En wat lusten jullie katten allemaal???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:39

Vito eet vrijwel alles, maar waar je hem helemaal gek van kan maken zijn olijven :D

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:50

saroanda schreef:
Vito eet vrijwel alles, maar waar je hem helemaal gek van kan maken zijn olijven :D

Vito leuke naam

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:53

fionaf09 schreef:
saroanda schreef:

Vito leuke naam

Naam is bedacht door z'n vorige eigenaar, eigenlijk een afkorting van Danny de Vito :D

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 16:56

egt leuk! ik onthou die naam even.. vind het ook wel leuke jongends naam... ( ik vind katten namen altijd leuk voor baby hahahaha)..
Mijn kat heet Pedy ( je zegt peddy)

srry week even af van het onderwerp

Alane

Re: En wat lusten jullie katten allemaal???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 17:09

onze vorige kat draaide zijn poot niet om om een melkpak open te maken en dan de inhoud eruit te laten lopen voor hem en de hond...
ongekookte spaghettit was evenmin veilig..
Asperge was hij dol op, en had liever gebakken vis dan rauwe vis.

vlees niet gebakken in croma werd afgewezen, maar hij had liever van de bbq.
Een pan soep was evenmin veilig voor hem., die werd van het aanrecht geduwd...

Onze huidige katten lusten weinig.... slagroom alleen vers en geklopt...
vis is niet lekker, patat wel :j

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 18:50

De kater van mijn ouders spant de kroon met dingen die hij opeet... Dat is een ex-zwerfkat geweest.
Als 8 weken oud katje bij toendertijd ons (ik woonde nog thuis toen) terecht gekomen, was geobserdeerd door eten. Regelmatig werd het brood van je bord gevist met zijn handige poot. Als ik op de bank een bord met friet at, viste hij met z'n poot in de mayo en likte dit vervolgens op.. :=
Gehakt wat nog in de verpakking lag op het aanrecht, had hij eigenhandig opengemaakt en voor een deel opgegeten :9 :')
Die obsessie voor eten is langzaamaan minder geworden, hij heeft immers altijd eten staan. Maar hij lust nog steeds álles!!
Wat je hem ook voorschotelt: hij eet het op.

Mijn eigen katten zijn wat kieskeuriger. De een lust heel graag gekookte kipfilet en eierkoek.
De ander lust behalve eigen brokjes, niets :')

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:57

mijn poes vreet echt de meest rare dingen.
zelfs een keer de broccoli uit de pan gevist en kwam met een groot brok voorbij lopen super fanatiek :?
melkproducten zijn altijd een succes, vis, vlees ook.
soep is ook favoriet, gewoon pootje in de pan steken en oplepelen maar :j
moet ook ALTIJD de deur van de keuken dichtdoen als ik eet, anders zit madam gewoon op het fornuis alle pannen leeg te graaien ( ongeacht of je er deksels opdoet, die mept ze er gewoon af :=)

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:58

Heel veel := . Zelfs honingdrop lust ze :+ . Regelmatig vist ze iets van het aanrecht af wat er ligt, bijv. kroepoek, bolletjes, ontbijtkoek...

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 22:59

LT O'Mally :Roze saroma pudding, gele nibbit chipsjes...:')

Loesje: peultjes, champignon...:')

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:03

wahaha _O- wat een schurken lopen er toch rond in de kattenwereld. :=

Jesper die eet zo ongeveer alles denk ik, Sprot daarentegen is een ramp.

nikki19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:06

mijn ene kat eet echt alles! :P als ie de kans heeft drinkt ie ook nog even al je drinken op behalve cola...

en de ander niks als brok en kippevlees.. maar verder wil ie niks owee als ik andere smurrie haal (smurrie is dat vlees in blik :P ) mag maar 1 merk want anders kijkt ie een keer en draaid mooi om haha

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:08

idd meloen, aardappel schillen, borrelnootjes :+

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:11

Wij hebben een kat die uit de boodschappentas de komkommers & pakken chocomelk jatte :+

Verder eet een andere bij ons ook sla

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:17

Mio lust eigenlijk alles, ik heb nog niet gehad dat ik hem iets gaf en dat die dan niet luste

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:18

Haha wat grappig om te lezen wat voor rare eetgewoontes jullie katten erop na houden.

Onze kat Whiskey eet behalve zijn brokjes helemaal niks anders, geen blikvoer, geen rauw kippie kortom niks anders als zijn brok.
Bacardi ons kitten die vreet werkelijk alles wat los en vast zit, die eet van papier tot gekookte aardappels, tot afvalvis ( staart van haring etc).

