cavia's op voeren aan de dieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Re: cavia's op voeren aan de dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 02:20

Waar verblijven de Cavia's wij hebben in onze opvang plaats zat wij zitten in Groningen.

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 02:25

ik heb zelf ook wel intresse in een mannetje !..

waar woon je ?

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 02:38

sorry ts niet aanvallen bedoeld maar ik snap jou frustratie niet
ik vind het helemaal niet zielig dat die cavia.s opgevoerd worden
deze beestjes hebben het waarshijnijk 10 keer beter gehad dan de gemiddelde rat
je kunt niet elk dier redden van de dood en als die slangen geen eten krijgen hongeren ze uit en dat is ook zielig

en dan zul jij waarshijnlijk we; denken dan voer je ze toch een rat die er speciaal voo die rat maakt presies het zelfde mee als de cavia dus dat is dan netzo zielig

Aims

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 11:43

Als je geen plek kan vinden voor (een deel van) de cavia's wil ik best een tijd op ze passen en een huis voor ze zoeken. (nodige ervaring met cavia's heb ik.)
Ik woon heel dicht bij Damariis (hierboven) die interesse heeft in een mannetje dus als het nodig is, is er vast wat te regelen. :)

En het verhaal waarom de cavia's weg moeten? Belachelijk... :n
Vind ik als school écht niet kunnen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 11:46

De reden dat ze niks meer met de cavia's doen en ze daarom maar opvoeren vind ik een nogal raar idee.
Dan kunnen ze de arme beesjes net zo makkelijk verkopen of ruilen tegen andere dieren (Wat mijn oude school trouwens altijd deed met beesten die "teveel" waren)

Dan de slangen moeten eten is ook logisch.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 12:41

Inderdaad mathes, het lijkt alsof deze school er geen moeite in wil steken en gaat voor de makkelijkste weg. Jammer, want verkopen of ruilen kan heel goed. Ruilen tegen iets waar de school wel wat aan heeft bijvoorbeeld. Vind het een beetje een vreemde gang van zaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 14:05

gelukkig zijn er meer mensen die de beestjes kunnen opvangen, ben benieuwd naar de reactie van de ts

KylaLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 17:40

Aan iedereen:
bedankt voor de reacties alvast.
De cavia's zijn nu nog op school. Een aantal hebben schurft. Deze ga ik eerst thuis behandelen. Zodra ik ze thuis heb kijk ik wele gezond zijn en al naar een nieuw huisje mogen. De cavia's die ziek zijn laat ik eerst hier opknappen voordat ze ergens anders heen mogen.

Ik zal iedereen die interesse heeft mailen / pb-en als ik de cavia's bij mij thuis heb. Dan kunnen jullie uit komen zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:12

ben erg benieuwd, dan hoor ik het wel via de pb als je zover bent, goed dat ej dit doet!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 19:07

Sneu maarja, het gebeurd zoveel helaas.

k weet niet waar je zit maar ik wil er anders ook wel 1 of 2 overnemen hoor :j

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 19:13

tja, waarom wel muizen voeren aan slangen maar cavia's oh wat zielig! Ik blijf het hypocriet vinden ook al begrijp ik het ook wel.

Ik snap het als je een hele lieve cavia hebt dat je deze graag een goed huis geeft. Maar de rest.. Ik heb er niet veel moeite mee.

Muizen levend invriezen dat vind ik niet kunnen. Heb dan het lef m gewoon zelf dood te maken.

tja, hier spreekt dus een docent dierhouderij

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 10:02

Gelukkig dan meningen verschillen dan :) Begrijp me niet verkeerd, voor ratten is t net zo erg. En als ik van ratten hield had ik wat ratten opgevangen, maar daar heb ik niets mee. Caafs daarintegen wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 13:29

Ik kan je niet helpen met het overnemen van de knaafs, maar heb nog wel een vrij grote zak goed voer over, zal even PB'en.. heb je daar misschien iets aan?

Verder vind ik het bizar dat zoiets gebeurt op een opleiding dierverzorging.. lekker de makkelijkste manier opzoeken, goed voorbeeld voor mensen die later met dieren willen omgaan..

