Waar gaat je kat heen na overlijden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Waar gaat je kat heen na overlijden?

Begraven in de tuin
78 (56%)
Laten cremeren (en in urn bewaren)
30 (21%)
In de kliko
7 (5%)
De Rendac
10 (7%)
Anders, namelijk...
12 (8%)

Totaal aantal stemmen: 137

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:20

Daar zat ik dus ook al te denken Mic... lijkt mij ook zwaar onprettig dat je in je nieuwe huis heerlijk de tuin aan het veranderen bent en dan ineens de restanten vind van de huisdieren.
Daarom zou ik ook de dieren niet in de tuin begraven, omdat ik het zelf ook niet fijn zou vinden om op zoiets te stuiten...

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:21

roosje84 schreef:
TOen ik nog thuis woonde werden de katten, hamsters etc ook altijd begraven. Officieel schijnt het niet meer te mogen als ze ingeslapen zijn bij de DA, in andere gevallen weet ik het niet

Ik heb mijn kat laten inslapen bij de dierenarts, maar ik heb hem wel terug mee naar huis genomen. De dierenarts maakte gelukkig geen problemen. Ik denk trouwens ook niet dat ik hem had kunnen achterlaten, ze zouden hem echt met geweld hebben moeten afpakken :)

Sodeletuut

Re: Waar gaat je kat heen na overlijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 22:23

Ik heb Rendac er ook even bij gezet.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:24

Gelijk gebruik van gemaakt! :)
Rendac it is :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:30

Begraven in de tuin,daar ligt mijn kat nu ook.
Ik laat ze liever niet achter bij de D.A. dan worden ze gerecyled.

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:36

Onze kat is gecremeerd en de urn krijgt waarschijnlijk een mooi plekje op de schoorsteen :)

Reyndir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:36

Bij ons is de DA aan huis gekomen om hem in te laten slapen. Daarna in en wijnkistje in de tuin begraven. Ik vind het na al die tijd nog steeds heel fijn dat hij nog in de buurt is.

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:45

Ik zou mijn dieren (waar ik zoveel van houd) echt niet kunnen achterlaten bij de dierenarts. Ik ben zelf ook dierenarts-assistente geweest en deze dieren worden echt niet gecremeerd en uitgestrooid wat sommige mensen denken.
Ik vond het al moeilijk om mijn hond achter te laten bij het crematorium, alsof je ze in de steek laat. Nu bijna een jaar later mis ik haar nog steeds.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:45

Onze oude kat (bij mn ouders) hebben we bij t vakantiehuisje van mn oma in t bos begraven, huisje is nu van mn moeder en hopelijk over heel wat jaren van mij dus blijft zo lang mogelijk in de familie :) Mn kitten hoop k nog lang bij ons te hebben dus weet nog niet wat k daar mee zou doen, vriendje zou bij de DA achterlaten denk k, k zou dr denk k bij de andere kat begraven :)

Mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:53

Reyndir schreef:
Bij ons is de DA aan huis gekomen om hem in te laten slapen. Daarna in en wijnkistje in de tuin begraven. Ik vind het na al die tijd nog steeds heel fijn dat hij nog in de buurt is.

Ik heb ook de dierenarts thuis laten komen om onze hond in te laten slapen, ze lag gewoon lekker in haar eigen mand met onze andere honden om haar heen. Ik heb ze ook zelf daarna naar het crematorium gebracht.
Ik zou dat ook het fijnst vinden als ze nog in de buurt zou zijn, nu heb ik nog wel haar as maar dat zegt me minder.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:56

Ik heb er eigenlijk nog niet over na gedacht. Omdat ik er eigenlijk niet aan wil denken.
Maar ik denk ook bij ons in de tuin. Onze tamme ratjes ligggen ook al in de tuin.
Idd, in de ton vind ik echt een naar idee. Ook al is het een 'leeg' omhulsel, het is toch
het beestje dat je altijd zo zag, met dát uiterlijk, en die je liefgehad hebt.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:57

Op 1 na zijn al mijn katten bij de dierenarts doodgegaan, en die heb ik daar gelaten. Dat zou ik met de katten die ik nu heb, ook doen. Die ene die thuis is overleden (bij mijn moeder) ligt in de tuin begraven. Ik heb nu geen tuin, dus dan zou ie naar de Rendac gaan.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 22:57

gohya schreef:
Begraven in de tuin,daar ligt mijn kat nu ook.
Ik laat ze liever niet achter bij de D.A. dan worden ze gerecyled.

Een dier recyclen?

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 23:02

Mocht mijn poezekind ooit gaan (hoop nog ff niet), dan wil ik haar begraven in de duinen waar ik vaak paardrij. Of misschien wel op laten zetten.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 23:08

In onze buurt hebben ze een heel mooi crematorium, daar hebben we ook onze hond laten cremeren en uitgestrooid.
Als onze katten komen te overlijden gaan ze daar ook heen, kost een paar duiten maar ach.......het is maar net wat jezelf prettig vind het beestje merkt er natuurlijk niks van of je nou deze nou naar de rendac brengt bij de DA achterlaat of begraafd in je tuintje ieder zijn eigen keuze lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 00:00

Mijn dieren zijn met de Rendac meegegaan.

Ik heb niets met lege omhulsels, zo wil ik ze ook niet meer mee hebben. Ik houd van hoe ze zijn, dat is veel meer dan het lijf. En als het dier dood is, is het lijf ook niets meer.......

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 00:04

Bij ons worden alle dieren begraven in de tuin :) Van de kat tot de kip, cavia's, konijnen, schildpadjes, muisjes en de rest.
Bij de kat hebben we een rozenstruik op zijn grafje geplant, die doet t er goed op :+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 00:10

Recyclen is: ze maken er kattenvoer van,zei me D.A. zelf.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 00:13

Wij hebben al onze dieren op dezelfde plek begraven liggen. Katten, konijnen, honden alle dieren wel :)

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 00:13

wat ik nou nooit zou doen is begraven in mn tuin ... wat nou als je ooit moet verhuizen ? je katje blijft achter .. dat lijkt me echt afschuwlijk. weten jullie trouwens dat het niet eens mag :+

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 00:15

Wij zijn pas verhuisd inderdaad.. Alle dieren liggen nog op het oude adres. Maar na al die jaren denk ik niet dat er nog iets van over is ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 00:16

gohya schreef:

Dat lijkt me grote onzin, want dat komt neer op kannibalisme, en daar kunnen heel enge ziektes van komen (Creutzfeld-Jakob, BSE)

Clev

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 00:16

Mijn allerliefste is 1.5 week geleden dood gereden ;( Zij wordt ook gecremeerd en wil haar weer uitstrooien op de plek waar ze vandaan komt. in Hongarije.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 00:32

nee maar toch .. als je zoveel om je katje hebt gegeven .. lijkt het me geen fijn gevoel ..

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 00:42

gohya schreef:

Absolute onzin! Het is in NL verboden om kadavers te verwerken tot diervoeding.
Ik heb 1 kat laten cremeren, de rest begraven. Cremeren was ipc wel mooi, maar toch niet helemaal mijn ding. Ik begraaf in de toekomst mijn katten, al hoop ik dit nog lang niet mee te maken!