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:35

mijn poes vreed echt bijna nix! die kan je niet snel iets anders voorzetten, mijn kitten vreed echt alles wat je hem voorschuift! behalve voer met medicijnen ;)

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:42

ja medicijnen vertikken ze op 1 of andere manier...
die van ons ook behalve als je het is een stuk leverworst doet :+

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 00:04

Ze hebben bij ons vandaag voor het eerst een eendagskuiken gekrege, ene poes moest er niks van weten, maar de andere :oo
Het oergevoel kwam helemaal naar bove, andere poes mocht niet in de buurt komen anders was het grommen, tandjes bloot en kuik in dr bekkie om te vluchten. Compleet opgevreten en ze vond het fantastisch, ze wist meteen wat ze ermee aan moest en heeft zich echt als een tijger gedragen :')

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 00:09

:+
Sky houd het tot makreel in tomatensaus (ik ben ineens heel erg intressant als ik dat eet 8-) ), slagroom, chips (zout oplikken) en spinnen -O-

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 00:11

Die van mij eet ook van alles hoor. Zodra ik snijbonen of brocolie aan het eten ben, moet ik mijn bord goed bewaken hoor. Verder sinasappels(likt mijn bordje dan helemaal schoon) en druiven zijn zijn favo :D . Alles wat in huis beweegt en leeft, geniet hij ook met volle teugen van :Y) :Y)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 00:12

Onze katten eten alles (behalve de echte oudjes, die zijn normaal :') )

Twee ervan zijn gek op wortels, hutspot, boerenkool, andijvie, spinazie, vlees, brocolli, koolraap, bloemkool, groene appel, droog brood, harde broodjes met ei, harde broodjes met kruidenboter, gewoon harde broodjes :+

Kaas, wormen (vangen ze zelf :') ) spinnen, mugjes, aardappel, vleeswaren, gestampte muisjes, komkommer, slagroom, chips (van paprika tot bolognese tot hamkas of doritos) echt van alles.

De ouwe kat is wel weer helemaal gek op alle soorten melk.
Kattenmelk, koffiemelk, gewone melk, chocomel, karnemelk, vla, en als toetje... ijsthee %)

En de jongste is zo'n lekker ding..
Denk maar niet dat je er een fatsoenlijk blikje vlees in krijgt, nee meneer wil alleen paté (twee hapjes) en daarna droge brokjes en brood.

Zucht... katten, wat moet je ermee :')

Omegamedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 00:24

Zelf heb ik geen katten thuis, maar op ons pad naar ons landje toe zitten 4 (soms 5) verwaarloosde katten en die geef ik gewoon euroshopper van de Appie. Alleen als ik wat "meer" te besteden heb , krijgen ze een keer Whiskas oid, maar meestal het goedkope spul. Er zit er 1 bij die overigens zijn (of haar) neusje "optrekt" voor de brokjes, blikvoer is veeeeel lekkerder ;)
Ik zal eens wat gaan proberen van wat er hier allemaal is genoemd (vla, frikandellen, misschien wat overgebleven kliekjes _O- :+ )misschien dat ik dan minder vaak voer hoef te kopen, het loopt evengoed hard op aan kosten, maar die diertjes weer zo mager te laten worden als ze waren :n
Bovendien zitten ze trouw te wachten tot we komen, en 1 roept ons ook constant :+:
Soms hebben ze mazzel en krijgen dubbele hoeveelheden ; als mijn vriendin en ik niet van elkaar weten dat we de katten al gevoerd hebben :o?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 00:26

BarockPinto schreef:
die van mij vreet gebakken paprika's, champignons, mais, tomaat, aardappels (gekookt of gebakken maakt niet uit.
Verder heel verwent want hj eet alleen royal canin brokjes en gourmet in de smaak tonijn.
Verder is ie gek op kaas, ham en allerlei soorten vleeswaren.
Een vers visje hoeft meneer ook niet

gelukkig is tomaat niet giftig!

...oh ja, toch wel

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 00:28

Mijn poes lust bijna niks :Y) geen stukje kaas, of een stukje worst, zelfs zacht voer laat ze af en toe nog wel eens staan. Het is wel heel makkelijk zo'n kat, ze jat in ieder geval niks van mijn bord :D Ze vindt het wel lekker om het poeder van chips op te likken. Maar ook dan wil ze maar een heel klein beetje.
Misschien hebben we haar te streng opgevoed :))

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 00:33

Ik zou echt blij zijn dat je poes niet zoveel van 'ons' eten lust.