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:28

rakni schreef:
tja, waarom wel muizen voeren aan slangen maar cavia's oh wat zielig! Ik blijf het hypocriet vinden ook al begrijp ik het ook wel.

Ik snap het als je een hele lieve cavia hebt dat je deze graag een goed huis geeft. Maar de rest.. Ik heb er niet veel moeite mee.

Muizen levend invriezen dat vind ik niet kunnen. Heb dan het lef m gewoon zelf dood te maken.

tja, hier spreekt dus een docent dierhouderij

hier ben ik het dus helemaal mee eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:30

het gaat hier toch niet om muizen? De ts wilt een goed huisje zoeken voor de caafs omdat ze niet wilt dat ze opgevoerd worden Wat is daar mis mee? Er zijn al een aantal bokkers die een caafje ( of meerdere ) kunnen opvangen, nou go toch? Waarom dan gelijk over muizen en ratten beginnen? Daar gaat dit hele topic niet over

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:33

Arme cavia's ;(
Ik zou ze ook overnemen, wel van te voren wat nieuwe gezinnen zoeken dan xD

Het is dat ik geen hok meer heb en geen cavia's meer mag van mijn moeder :+
Anders had ik er graag twee gewilt^^

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:34

Cinnepin schreef:
het gaat hier toch niet om muizen? De ts wilt een goed huisje zoeken voor de caafs omdat ze niet wilt dat ze opgevoerd worden Wat is daar mis mee? Er zijn al een aantal bokkers die een caafje ( of meerdere ) kunnen opvangen, nou go toch? Waarom dan gelijk over muizen en ratten beginnen? Daar gaat dit hele topic niet over

ik wordt hier zo moe van :Z
wei hebben het er over dat ze het voor cavia zielig vinden
maar over de ratten en muizen die daar elke dag worden gevoerd wordt niet gesproken
als ze dieren voeren zielig vind moet je helemaal niet aan zo,n opleiding beginnen vind ik
een cavia is het zelfde als een rat daarom heb ik er geen moeite mee

(alhoewel ik zou dus nooit mijn ratje opvoeren aan de slang hahaha)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:38

janou goed ik vind t ook zielig voor elk beest. Maar ik zou hetzelfde gedaan hebben als de ts, misschien is het wel helemaal niet aan de orde die muizen en ratten?? Misschien hoeven ze daar nog niet vanaf,en mocht dat wel gebeuren dat ze ook een tehuis zoekt? Dat weet je helemaal niet, het gaat nu om de cavia's

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:43

Ik vind niks erg aanopvoeren maar vind wel dat ze beter eerst humaan gedood worden en dan gevoerd worden. Een wurgslangendood vind ik niks :)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:48

Hoezo zou de school de dieren moeten ruilen tegen beesten waar ze wel iets aan hebben. Ze hebben er zo toch iets aan, het scheeld weer in ratten die je moet voeren. Snap de ophef niet zo, alsof die cavia's het zo fijn krijgen bij hun 'liefhebbende' nieuwe baasje, cavia's worden door particulieren heel vaak vekeerd gehouden en verzorgt hoor, wat een lol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:51

je hebt wel hele grote vooroordele zeg liedje...ik ken veel mensen die goed voor hun caafs zorgen, en ikzelf steek ook ontzettend veel tijd in het verzorgen van mijn caafs

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:52

Ik zal trouwens even wat rondvragen of iemand nog opzoek is naar cavia's.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:52

Ik vind het raar dat ze ze gelijk willen opvoeren aan die slangen zeker als het nog gezonde cavia's zijn.
Bij mijn oude school (VMBO) werden alleen de zieke ratten/muizen aan de slangen gevoerd, vond ik ook niks om te zien maarja dat is wat anders dan nog beestjes die gezond zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:54

volgens mij mogen ze helemaal geen zieke dieren opvoeren aan slangen?? kunnen toch nadelige gevolgen hebben voor slangen? wij eten toch ook geen vlees van zieke dieren?

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:54

Ik zou dus zelf nooit een ziek dier opvoeren aan een gezond dier en het risico lopen dat een gezond dier ziek word.

Ik zou er ook niet zoveel moeite meer hebben.

TS: Jammer dat je te ver weg woont! Succes met het vinden van een goed tehuis voor ze!