Hoe reageer jij als jou hond aan de lijn aan wordt gevallen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Princess_

Re: Hoe reageer jij als jou hond aan de lijn aan wordt gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:50

Ik zou het absoluut niet fijn vinden om te schoppen, begrijp me niet verkeerd. Mja mn hondje is me erg dierbaar en als een grotere hond haar aanvalt dan denk ik wss niet heel helder meer na. Ze is namelijk al bang...

Als baas in grijpt ga ik natuurlijk niet lopen schoppen.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:52

Ik kan me ergeren aan loslopende honden maar net zo erg aan aangelijnde honden met eigenaren die hun honde ondanks de lijn bovenop je hond laten duiken. Mijn poedel een niet al te grote hond maar ook niet een echte kleine heeft hiervan nu de last, hij heeft een blessure gehad waarvoor hij een half jaar weinig mocht lopen en alleen aangelijnd, als je dan een herder of lab tegen komt die bovenop je hond springen doen ze hem pijn en vliegt zijn opgeborgen energie ineens eruit. Hierdoor heb ik nu zo'n irritant blaffend hondje die grijpt als hij de kans krijgt. Maar nu nog hebben mensen het niet door en als ik zeg pas op hij bijt is de reactie: ach wat die.
Ik verkoop geen rotschop, misschien moest ik dat wel maar eens gaan doen, maar dan krijg je weer die hond is zo aggressief omdat de baas dat ook is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:59

Sonjim als jou hond zoveel problemen heeft waarom lijn je hem dan niet gewoon aan en loop je met een grote boog om een andere hodn heen?
Denk niet dat je dan de aangelijnde hond enig verwijt kan toeschuiven.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:05

Mijn hond loopt aangelijnd aan de voet en met de grootst mogelijk boog om de ander heen, maar helaas heeft hier bijna iedereen een flex en ik weiger om de straat op te springen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:09

Maar je ziet zo'n hond toch ruim van te voren aankomen?

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:11

wij hebben 2 grote reuen. Toen ons logeerteefje werd aangevallen kwamen ze voor haar op, ze komen ook voor elkaar op. Ze zullen nooit zomaar gaan vechten en lopen los. 1tje soms vast omdat hij te enthousiast is en ik bang ben dat mensen dat zien als aggressief gedrag. Hij gromt uit blijheid.

Als ik een hond op ze af zie komen laat ik ze gaan. Ze komen er toch met weinig kleerscheuren vanaf. Al probeer ik ze zeker uit elkaar te halen

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:19

Ik heb me telkens voorgenomen om een schop te geven als mijn hond aangevallen zou worden door een andere hond.
Geen een keer gedaan ook niet toen ik werd aangevallen door een hond puur omdat je behoorlijk veel schade kan aanrichten bij een hond met een trap.
Mijn hond (JR) til ik ook niet op als een andere hond eraan komt puur omdat ik haar niet agressief wil maken.
Een Rotweiler heeft een keer mijn hond gegrepen en een andere JR (van 2 verschillende eigenaren).
Ik heb naar de baas geschreeuwd dat hij zijn hond bij zich moest roepen. Hij had zijn hond niet onder controle en wist niet wat hij moest doen. Ik heb toen een flinke schreeuw gegeven naar zijn hond (heb goede longen ;) ) en toen deinsde die hond weg.
Mijn hond bleef alleen bij me en had een beetje een onderdanige houding.
Later zei die man dat zijn hond een hekel had aan JR.
Toen werd ik erg boos en heb toen gesnauwd dat als hij dat weet hij zijn hond niet bij JR's in de buurt moet houden. Hij reageerde daarop dat hij zijn hond niet bij zich kon roepen omdat die toch niet luistert en dat die hond ook altijd losliep; hoezo gevaarlijk!
Dat heb ik dus ook gezegd en dat als er schade viel aangebracht door zijn hond ik bij hem op de stoep zou staan, daar schrok hij van dus als hij me nu ziet lopen me mijn hond gaat hij een blokje om.
Gelukkig is mijn hond er niet agressief van geworden en dat is iets dat ik ook wil voorkomen met haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:22

C_arola schreef:

kijk en dat bedoel ik dus, ook in mijn vraag naar Sonjim toe, je kan toch van te voren bekijken wat er op je af komt lopen?
Dan kan je toch je hond aanlijnen (In geval van jou verhaal dan) of een blokje omgaan?
Als ik zo'n klein mormel aan zie komen waarvan ik weet dat het hysterisch gaat blaffen, dan wil ik ook nog wel eens een weggetje inslaan, simpelweg omdat ik smorgens vroeg geen zin heb aan die herrie aan mn hoofd.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:26

