Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
C_arola schreef:Later zei die man dat zijn hond een hekel had aan JR.
Chiqa schreef:C_arola schreef:Later zei die man dat zijn hond een hekel had aan JR.
kijk en dat bedoel ik dus, ook in mijn vraag naar Sonjim toe, je kan toch van te voren bekijken wat er op je af komt lopen?
Dan kan je toch je hond aanlijnen (In geval van jou verhaal dan) of een blokje omgaan?
Als ik zo'n klein mormel aan zie komen waarvan ik weet dat het hysterisch gaat blaffen, dan wil ik ook nog wel eens een weggetje inslaan, simpelweg omdat ik smorgens vroeg geen zin heb aan die herrie aan mn hoofd.
C_arola schreef:Bij mij is alleen het geval dat mijn JR geen hond aanvalt en die honden wel weer een JR aanvallen
C_arola schreef:De reden van die man was dat zijn hond niet aan de riem kan en hij ook niet luisterd naar de eigenaar.
Daar heb ik alleen niks mee te maken als zijn hond mijn hond aanvalt en dat heb ik ook tegen hem gezegd. Nu houdt hij er rekening mee door de andere kant op te gaan als hij ons ziet of ik ga een andere kant op als ik hem in de verte zie lopen met de hond.
Chiqa schreef:C_arola schreef:Bij mij is alleen het geval dat mijn JR geen hond aanvalt en die honden wel weer een JR aanvallen
Oja maar zo ha dik het ook wel begrepen hoormijn opmerking was dus ook bedoeld voor die kerel die zijn hond niet onder controle had en ook nog eens een hekel aan JR heeft, hij ziet je toch ruim van te voren aan komen lopen.
C_arola schreef:De reden van die man was dat zijn hond niet aan de riem kan en hij ook niet luistert naar de eigenaar.
Daar heb ik alleen niks mee te maken als zijn hond mijn hond aanvalt en dat heb ik ook tegen hem gezegd. Nu houdt hij er rekening mee door de andere kant op te gaan als hij ons ziet of ik ga een andere kant op als ik hem in de verte zie lopen met de hond.
KiWiKo schreef:mijn honden zijn aan de riem behoorlijk niet leuk........ los geen probleem maar aan de riem vinden ze zich heer en meester blijkt.
een hond die dan zo dom is om naar hun toe te komen, die nemen ze te grazen.
maar he, ik voorkom ernstige schade omdat ik mijn honden aan de riem heb en mocht de loslopende hond toch schade hebben, dan is dat helaas pindakaas, niet mijn probleem
xKatjj schreef:Helaas hebben wij ook zo'n aanvalhond... Hij is 8 jaar en wil het absoluut niet afleren.
Maar ik zal hem dan ook nóóit losdoen, alleen in zo'n speciaal afgezet hok, en alléén als daar geen andere honden zijn.
Ik vind wel dat je iedereen nu over een kam scheert: onze hond hebben we zo gekregen, hij was al zo vals en hij is echt niet meer te veranderen nu, straffen luistert ie niet naar, negeren niet, niks. Hij is al heel vaak terug aangevallen, zelfs een paar keer door Rottweilers in zijn kop gegrepen, maar hij gaat gewoon door! Dus we doen hem gewoon echt niet meer los in de buurt van andere honden.
Als mensen hun aanvallende hond los hebben lopen, kan ik het inderdaad ook niet begrijpen :/