Nieuw huisdier de micro-big!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rody01

Re: Nieuw huisdier de micro-big!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:50

Haha, terwijl ik dit topic las at ik boerderij drop. Ik deed mijn hand open en raad eens? :D Juist een varkentje. Haha.

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-09 10:52

Ik heb het toevallig ook op TV gezien. Ik vond ze ook ERG schattig.
Ik had al eerder gelezen dat varkens ERG intelligent zijn (veel slimmer dan honden) en dat ze heel zindelijk zijn. Mijn moeder heeft vroeger een varkentje in huis gehad omdat de moeder 1 tepel te weinig had. Die werd wel wat groter, dus die is later naar de kinderboerderij verhuist. Maar zelfs 2 jaar later, als ze 'm riep, dan kwam hij nog aanrennen. (zo schattig!)

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 15:27

Schattig... absoluut.
Een goed huisdier...? Geen idee...
Ik kan me er weinig bij voorstellen, al vind ik ze nog zo lief. Zulke beestjes doen het toch veel beter buiten..?

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 15:31

varkens zijn inderdaad heel intelligent en schoon op zichzelf,
vind het niet echt een huisdier, wel leuk als je een boerderij/landhuis hebt :j

budweiser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 09:54

Hoi

Graag wil ik ook even reageren op deze "rage" (waar ik persoonlijk dus echt niet blij mee ben)
Wij zelf fokken dus al z'n 15 jaar minivarkentjes in dezelfde grote die je op tv hebt gezien.
Nu is het achhhhhh gehalte inderdaad erg groot van de biggetjes die je op het filmpje dat moet ik toegeven want alle kleine diertjes zijn vertederend toch?.
Een varkentje kan je inderdaad mak maken ,zindelijk maken enz maar deze doerakjes kunnen ook b.v je hele tuin/huis verbouwen als ze hier de kans voor krijgen.
Ze zijn n.l superslim en dat kan zich dus ook net als bij een hond tegen je keren wil je ze makmaken dan zal je ze ook goed op moeten voeden.
Je kan ze best onder toezicht in huis laten lopen maar ik vind persoonlijk dat een varkentje(groot of klein) een eigen hok nodig heeft met daaraan b.v een uitloop.
En ze kosten in nederland gelukkig geen 1000 euro maar z'n 150 euro.
Ik hoop dat degene die echt interesse en de ruimte hebben voor een minivarkentje zich eerst goed laten voorlichten.
degene die vragen hebben over minivarkentjes of echt interesse hebben mogen mij hierover pb.en
groetjes ciska

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:07

Ik vind ze wel heel leuk!
Ik heb de topics van Diablo ook altijd gevolgd, hahahaha, maar eerst maar eens verhuizen naar een boerderij, voordat onze veestapel uitgebreid gaat worden.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:12

ranna schreef:
Arme dieren. Dit wordt geheid weer een hype en over een jaar worden ze weer massaal in een bos gedumpt :n

Helemaal mee eens.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:21

Mijn nicht heeft ook een varken als huisdier. nou nu niet meer echt als huisdier, hij heeft een stallentje met een eigen weitje erbij. Vroeger liep ze binnen en deed haar behoefte op de kattenbak en sliep in een box ( voor een baby/kind )

MAar die was als biggetje super snoezig, liep aan een tuigje. Maar die is nu niet zo lief meer tegen anderen, alleen mijn nicht mag in de buurt komen. :P

Ik vind de biggetjes heel schattig maar meer ook niet. Als huisdier kies ik toch liever een hond ofzo.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:28

varkentjes zijn zo leuk :+:
we hebben zelf een hangbuikzeugje, voor ons niet echt tam te noemen maar zo lief voor andere dieren
eerst hadden we ook nog een gecastreerd beertje maar die hebben we helaas moeten laten inslapen
aangezien ons Julia altijd al meer optrok met onze schapen als met Knorretje hebben we er geen meer bijgenomen
Julia slaapt gezellig met de schapen tegen haar aan, ook de kippen mogen hun pootjes warmen door op haar rug te slapen
jonge kuikentjes of ander klein spul doet ze niks

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 10:34

Wij hebben er toevallig een op stal lopen :=
hijs dacht ik 2/3 maandjes, en ontzettend lief :=
maar die loopt natuurlijk dan weer wel in de vrije natuur
mindere is dat als je in de bak aan het paardrijden, hij paarden
wel erg lief vind, en er gewoon achter aan gaat hobbelen
dus jij in draf, hij rennen, jij in galop, heel hard rennen en hoeken afsnijden

Z'n naam is Chef trouwens en daar reageerd tie ook op :D

foto:
Afbeelding

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-09 11:19

_AAASCHAAA_ schreef:
MAar die was als biggetje super snoezig, liep aan een tuigje. Maar die is nu niet zo lief meer tegen anderen, alleen mijn nicht mag in de buurt komen. :P

Dat is jammer, want ze kunnen echt zó lief zijn. Die van mij zijn inmiddels volwassen en ze zijn zo mogelijk nog liever dan toen ze klein waren.
Is het een beertje en is hij gecastreerd? Ongecastreerde beren kunnen nl. behoorlijk agressief worden.