Chiqa schreef:
C_arola schreef:

kijk en dat bedoel ik dus, ook in mijn vraag naar Sonjim toe, je kan toch van te voren bekijken wat er op je af komt lopen?
Dan kan je toch je hond aanlijnen (In geval van jou verhaal dan) of een blokje omgaan?
Als ik zo'n klein mormel aan zie komen waarvan ik weet dat het hysterisch gaat blaffen, dan wil ik ook nog wel eens een weggetje inslaan, simpelweg omdat ik smorgens vroeg geen zin heb aan die herrie aan mn hoofd.

De reden van die man was dat zijn hond niet aan de riem kan en hij ook niet luistert naar de eigenaar.
Daar heb ik alleen niks mee te maken als zijn hond mijn hond aanvalt en dat heb ik ook tegen hem gezegd. Nu houdt hij er rekening mee door de andere kant op te gaan als hij ons ziet of ik ga een andere kant op als ik hem in de verte zie lopen met de hond.
Als ik honden zie die zo reageren op JR's zoals die andere JR, de Rotweiler en nog een kruising dan ga ik zeker een blok om :j
Gelukkig zijn het alleen deze 3 honden in een hondenrijkbuurt die niet met JR's overweg kunnen en hou ik daar rekening mee en gaat het met de andere honden super.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:32

C_arola schreef:
Bij mij is alleen het geval dat mijn JR geen hond aanvalt en die honden wel weer een JR aanvallen ;)

Oja maar zo ha dik het ook wel begrepen hoor :j mijn opmerking was dus ook bedoeld voor die kerel die zijn hond niet onder controle had en ook nog eens een hekel aan JR heeft, hij ziet je toch ruim van te voren aan komen lopen.

C_arola schreef:
De reden van die man was dat zijn hond niet aan de riem kan en hij ook niet luisterd naar de eigenaar.
Daar heb ik alleen niks mee te maken als zijn hond mijn hond aanvalt en dat heb ik ook tegen hem gezegd. Nu houdt hij er rekening mee door de andere kant op te gaan als hij ons ziet of ik ga een andere kant op als ik hem in de verte zie lopen met de hond.

Ah okay gelukkig, ik sta dr altijd weer van te kijken hoe slecht sommige mensen hun hond onder controle hebben, ik vraag mij dan af wat zijn allemaal doen met zo'n hond, en hoever een hond mag gaan bij ze...
Ach mss wil ik het wel niet eens weten

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:34

Ik zoek het ook nooit op en ga de confrontatie liever uit de weg. Niet dat ik bang ben met of voor mijn honden maar je hebt er gewoon niks aan.
Ik kan me eigen ook mateloos irriteren aan mensen die hun honden niet onder appèl hebben staan. Het is gewoon heel simpel...niet luisteren dan ook niet los.

Mijn honden talen nooit naar andere honden en zullen ook echt niet naar andere honden toegaan als ze geen toestemming van mij krijgen, maar ik verwacht ook dat een ander zijn hond bijhoudt. Zo niet....dan heb ik ook echt last van een losse rechtervoet :o
Ik wil gewoon niet hebben dat één van mijn honden gegrepen wordt, ondanks dat mijn honden op zo'n moment echt wel hun mannetje/vrouwtje staan :P Daarnaast loop ik meestal met meerdere honden en als het dan fout gaat dan zijn mijn honden ineens asociaal. Dan krijg je weer van "kijk daar heb je die valse herders weer"

Ik probeer confrontaties dus zoveel mogelijk te vermijden, maar ik ga niet constant voor iemand anders een blokje om omdat diegene het verd*md om zijn hond bij te houden. Als ik dat zou moeten doen hier op het dorp dan kan ik wel gaan verhuizen, want de mensen en vooral de boerderijhonden vliegen constant van het erf af...helaas :(

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:35

mijn honden zijn aan de riem behoorlijk niet leuk........ los geen probleem maar aan de riem vinden ze zich heer en meester blijkt.

een hond die dan zo dom is om naar hun toe te komen, die nemen ze te grazen.

maar he, ik voorkom ernstige schade omdat ik mijn honden aan de riem heb en mocht de loslopende hond toch schade hebben, dan is dat helaas pindakaas, niet mijn probleem

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:38

Chiqa schreef:
C_arola schreef:
Bij mij is alleen het geval dat mijn JR geen hond aanvalt en die honden wel weer een JR aanvallen ;)

Oja maar zo ha dik het ook wel begrepen hoor :j mijn opmerking was dus ook bedoeld voor die kerel die zijn hond niet onder controle had en ook nog eens een hekel aan JR heeft, hij ziet je toch ruim van te voren aan komen lopen.

