worden, maar een kroelkat zal het niet worden. Gek genoeg komt hij mij altijd groeten en kijg ik altijd een kopje, zolang ik mijn handen maar niet gebruik.Tis nogal een appart heerschap zullen we maar zeggen (via via hebben we vernomen dat het een karaktertrek van de foklijn is/was ...spijtig dat ermee gefokt was terwijl dit bekend was)

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 22:11

Ik heb ook een coon mix (x somali) Skoll
Ze is super aanhankelijk, wil eigenlijk altijd op schoot liggen en is ook prachtig om te zien. Ze is nu anderhalf jaar en zo speels en actief als wat!
Nu het weer kouder wordt, komt ook haar kraag opzetten!

Afbeelding
zomervacht

Afbeelding
hier was ze nog iets te jong voor een kraag

http://i663.photobucket.com/albums/uu35 ... 346a_1.jpg
(beetje bewogen, maar zo kun je wel haar mooie staart zien!)
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 06-11-09 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max 2 foto's ter illustratie, overige in link geplaatst.