Gezond kattenvoer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Montreux

Re: Gezond kattenvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 23:13

ff off topic verder: ga 8 november naar zevenhuijzen, 22 november naar Antwerpen en februari naar Rotterdam (cfa show)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-09 23:42

Valeria schreef:
(varkensvlees is wel een vettere soort.

Varkensvlees moet je absoluut nooit voeren aan een kat, daar kan een bacterie in zitten waar ze verdraaide slecht mee overweg kunnen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-09 14:34

Kat heeft al 2 dagen niet meer overgegeven! :)
Hij krijgt naast brokjes, gewoon gekookte kip te eten. En dat gaat goed! Zijn buik borrelt ook een stuk minder :)
Volgende week zal ik even wat vis halen voor hem voor de afwisseling. Het is wel een luxe kat geworden nu :+ Duur monster :P

(varkensvlees geven wij sowieso al nooit, omdat wij dat ook niet eten. Om diezelfde reden eigenlijk... te vet. Er komt hier alleen kip en zeer af en toe eens rundvlees in huis)

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 17:50

Wat fijn dat het wat beter gaat met je dure monster :+ ;)

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:07

Mijn hond voer ik farmfood brokken en dan een dag of 2 vers erbij.
Nu blijkt dat de kat die brok ook wel lekker vind, maar omdat dit een hondebrok is ga ik er vanuit dat ik dit niet zomaar kan geven.
Dus had ik de vraag of er ook een brok bestaat voor katten die geperst is en/of zou je de farmfoodbrok mogen geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:41

kavama schreef:
Mijn hond voer ik farmfood brokken en dan een dag of 2 vers erbij.
Nu blijkt dat de kat die brok ook wel lekker vind, maar omdat dit een hondebrok is ga ik er vanuit dat ik dit niet zomaar kan geven.
Dus had ik de vraag of er ook een brok bestaat voor katten die geperst is en/of zou je de farmfoodbrok mogen geven.

Nee de samenstelling van hondenvoer is niet goed voor de kat.

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:42

Zijn er wel kattenbrokken die geperst zijn ?
Wat zijn goeie brokken en kun je dan ook afwisselen met vers ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:45

Voor zover ik weet zijn er geen geperste brokken voor een kat, idd wel voor de hond.
Ik vind Royal canin een goed merk, maar dit is voor iedere kat anders zou zeggen kijk waar hij goed op doet.
Zou het niet met vers combineren je zal niet de eerste zijn die door die combinatie op de operatietafel beland (De kat dan)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:54

Even een opsomming:

-brokken met gewoon vlees (zoals kipfilet of rundergehakt of soepvlees) kunnen gerust gecombineerd worden. Je hoeft het vlees niet te koken, katten kunnen prima overweg met rauw vlees, maar voor zo'n oude gevoelige kat zou ik wat beter oppassen.

-vis hoort níet tot het normale menu van een kat.

-nóóit vlees of vis met botjes of graten verhitten en dan voeren, verhit bot (dus graatjes ook) gaat splinteren en dat is gevaarlijk.

-geperste brokjes zijn minder smakelijk en daarom niet interessant voor een kat

Goede brokjes zijn brokjes met zoveel mogelijk vlees, bijvoorbeeld Orijen. Wellicht kun je ook van andere merken brokjes proberen voor de gevoelige maag. In verband met de nieren doe je er goed aan dagelijks vlees erbij te geven, dat bevat veel vocht. Pak dan de eerder genoemde kipfilet, rundergehakt en dergelijke, dan heb je de juiste eiwitten te pakken en geen geur-, smaak-, kleur- en houdbaarheidsmiddelen.

Muluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:07

eens even volgen, mijn poezenbeest wordt ook wat ouder. Ik voer haar al jaren whiskas, zowel brokjes als vlees. Maar niet iedereen is hier zo happig op lees ik..