Dat dacht ik al vandaar dat ik het had gewijzigd :)

C_arola schreef:
De reden van die man was dat zijn hond niet aan de riem kan en hij ook niet luistert naar de eigenaar.

Ah okay gelukkig, ik sta dr altijd weer van te kijken hoe slecht sommige mensen hun hond onder controle hebben, ik vraag mij dan af wat zijn allemaal doen met zo'n hond, en hoever een hond mag gaan bij ze...
Ach mss wil ik het wel niet eens weten [/quote]
Ik denk dat ik nav hoe de honden buiten gedragen wel kan bedenken tot hoever de honden mogen gaan.
Prima, hun beslissing maar het word mijn probleem als hun hond iets van mij aanvalt en dan krijgen de eigenaren een heel groot probleem.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:39

Mijj kleine rothondjes lopen altijd los, en zijn absoluut niet agressief.
Ik heb wel een keer mijn pup opgetild, die was 4 maanden en werd achternagezeten door 3 kruising Labrador reuen.
Geloof me, dan ga ik echt me niet druk maken om rangorde of evt agressiviteit, dan pluk ik het ding er gewoon tussenuit voordat ze opgevreten wordt door een stelletje doorgeslagen honden.

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:40

Onze hond(je) is helaas ook niet meer zo sociaal. Een paar keer heel goed gegrepen door een andere hond.
Waarvan 1 keer zo erg dat ik dacht dat hij het niet zou overleven ( hij werd zoals een bv konijn doodgeschud ).
De eigenaresse van die hond stond erbij en keek ernaar. Die hond heb ik echt behoorlijk en behoorlijk hard geslagen.
De eigenaresse zei en deed niets, ook niet toen de hond eindelijk losliet en ik de onze kon redden.
Ze stond er letterlijk bij en keek er naar ...

Sind die tijd heb ik er geen zin meer in. Als hij wordt gegrepen dan grijp ik zelf in. Maar als die van mij een andere hond zou grijpen dan zal ik ook mijn eigen hond corigeren.

Een paar maanden geleden kwamen we een herder tegen. Dat is al wat gevoelig omdat deze zo kunnen sluipen en die van mij dat eng vind.
Eigenlijk ging het best goed, totdat die van mij niet wou dat de andere hond boven hem ging staan, hij piepte en wou weg en dat was reden tot actie vond de herder.
Ik ook, want deze kreeg van mij meteen een mep. De eigenaren waren denk ik stom verbaasd om mijn snelle reactie, maar ik ben daar snel in geworden.
Wij hebben nl echt zo'n pispaaltje hier in huis :(:)
Ze zeiden verder ook niets...

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:42

Het verbaasd me hoe weinig eigenaren ingrijpen als hun hond een andere hond aanvalt

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:43

Hondenmensen en mensen met honden :P ;)

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:44

KiWiKo schreef:
mijn honden zijn aan de riem behoorlijk niet leuk........ los geen probleem maar aan de riem vinden ze zich heer en meester blijkt.

een hond die dan zo dom is om naar hun toe te komen, die nemen ze te grazen.

maar he, ik voorkom ernstige schade omdat ik mijn honden aan de riem heb en mocht de loslopende hond toch schade hebben, dan is dat helaas pindakaas, niet mijn probleem

Idd! Onze hond is aan de riem echt niet fijn, hij luistert wel, blijft ook netjes volgen, maar hij denkt wel dat hij alles is. Als er dan honden op hem af komen moeten ze het zelf weten, maar als ze er wat aan over houden is het echt mijn probleem niet. Niet dat ik het goedkeur, of leuk vind. Maar ik heb mijn hond aangelijnd!

Verder vind ik het ook zo vervelend als mensen zomaar even je hond gaan aaien, of voeren. Daar is die van ons al helemaal niet van gediend en laat dat ook duidelijk merken. En als hij dan begint te blaffen is het in 1 keer een rothond...

Mja, om niet af te dwalen, ik zou ze ook een "rotschop" geven... Ongeacht de reacties.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:44

kamatz schreef:
Hondenmensen en mensen met honden :P ;)

Helemaal gelijk!

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:45

Helaas hebben wij ook zo'n aanvalhond... Hij is 8 jaar en wil het absoluut niet afleren.
Maar ik zal hem dan ook nóóit losdoen, alleen in zo'n speciaal afgezet hok, en alléén als daar geen andere honden zijn.
Ik vind wel dat je iedereen nu over een kam scheert: onze hond hebben we zo gekregen, hij was al zo vals en hij is echt niet meer te veranderen nu, straffen luistert ie niet naar, negeren niet, niks. Hij is al heel vaak terug aangevallen, zelfs een paar keer door Rottweilers in zijn kop gegrepen, maar hij gaat gewoon door! Dus we doen hem gewoon echt niet meer los in de buurt van andere honden.
Als mensen hun aanvallende hond los hebben lopen, kan ik het inderdaad ook niet begrijpen :/

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:46

suusje26 schreef:
Verder vind ik het ook zo vervelend als mensen zomaar even je hond gaan aaien, of voeren.

Daar heb ik ook een groot hekel aan. Eerst vragen en dan pas met toestemming doen anders niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:47

Dat verbaasd mij ook, waarom heb je dan een hond? Vaak hebben ze de hond ook nog eens niet onder controle.

Higgins; ik kan me levendig voorstellen hoe jij je voelde op dat moment met die herder, wat deed je om hem af te schrikken?
Ik heb dus een hekel aan schoppen, maar mn voet jeukt wel als ik met klem gevraagd heb of ze de hond bij zich willen houden en hij voor geen meter luistert.

Kan dr erg slecht tegen en kan mn humeur spontaan om doen slaan als er weer eens zo'n poedersuiker op me af komt stormen en vervolgens ook nog eens wordt opgetild.

Of..."foei Fiffie, dat mag niet, dat weet je toch dan ben je stout" keer een dozijn.
Echtja dat maakt indruk :(

Walsertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:48

Ik heb mijn hond ALTIJD aan de lijn als er andere honden komen! Als andere honden (niet aangelijnd) mijn hond aanvallen kunnen ze een rotschop verwachten EN het baasje een grote muil dat weet ik 100% zeker! :(

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:48

Ik heb een parson JR en een border terrier. Die lopen los in het bos want vallen geen andere honden aan maar gaan ze eigenlijk uit de weg. Sommige mensen met grote honden vinden het blijkbaar leuk as hun boxer of bulldog die van mij over lopen. De Parson JR is vorig jaar in haar keel gebeten wat een enorm abces tot gevolg had. Toen ik de rekening ging brengen gaven ze niet thuis. De hond heb ik nooit meer gezien. Er is ook een keeshondje doodgebeten hier, ik weet niet of dat door dezelfde hond gedaan is. Feit is dat veel mensen hun hond totaal niet onder controle hebben. Tegenwoordig loop ik gewoon het bos uit met zo'n ongeleid projectiel achter mijn hondjes aan, de baas bekijkt het maar. Een hond moet onder appèl staan voordat hij los mag. Het is mij trouwens ook al gebeurd dat een retriever aan zo'n flexlijn zat en zich om mij heen tolde, zodat ik geen kant meer op kon. Heb er toen wel wat over gezegd want ik had de striemen over mijn benen staan.

Ik vraag me weleens af wat dit soort hondeneigenaren zou doen als ik bijv. met een bullterrier zou lopen, ik denk dat ze dan niet zo lacherig zouden kijken als hun hond achter de mijne aan zou gaan.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 20:49

xKatjj schreef:
Helaas hebben wij ook zo'n aanvalhond... Hij is 8 jaar en wil het absoluut niet afleren.
Maar ik zal hem dan ook nóóit losdoen, alleen in zo'n speciaal afgezet hok, en alléén als daar geen andere honden zijn.
Ik vind wel dat je iedereen nu over een kam scheert: onze hond hebben we zo gekregen, hij was al zo vals en hij is echt niet meer te veranderen nu, straffen luistert ie niet naar, negeren niet, niks. Hij is al heel vaak terug aangevallen, zelfs een paar keer door Rottweilers in zijn kop gegrepen, maar hij gaat gewoon door! Dus we doen hem gewoon echt niet meer los in de buurt van andere honden.
Als mensen hun aanvallende hond los hebben lopen, kan ik het inderdaad ook niet begrijpen :/

Ik bedoelde hier niet jou, Kiwiko en Suusje onder andere mee maar de mensen die de hond los hebben lopen en die geen waarschuwing geven dat hun hond aanvalt.